Zelf leren armbandjes 'graveren'

Iemand ideeën hoe dat kan? Of moet ik het echt maar laten maken… Het lijkt me een leuk cadeau voor iemand en vooral omdat ik het dan zelf gemaakt heb! (bij voorkeur haha )

Liefs

Hm ik heb wel ervaring met graveren (niet in zilver) maar ik weet wel dat dat niet makkelijk was, om een mooi strak lijntje te zetten

Kan je me er wat meer over vertellen?
Ik heb nog een maand om te oefenen haha :stuck_out_tongue:

Oh ik bedoel wel gewoon lederen armbandjes haha
Titel kan miss wat anders begrepen worden :stuck_out_tongue:

upje

uppiiiiee

hmm ik heb een simpel graveertoestelletje, maar daar kan ik alleen mee in metaal en andere dingen, maar ik heb het nog nooit in leder gedaan

Misschien kun je het met een stanley mes proberen?
dan wel eerst een proefje maken denk ik anders is je armband misschien wel gelijk totaal geruïneerd.

succes!

Mm denk niet dat dat een succes wordt… :stuck_out_tongue: Thanks anyway

Graveren gaat denk ik niet lukken. Je kunt het wel erin branden. Moet je wel een brandertje kopen, zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.baptist.nl/houtbewerkers/pyrografie/pyrografie/weller-15-delige-brandschilder-set

Branden kun je o.a. ook op hout gebruiken. Maar goed, je betaalt dan wel meteen 20,- voor zo’n ding. Als je er later nog iets mee denkt te gaan doen is dat het misschien waard, anders zou ik het niet doen…

Ik heb dit zelf ook weleens gedaan, gewoon met een stanley mesje. Werkte voor mij wel heel goed.
Weetje wat je ook kan doen om het leer bijv. net iets donkerder te maken? Met schoensmeer eroverheen, en dan laten drogen. Blijft goed zitten

Geen Succes… nou luister naar dit meisje!! :stuck_out_tongue:

graveren op een leren bandje moet denk ik idd met een brander,
ik heb zelf een set waarmee je op metaal kan graveren maar daar moet je wel lang mee oefenen!
want dat is erg lastig
succes!

Ik heb zoiets een keer met scouting gedaan! Super leuk. Misschien kun je vragen of iemand zoiets heeft. Zo’n brander hebben wij toen niet gebruik, wij gebruikten een soldeerbout( weet niet of dat hetzelfde is). Die hebben wij er toen voor gebruikt en dat was een groot succes. Ben benieuwd hoe jij het gaat maken.

xxx ChocoladexMuffin