haai meiden,
weten jullie misschien hoe je make-up enzo zelf kan maken?
bijvoorbeeld scrub of oogschaduw en dat soort dingen?
ik heb wel al opgezocht maar kon niet zoveel vinden dus ik dacht: laat ik jullie maar eens vragen,
alvast bedankt
x
Zoiezo zal het nooit zo mooi zijn dan als je ze zelf koopt hé .?
Over scrub is hier al een topic!
lipgloss staat ook al in een topic.
en er is een site, waar je dingen kan kopen om zelf je cosmetica te maken. weet niet percies hoe of wat. ff google dus
ik weet wel hoe je lipgloss/lippenbalsem kan maken!!
koop een mooie oogschaduw of een oude die je mooi vind of die je niet meer gebruikt, pak een klein kommetje en doe er een beetje vaseline in en dan schraap je en beetje oogschaduw errin en dan meng je het, en als je het te licht vind dan doe je er meer oogschaduw bij en als je het te donker vind dan doe je er weer vaseline bij. En wat ook belangerlijk is : koop of zoek een potje waar je het in kan doen, bij kruidvat heb je leuke kleine roze of blauwe potjes met hartjes er op. handig voor om meetenemen als je ergens gaat!! ze kosten 1,50 en er zitten 2 in
XxX…!!!
ik las iets van een girlscene member net, en heb hem toen gepikt, hij ging als volgt : …
je eigen Honey-Chocolat lip butter
Recept : verwarm 2 eetlepels vaseline zodat het roerbaar word, doe hier 1 theelepel honing door, daarna 1 theelepel cacao en 1 theelepel poedersuiker, goed doorroeren, in een blikje/potje doen en dan 30 min. in de vriezer!
ps: ben het zeker verplan ook te maken
die honing en cacao blijven alleen niet eeuwig goed…
Ik wil ook weten hoe je oogschaduw maakt, maar daar is vast niks over te vinden. xx
Lippenbalsem uit de winkel anders ook niet.
1 theelepel suiker, 2 eetlepels honing, een beetje vaseline, roeren en je hebt lipscrub
dat deden ze ook een keer bij as told by ginger
maar ik weet niet hoe, ik zou googlen.
Misschien heeft Google het antwoord voor je.
http://lmgtfy.com/?q=make+your+own+make+up
staan meer dan genoeg recepten op.
Niet zo lui zijn, dan wordt dat make-up maken ook niks.
oh makelijk als je een kaasschaaf het moet je een krijtje (in de kleur naar keuzen raspen het word dan fijn en makelijk te gebrijken voor oogschaduw, rouge etc
(1 krijtje is al best veel rouge )
met krijt
dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik de titel las
jaa namaak-up… dat deden ze toen met bessen enzo xP
en ojaa ze zeide ook iets van 10 minuten ofzo op je lippen bijten en krijgt prachtige rode lippen ofzoiets …maar dat zou ik maar niet doen =’)
scrub:
suiker + olijfolie
lipgloss/lippbalsem: vaseline smelten boven een kaarsje, als je nog een klein beetje (gekleurde) lipgloss of lippenstift hebt, die erbij doen.
en dan de vaseline en het stukje lipgloss mengen.
Lipscrub: Suiken, honing en vaseline (helpt zooo goed) afspoelen met waten en voila