Zelf een vriend, maar nog steeds super jaloers..

Hoi!

Ik zit in een enorm dillema en hoop dat jullie tips hebben. Het zit namelijk zo, een paar jaar geleden heb ik een jongen leren kennen. Ik vond hem leuk, maar we konden elkaar eigenlijk niet zo super goed. Vaak op feestjes kusten we, maar daar bleef het ook bij.

Ik baalde daarvan want ik zou hem graag beter leren kennen… op begeven moment kwam ik erachter dat hij met een vriendin van mij contact had. Na een langere tijd hebben zij dus uiteindelijk een relatie gekregen,

Ondertussen heb ik zelf ook een vriend, maar nog altijd zit ik hiermee. Ik denk er nog vaak aan dat het ook anders had kunnen zijn, en soms vind ik het erg jammer. Ik had graag gehad dat we elkaar beter hadden leren kennen .Ik ben ook nogsteeds redelijk jaloers ook al is dit al een hele tijd geleden…

Wat moet ik hier nu mee, ik heb zelf dus ook een vriend maar denk er nog best vaak aan…

Dankjewel ! Kuss

Ik denk niets?

Niets, behalve loslaten.

Als je merkt dat je hier weer over na begint te denken, zou ik jezelf toestaan om er tien minuten over na te denken, en daarna jezelf weer dwingen om verder te gaan met waar je mee bezig was. Ik denk namelijk dat als je het steeds wegduwt, het ook steeds terug zal komen. Geef jezelf daarom af en toe bewust ruimte om het te verwerken, maar duw hem daarna ook weer weg uit je gedachten.

En probeer verder je eigen gedachten uit te dagen. Je denkt de hele tijd van: het zou ook zus en zo kunnen zijn geweest. Maar stel dat hij niet iets met je vriendin had gekregen, zou het dan zo uitgepakt hebben als jij je nu voorstelt? Waarschijnlijk niet. Probeer daarom op zoek te gaan naar dingetjes om je eigen voorstelling te ontkrachten.

Ik zou denk ik ook zoveel mogelijk afstand van die jongen nemen zodat je niet de hele tijd met hem geconfronteerd wordt. (Geen idee of je dit al gedaan hebt).

Verder: houd je van je vriend en zie je een toekomst met hem? Ik vraag dit omdat ik het niet echt terug lees in je verhaal. Als dat wel zo is, is het prima, maar als dat niet zo is, dan is het misschien goed om je huidige relatie nog eens te heroverwegen.