Zelf maskers maken

Maken jullie wel eens zelf maskers, scrub gel of een crème?
Laat hier het recept achter!
Foto’s mogen ook

voor maskertjes gebruik ik vaak groene kleipoeder. beetje water toevoegen en je hebt een heerlijk kleimasker. je kan ook gewoon puur honing op je gezicht smeren (reinigt erg goed en je krijgt zachte huid).

scrub maak ik gewoon door bruine suiker met wat olijfolie te mengen. heerlijk voor droge huid <3

Upje

ei masker http://www.youtube.com/watch?v=Rk4xdYt3ick

Gezichtsmasker van kattenzand voor alle huidtypen :drooling_face:
Dit gezichtsmasker is gemaakt van kattenzand en heeft een duurzame werking (geen grap!).
In kattenzand zit dezelfde soort klei die in dure spa’s ook gebruikt worden voor kleimaskers.
Benodigdheden:
2 eetlepels kattenzand (u moet er wel zeker van zijn dat dit kattenzand bestaat uit 100% natuurlijke klei), water, enkele druppels van je favoriete essentiële oliën.
Bereiding:
Mix het water met wat eetlepels kattenzand en enkele druppels essentiële oliën bij elkaar (Deze oliën worden gebruik om er een lekker geurtje aan te geven en bovendien als u een olie gebruikt die geschikt is voor uw huidtype is dat natuurlijk extra mooi meegenomen).
Doe het dan royaal op uw gezicht en laat het 15 minuten inwerken. Was het dan af met lekker warm water.

uhm daar heb ik slechte herinneringen aan :open_mouth:

Ik en een vriendin hadden op internet zien staan dat je een gezichtsmasker kon maken met kattenbaksteentjes weetjewel. Maar dat werd uiteindelijk echt super hard, deed pijn en bleef niet aan je gezicht plakken :stuck_out_tongue: het werd een beetje een knoeiboel (A)

hee grappig, die hadden dus mijn vriendin en ik gedaan xD Maar dat mislukte dus heel erg :stuck_out_tongue:

pure honing? hoe haal je dat eraf dan? :stuck_out_tongue:

@ wahdofok; hihih! een vriendin en ik hadden dat een keer met een suikermasker, dat deed super zeer en het ging er niet meer vanaf, 2 dagen daarna zaten we helemaal onder de rode vlekjes! :frowning_face:

spoel je er gewoon af hoor :wink: het smelt ook wat op je huid waardoor het erg vloeibaar wordt… krijg je er makkelijk af :wink: daarna nog beetje toner en klaar. alleen best in de badkamer doen want het kan een kliederboel worden haha :grinning:

haha oke dat ga ik wel eens proberen ^^ ik heb zelf nogal een vette huid, helpt dat daar ook tegen?

Heeej, ik heb een goede natuurlijke gezichtsmasker namelijk tomaat. Je hebt nodig: 1 tomaat en 1 eetlepel suiker en een klein bordje.
Eerst snijd je 2 of 3 schijfjes van je tomaat.
Dan leg je 1 eetlepel suiker op een klein bordje.
Vervolgens dep je het schijfje in de suiker (niet te veel suiker).
En maak dan draaiende bewegingen op je gezicht.
Laat 10 min. zitten en was dan met koud water af.
Je gezicht moet voor het gebruik goed gereinigd zijn.

k heb 1 keer een maskertje gemaakt, en die was wel heel erg lekker, gewoon yoghurt met honing mengen (van allebij even veel) en dan goed roeren, en dan 15-30 minuten laten intrekken :grinning:
oja, en als je een vette huid hebt moet je gewoon je er limoen door heen doen, en als je een droge huid hebt moet je er meer honing in doen

whahahha, dit masker heb ik ook op internet gezien, daar komt mijn mastkertje ook vandaan :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maskertjes

Eerst moet je gezicht goed schoon zijn. Neem daarvoor een stoombadje. Pak een bak met heet water (let wel goed op). Ga boven de bak hangen met een handdoek over je hoofd en de bak. Door de stoom van het warme water gaan je porien openstaan en kan al het vuil eruit. Blijf 10 minuten boven de bak hangen. Droog daarna je gezicht af en smeer een van de ze maskertjes erop.

LET OP: smeer de maskertjes niet rond je ogen of op je mond

Avocado-masker
NODIG: O halve avocado O 1 eetlepel zonnebloemolie.
*Schil de avocado en prak hem in een bakje.
*Roer de zonnebloemolie erdoorheen.
*Smeer het mengseltje op je gezicht en hals. Laat het maskertje 10 minuten zitten.
*Daarna was je het er af met warm water

Bananen-maker
NODIG: O 1 banaan O 1 eetlepel yoghurt O 1 eetlepel honing.
*Pel de banaan en prak hem in een bakje.
*Meng het met de yoghurt en honing
*Laat het masker 15 minuten zitten.
*Haal het eraf met warm water.

Chocolade-masker
NODIG: O 4 eetlepels cacaopoeder O vier eetlepels (volle) melk.
*Roer het cacaopoeder en de melk door elkaat totdat je een dik prutje hebt.
*Laat het mengsel 10 minuten zitten.
*GLANST JE HUID ERG EN HEB JE VAAK LAST VAN PUISTJES?
Dan heb je een vette huid. Laat dan het masker 20 minuten zitten. Was het eraf met koud water.

WAT BEN JE Záááácht!

je kan ook advocado met honing doen

leuke tips!

Yoghurt
Honing
Suiker

= mengen, smeren, afspoelen.
en je hebt een heerlijk zachte huid.

[i]De yoghurt werkt verkoelend.
De honing werkt verzachtend.
De suiker werkt als scrub.

Ook goede tip voor als je verbrand bent.
Smeer de verbrande huid in met yoghurt.
Die trekt dan de verbranding uit je huid.
[/i]

grof zeezout + olie is een goede scrub voor je lichaam.

en je moet een banaan in stukjes snijden en dat helemaal prakken en dan op je gezicht smeren en een kwartier laten zitten.

ik wist er meer… vergeten. staan in het BBB boek (beauty, body, brains) ofzoiets.