Zelf dode puntjes knippen?

Hey,
Zoals de titel al zegt, knipt hier iemand hier zijn dode puntjes zelf?
Mijn puntjes worden echt snel dood, en eigenlijk moet er elke 4 weken een klein stukje vanaf.
Nou heb ik het geld niet om elke maand naar de kapper te gaan, en eigenlijk knippen ze het elke keer te kort :flushed:
mijn haar moet nu na 2 maanden dus weer nodig geknipt worden, en mijn vriendin zei dat ik het ook zelf kon doen! Ze zei dat je gewoon je haar met conditioner moest wassen, en met nat haar voor de spiegel met een kam er een klein stukje afhalen? Iemand ervaring?
En waar kan ik een kappersschaar kopen, vandaag bij de Hema even gekeken maar daar kon ik er geen eentje vinden…
xx.

ja
nou
mama doet het voor me en ze knipt gewoon wat af ik weet eigenlijk niet wat ze doet

Ik ga wel altijd naar de kapper.
Ik vertrouw mezelf niet met een schaar en mn haar is te dierbaar haha

Ik doe het altijd zelf! Vind het ook best leuk om te doen haha. Je moet even op YouTube zoeken naar ā€˜How to cut your own hair’ daar zijn honderden filmpjes over. Zo heb ik het mezelf geleerd!

Edit: Kapperschaar heb ik bij Kruidvat gekocht :slightly_smiling_face:

je kan bij Kruidvat van die clips kopen om je eigen haar te knippen, zag ze laatst liggen! Wat je ook kan doen is een lage staart maken, zo ver mogelijk naar beneden schuiven (let op dat je recht naar voren kijkt) en dan recht afknippen.

Dankjewel allemaal! Even op youtube gekeken en ik ga het gewoon is een keer proberen! Ga maandag even langs het kruidvat voor een kapperschaar. Die clip is voor mij niet echt nodig, heb namelijk erg dun haar :slightly_smiling_face:

Je kunt ook een plukje haar pakken, dat draaien zodat het zo’n dunne pluk wordt (duidelijke uitleg haha). Maar de haren die er dan uitspringen kun je afknippen. Alleen duurt dit wel heel lang.

Ik heb het ook wel eens gedaan. Gewoon mn haar nat gemaakt en recht gekamd en vervolgens van de onderste rand een stukje af gehaald.
Bij mij was het meer voor tussendoor zodat het er weer een beetje verzorgd uit zag. Laagjes en dingen waag ik mezelf niet aan, dat mag de kapper lekker doen.

Vroeger deed ik het weleens zelf ja, maar tegenwoordig ga ik toch liever om de paar maanden naar de kapper. Ik hoef gelukkig niet zo vaak want ik mishandel mijn haar niet meer zo (niet meer elke dag wassen en milde shampoo).

Ik doe dit ook! Echt bezigheidstherapie haha

Ik heb het ook al twee keer zelf gedaan. Gewoon na het douchen wanneer mijn haar nat is. Ik doen het met een gewone schaar en het is nog nooit iemand opgevallen haha.

Hey! mag ik vragen hoeveel deze kostten? :flushed: :flushed:

Ik las dus serieus ā€˜zelf dode puisten uitknijpen’ :flushed:

Ik doe het nu ook zelf, gewoon steeds laag voor laag, beetje vochtig, ik doe het niet recht afknippen maar zo alsof het niet geknipt is haha

Ik weet het niet precies, heb wel dit gevonden op internet. Niet duurder dan 8 euro dus!

Oh, haha dankje! Ik denk dat ik ze morgen nog ga halen :flushed:

nu las ik het ook :’)

Ik knip mijn haren altijd zelf. Heb 2 weken geleden een rechte pony bij mezelf geknipt. Ik knip ze alleen niet omdat dit gewoon heel snel mislukt. Ik gebruik een goed scherp scheermesje en ā€œsnijā€ zo mijn dode puntjes als dit nodig is. Je haalt er niet snel teveel af en je kan het zelf zo vaak bijhouden als je wil!

Daarbij krijg je geen kaarsrecht afgeknipt haar. Sommigen willen dit graag maar ik hou hier persoonlijk helemaal niet van… Haha.

Puntjes knippen kan eigenlijk niet misgaan… Of je moet echt heel erg enorm scheef zijn. Succes!

Ik knip mijn haarpunten al haren zelf bij, zeker nadat ik mijn haar bij een kapper heb laten nijknippen en altijd knippen ze er meer af.

Bij slechts ƩƩn knipbeurt moest er meer af, maar dat kwam nadat iemand zonodig stoer wilde doen met een gasbrander en mijn haren voor een deel verbrand heeft hiermee. :hammer:

Een ā€˜ā€˜Kappeslineaal’’ hoe verzinnen ze het, en er zit ook nog eens een waterpasje in! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het is gewoon handig als je eigen haar recht wil knippen.