Zelf je dromen bepalen (lucide)

Aangezien het andere topic uit 2009 komt.
Lucide dromen is weten dat je droomt, terwijl je droomt.
Als je dat eenmaal weet kan je alles doen wat je wilt.
Je kunt zelf je droom bepalen, je kunt vliegen, je kunt teleporteren,
mensen ontmoeten (celebs). Je hoeft het alleen maar te denken in je droom.

Een vriendin van mij is het gelukt, door elke keer een realitycheck te doen, dat het een gewoonte wordt, dus doe je het in je droom ook.

Plaats je ervaringen!
Ik heb ook gehoord dat het gevaarlijk kan zijn, wat gebeurd er dan?

ik heb het wel eens geprobeerd, door heel stil te liggen en niet te bewegen enzo ook al wil je het echt maar toen begon ik hele enge dingen te zien in mn kamer en kon me niet meer bewegen en dat was echt heel naar. Wat voor realitycheck doet je vriendin?

Heb het nog nooit meegemaakt, wil het wel een keer mee maken, lijkt me echt een leuke ervaring.

Lees het hele topic door uit 2009 en je durft nooit meer te slapen. Dat had ik iig. Extreeeeem eng als je het gaat forceren door stil te liggen als ik dat zo lees.

1. Je vingers tellen (in je dromen lukt dat niet)
  2. Kijken om je heen of je omgeving klopt, dat het er uit ziet zoals normaal (in dromen ziet het er altijd anders uit)
  3. Naar een foto kijken of het beweegt ? ( In je dromen schijnt het te kunnen bewegen).

Na een week lang een paar keer per dag afvragen lukte het haar

Niet doen, kan echt enorm eng worden en je geraakt er niet makkelijk uit.

Klinkt als slaapverlamming en dat kan inderdaad erg eng zijn. Dat is dus NIET hetzelfde als lucide dromen, want dat kan geen kwaad.

Eng? Hoe bedoel je? Wat gebeurde er bij jou?

Heb even het andere topic doorgelezen. Het deed mij een beetje denken aan Avatar, toen iedereen het had over: Je geest naar een andere plek brengen

waar jullie het allemaal over hebben (met die enge dingen zien en verlamd zijn enzo), is maar een van de manieren om lucide te dromen. er zijn nog 2 andere bekende, veelgebruikte manieren.

ik heb een keer een lucide droom gehad en een keer gedroomd dat ik een lucide droom had (zo raar haha)

een hele leuke website over lucide dromen (vind ik) is www.ld4all.nl
vooral de gids is heel handig voor info

Ik kan het af en toe. Dan denk ik gewoon: dit kan niet, dit is een droom. En vanaf dan kan ik beslissen wat er gebeurd in mijn droom over sommige dingen dus niet mijn complete droom.

Wat ik vaak jammer vind is dat áls ik door heb dat het een droom is, ik ook wakker wordt hierdoor.

Ik doe het als sinds jongs af aan.
Vind het ook supernormaal eigenlijk…

Ik heb heel af en toe een lucide droom. Soms in een hele lichte vorm, dan weet ik dat ik droom maar kan ik niks aan mijn droom veranderen, en soms in een zwaardere vorm. Als ik dan besef dat ik droom kan ik een plek of persoon tevoorschijn toveren, maar hier moet ik me wel erg op concentreren. Soms voelt het dan alsof de droom alweer bijna weg glipt. Klinkt best raar eigenlijk :’) Maar het is wel tof want ik heb al wel heel wat nachtjes met Johnny Depp doorgebracht :smirk: Het is een beetje jammer dat ik tot nu toe alleen hem kan bedenken :’) Maar als ik weer een keer een lucide droom heb wil ik gaan vliegen, lijkt me ook tof.

Het lijkt me echt leuk om een keer mee te maken. Maar het schijnt dat het ook heel gevaarlijk is ofzo want ik had gelezen dat je jezelf ook kan vermoorden idk.

NIET DOEN

Serieus niet, ik heb heel lang last gehad van slaapverlamming, dat kan je dus ook krijgen als je dit probeert en dat is NIET leuk maar DOODENG.

The fuck. Waarom zou je zoveel moeite doen terwijl je net zo goed heerlijk kan slapen en juist even kan loslaten dat je ergens even helemaal geen invloed op hebt. Sorry maar ik snap gewoon niet wat er zo leuk aan is? Het is toch juist grappig dat je soms iets droomt en denkt: whut…

Het is dagdromen/fantaseren maar dan echter. Toch niet heel raar dat mensen dit willen?
Tip van mij: doorslapen terwijl je eigk al wakker bent geworden. Als ik dit doe ga ik bijna altijd lucide dromen.

Ik had een keer een slaapverlamming maar dat was niet eng :’) En hoezo kun je je zelf vermoorden lol. Ik kan me niet voorstellen hoe dit gevaarlijk zou kunnen zijn.

Ik doe dit al sinds ik klein ben onbewust, gisteravond nog gedaan…
Maar ik ben vaak echt bang dan, heb het ook vaak dat ik droom, dan hoor ik mijn wekker en doe ik mijn ogen open en zie mijn kamer en mezelf bewegen, maar daarna word ik echt wakker en realiseer ik me dat ik nog sliep.

Niet altijd fijn als je alles realistisch inziet.
Maar wel leuk dat k mijn eigen dromen kan sturen haha.