Hee!
Ik ben een boekje aan het maken met allerlei recepten van lekkere/ zelfbedachte gerechten!
Hier kun je alle recepten plaatsen!
Hee!
Ik ben een boekje aan het maken met allerlei recepten van lekkere/ zelfbedachte gerechten!
Hier kun je alle recepten plaatsen!
uitje fruiten, witte bonen uit een potje en tomatenblokjes uit pakje toevoegen en verwarmen. Peper en zout toevoegen. Eventueel wat stukjes worst (knakworst, salami, chorizo, wat je ook maar lekker vind) of een schepje oregano.
Heb ik zelf eens gemaakt, lekker, enorm simpel en caloriearm! (als je er niet te veel worst in doet natuurlijk). Zelf tomatenblokjes toevoegen is beter dan een potje witte bonen in tomatensaus, daar zit vaak suiker bij.
Volkoren beschuit met plakje kaas, tomaat, komkommer en mayo. Lekker en gezond (behalve de mayo dan ) Dit maak ik zelf vaak als lunch.
En in plaats van een potje kruidenkaas te kopen, kan je gewone roomkaas kopen en er zelf de kruiden bij doen die je lekker vindt. En dan op een beschuit of een boterham, heel lekker
lekker gezond behalve de mayo én de kaas maar klinkt wel erg lekker!
half stokbroodje, door de lengte.
Daarbovenop: Brie, banaan, amandelschaafsel en honing.
En dan even in de oven, echt te lekker!
wat is even, een kwartiertje?
en op hoeveel graden zet je dan de oven, want dit klinkt echt lekker
een boterham besmeren met roomkaas,
hier overheen plakjes appel (liefst een wat zure, granny smith ofzo)
daar overheen wat honing.
een boterham erop leggen,
en dit even in het tosti ijzer!
chipsschotel, dat is zo verschrikkelijk lekker!
wat erin zit:
hier het recept:
http://www.smulweb.nl/128…t/Tonijnschotel-met-chips
(er staat dat er knoflooksaus en peper bij moet, NIET DOEN!)
eetsmakelijk!
Lekker naturel:
Stokbrood door de helft
Besprenkelen met olijfolie, gekneusde knoflook, en wat peper en zout.
Ongeveer 7 minuten (tot het brood mooi goudbruin is) in de oven :3
Nog zoiets:
Wit brood, korstjes eraf en in vierkantjes snijden. Insmeren met olijfolie. Zeezout en verse parmezaanse kaas erop (en eventueel verse knoflook) en even in de oven.
Super lekker!
Hmm krijg honger :3
Bladerdeeg met feta liefst apetina, verse bieslook en knoflook en 10 minuutjes in de oven, op 170 graden. Bladerdeeg kan je vouwen hoe je wilt, mmm! <3
Wat ik echt super lekker vind in:
een donker bruin stokbrood met geitekaa in plakkjes, daarboven op schijfjes peer leggen, rucola en pijnboompitten en dan honing op doen. (echt goddelijk als middagmaal! )
Wat ik deze week ook heb klaar gemaakt als lunch:
voor één persoon
ongeveer 100gr couscous klaarmaken met dan gestoofde paprika blokjes, champignons en courgette en daarbij zongedroogde tomaten in mengen.
echt lekker voor in de zomer (+ je kan het meenemen naar school )
Mmm… Kan ik weer even wat in mijn boekje schrijven!
Ik vind oorlogsgebak altijd zo lekker, volgens mij heet het ook wel anders… weet niet of jullie dat kennen?
Dan maak je eerst custard pudding.
Leg je een beschuit op een schoteltje en daar doe je custardpudding overheen zodat de beschuit helemaal bedekt is. Daarboven op doe je een bescuit en daar dan weer custardpudding overheen. Dan laat je het 3 uren in de koelkast stijf worden. Doe je er wat hagelslag en slagroom overheen heerlijk!
Rijst koken en af laten koelen.
En dan door de rijst, sla, komkommer, gekookte eieren, paprika, blokjes kaas.
Beetje sladressing dr bij en eten maar!
Ik vind dat echt heel lekker
ga ik dat ook eens proberen!