Zelf les geven als 'bijbaan' - hoe zit dat?

Ik zoek al een tijdje naar een bijbaan, maar nu had ik pas een idee. Ik speel namelijk al 10 jaar lang viool en heb dus redelijk wat ervaring. Het lijkt me superleuk om zelf ook les te geven aan beginners!

Ik weet alleen helemaal niet hoe dat zit, met zulke bijverdiensten? Mijn vriendin bijvoorbeeld heeft veel oppasadresjes via Marktplaats, maar dit is toch zwart werk? Zelf heb ik in ieder geval wel ‘zwart’ vioolles en ik betaal mijn leraar contant. Zwart werken is natuurlijk illegaal, maar volgens mij gebeurt het heel veel. Toch vraag ik me af of dat wel zo slim is. Weet iemand hier meer over?

Als ik zelf vioolles wil gaan geven, hoe doe ik dat dan legaal?
Heb ik hier een diploma voor nodig?
Wat moet hier verder allemaal voor regelen?

Is het onverstandig om het toch illegaal te doen?
En hoe doe je dit dan wel veilig?
Op marktplaats bijv., zoals mijn vriendin, lijkt me dat het al snel opvalt…

Alvast heeeel erg bedankt :angel:

ik heb ook een zanglerares gevonden via marktplaats en daar ben ik echt zoo mega blij mee
dus gewoon doen…
mag wel gewoon denk ik.

Ach zoiets is niet zwart werken hoor, vind ik dan tenminste…
Ik denk ook niet dat je hiervoor de belastingdienst op je kop krijgt ik ken genoeg mensen die via marktplaats aan een leuk bijbaantje zijn gekomen als opasser of iemand een instrument leren te bespelen. Dus zoals Utomjording al zei; gewoon doen!

Haha, okee, thanks! Dat dacht ik inderdaad ook, omdat ik het van meer mensen hoor en het bij hun nooit een probleem lijkt. Maar omdat ik er niks vanaf weet eigenlijk, toch even checken.