Zelf ijskoffie maken?

Sinds een tijdje ben ik alweer (zucht :stuck_out_tongue:) ijskoffie verslaafd. Echter, elke dag een euro (of als je niet 5 kilometer omfietst zelfs 1,75) voor een koude latte macchiato of een mocha latte, zit daar trouwens een verschil tussen? :stuck_out_tongue: word met een beetje te duur.

Weet iemand hoe ik dit zelf kan maken in die smaak wat nog een beetje te zuipen is? Of voor ondertussen, weet iemand waar ik die pakjes goedkoop kan halen, bij de lidl of aldi oid?

Liefs!

uppp

Er staan genoeg recepten op internet. Ik heb nog nooit een kant en klaar pakje gezien voor ijskoffie.

Ik weet niet of je het kan maken, maar als het kon dan werd het denk ik wel duurder dan de ijskoffie zelf, moet je allemaal die ingrediënten kopen enzo. En verslaving is eigenlijk niet goed, helemaal niet bij koffie. Ik zou het minderen, zo bespaar je ook je geld. Maar het is natuurlijk wel jou keus.

Je hebt ze van starbucks in de supermarkt, maar deze zijn wel 1.65 dacht ik.
Ik las laatst ook ergens dat ze voor ongeveer 0.65 cent bij de aldi te halen zijn, zelf nog niet geprobeerd!

Ik vind vooral recepten met geblendert ijs, ik weet niet of dat ook is als je het zeg maar niet gelijk opdrinkt? Want dat word dan natuurlijk gewoon water, als je het gelijk opdrinkt zal je misschien die stukjes nog wel proeven zeg maar.

Thanks voor de tip trouwens monmonde :wink:

^ Graag gedaan!

Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd om het te maken, alleen was het niet echt geworden zoals ik wilde haha. Ik had het zonder ijs, maar met melk en iets van koffiepoeder en ijsklontjes! Het was opzich wel te drinken, maar niet zo lekker als uit de winkels.
Vooral de ijskoffie van de hema vind ik lekker!

Hoe ik het maakte op de pasar was zo:

• ik pakte wat koffiepoeder (als dat zo heet) 1/2 eetlepels, en wat water erbij. Zodat het onderste van de beker gevuld is met vloeibare koffie.
  • Daarna deed ik er een mix bij van kokosnootmelk met volle melk. tot aan de laatste rand van de beker. (plastice bekers hebben randjes)
  • Toen deed ik er schaafijs bij tot de beker bijna vol was.
  • Ten slotte goot ik er dikke melk over heen.

Ik hoop dat je er iets van snapt…

ik maak zelf ijskoffie met

• ong. 2 flinke eetlepels wiener melange poeder, meer kan ook. Maakt voor mijn gevoel niet zo verschil uit ( 1.89 aldi)
  • 7 ijsblokjes
  • lepel suiker, kan ook meer ligt eraam hoe zoet je het wil hebben.
  • scheutje melk, dat de ijsblokjes er op drijven

Blenderen en tadaa. Zal vast niet zo geweldig smaken als starbucks maar ik vind het wel lekker.

je hebt ook pakken met ijskoffie, net zoals je pakken hebt met melk

welke ijskoffie koop je trouwens,Douwe egberts ?
je hebt ook in de aldi die bekertjes maar die zijn maar0.50

spreekt de ijskoffie-addicted-one haha

^ Die bekertjes latte macchiato van de Aldi zijn HEERLIJK.

Maargoed TS, een euro vind ik helemaal niet zoveel voor ijskoffie buiten de deur, je moet wel groot inkopen wil je dat er veel goedkoper uit krijgen :’)

kop dicht jij! :'D

Ik maak het altijd zo:
Koffie zetten en in ijsblokjes invriezen
Als het helemaal is bevroren vier blokjes in de blender
Scheut melk erdoor
Drie schepjes suiker erdoor
Heel goed blenderen
In een bekerglas en wat cacao erop