zelf kleren maken

Hey,

Misschien zullen er meiden zijn die niet zo van knutseldingen houden,
Maar voor de meiden die dat wel doen heb ik deze vraag:

‘Hoe kan je zelf kleding maken?’

ik heb namelijk net vakantie en het leek me erg leuk om zelf kleren te maken.
maar ik ben niet zo goed in naaien enzo :wink: dus heeft iemand misschien tips of linken naar een website waar je dat kan leren.

of heeft iemand nog andere dingen waar ik langer dan 10 minuten mee bezig ben :beer:

maar euuh… fijne vakantie of veel sterkte voor de mensen die alweer naar school moeten :sob::muscle:

Voor kleding maken moet je naaien en het is in het begin heel moeilijk.
Mijn zusje doet het nu een paar jaar en nu kan ze echt heel goed maar je moet het vaak doen om te te kunnen. Ze maakt nu wel heel veel, jurken, rokjes, jassen, tshirts, en zelf mijn gala-jurk.

Misschien kan je beter een boek gaan lezen. Zelf vind ik nagellakken altijd wel leuk, en ik zet zelf nepnagels.

Met zelf kleding maken ben je héél lang bezig, vooral in het begin. Je moet inderdaad kunnen naaien en soms moet je ook helemaal zelf een patroon tekenen.

Als je iets zoekt om te doen in je vakantie kan je denk ik beter in dit topic kijken: http://forum.girlscene.nl/forum/crea-bea/het-antiverveel-topic-76245.0.html

Ik zou beginnen met wat oude kleding onder handen te nemen, om te oefenen, misschien ander kraagje erop naaien, shirtje innemen, short maken van een oude jeans

oke super bedankt :grinning: xx

Inderdaad, bij naaien komt veel meer kijken dan alleen een naaimachine. Je moet ook patronen tekenen, een machine om het af te werken, naai spullen, fournituren etc. In het begin ben je echt lang bezig per kledingstuk.

Ik zou lekker iets anders verzinnen.

Oh, en kies makkelijke goedkope stof als je wilt beginnen. het is zonde als je een dure stof verprutst!

Ik ben zelf begonnen met een kussenhoes met allemaal restjes stof aan elkaar zetten, met de hand. zoiets kan je ook mee beginnen ? Het was leuk en erg makkelijk om te doen!

Ik ben heel dom geweest ik heb namelijk een Abercrombie & Fitch shirtje met de letters ‘A&FITCH’ ingekleurd met een blauwe textielstift terwijl deze letters rood waren. Ik dacht doordat het shirtje zelf blauw is een rustiger effect zou krijgen maar nu zie je het rode en blauwe door elkaar en het ziet er niet uit, heeft iemand tips om een textielstift uit je kleren te krijgen of het shirtje misschien te bleken?

Ik ben begonnen met oudere kleren vernaaien. Van een longsleeve een shirtje maken, de hals vergroten, rokje versmallen… Dit liep helemaal niet van de eerste keer goed, maar ik vond het leuk om mee te beginnen.

Maak af en toe ook wat zelf duurt idd erg lang maar mn moeder heeft veel ervaring dus dat helpt veel. Begin met makkelijke patronen en leen bv. een Knipmode van de bieb kan je daarvan wat proberen.

ga eerst bezig met oude lapjes stof. begin niet met een daadwerkelijk kledingstuk, de eerste paar keren zal het toch wel mislukken. naai wat oude stofjes aan elkaar, naai een patroontje in een stofje, oefen bochtjes. vernaai oude kledingstukken.

Pas dan kun je bijvoorbeeld een patroon kopen en dat gaan maken.

Als je andere hobby’s zoekt: tekenen, schilderen, lezen, skeeleren, muziek leren spelen, een taal leren, schrijven etc

Je kan heel veel patronen op internet vinden, en ook heel veel tips op pinterest en tumblr! Voor sommige dingen heb je niet eens een naaimachine nodig, ookal is het wel sneller.

Ik heb een bord op Pinterest waar ik heel veel verschillende patronen en tips hebt staan. Als je me even note kan ik de link wel even geven (want dat mag niet in het topic hier toch? Of wel?)