zeggen tegen mn ouders dat me broer rookt'?

ik fietste naar school, en toen kwam ik langs zijn school lang verhaal. en ik zag hem roken ( hij is 14) maar we hebben zo’n ‘contract’ xd met onze ouders dat we niet gaan roken tot we 18 zijn. als we da wel doen dan moete we zelf ons rijbewijs enzoo betalen. mn ouders weten wel dat zijn vrienden roken maarr ze vertrouwen hem dat hij dat niet doet. kvind het nogal lullig om te zeggen want kweet nie of hij vaker rookt maar hij kan verslaaft worden :astonished: hij heeft al n keer eerder gerookt, voor dat we dat ‘contract’ hadden en toen wast niet zo leuk om bij ons te wonen :blush: mijn ouders vinden dat gwn verschrikkelijk (xd) maar ze hebben ook weer het recht om het te weten.

wat vinde jullie dat ik moet doen;; zegge of niet>?
en hoe moet ik het dan vertellen? :s

Ik zou naar m’n broertje toe gaan en zeggen dat hij moet stoppen, omdat ik 't anders alsnog vertel aan m’n ouders…

Nee, ik zou tegen hem zeggen dat je het weet, en of hij er mee op wil houden, en 'm herinneren aan het contract.
Doorspelen aan je ouders niet doen, dat is jouw plaats niet.

Laat het hem zelf zeggen, het is niet jouw zaak om dat te doen.

ik zou met hem gaan praten
en hoe hij ook reageert, ik zou niet naar je ouders gaan
want broers en zussen helpen elkaar, en gaan elkaar niet verraden

hmm. ja maar kheb niet zon goede band met mn broer. het laatste wat hij tegen mij heeft gezegt is hou je bek. en dat is alweer iets van een maand geleden

“Hey *naam van broer*, raad eens wie ik laatst zag roken op het schoolplein? :3”

BLACKMAIL FOREVER. Ofnouja. 4 jaar dan.

Je bent toch geen snitch…

Ik heb mijn broer wel verlinkt, want ik vond 't niet eerlijk als hij z’n rijbewijs zou krijgen en zou roken en ik me braaf aan de regels hield. Maar ik haatte mn broer dan ook. Maar hij rookt nu nog steeds dus 't boeide m toch niet.

Je gaat toch niet je eigen broer verlinken?! Kom op zeg.

Zoiets hebben mijn broertje en ik ook afgesproken met mijn ouders, en ik weet dat hij ook rookt. Maar ik vertel het niet tegen mijn ouders en ik ga ook niet met hem praten, het boeit me niet echt.

Idd.

Ik zou het niet vertellen, hij moet het immers zelf weten toch? ik bedoel hij houdt alleen zichzelf voor de gek, en de waarheid komt altijd wel uit.

Je kan nooit je eigen broer verlinken…
maar aangezien hij 14 is… zou ik hem n ultimatum stellen… hij heeft een maand om ermee te kappen, en anders ga je ermee naar je ouders

tjaa tblijft moeilijk

zou het tegen je broer zelf zeggen dat je er vanaf weet.
maar niet tegen je ouders

hij weet dat ik het heb gezien, hij ontloopt me een beetj lijkt het wel.
miss heeft ie spijt ofzo?
ik wacht nog wel even af of ik hem nog vaker betrap’. als dat zo is ga ik wel met hem praten.

mijn broer had via vrienden gehoord dat ze mij hadden zien roken maar ik rook niet, vrienden van me wel maar toen heeft hij het ook tegen mijn ouders gezegd en die geloofden het niet maar ik zou idd met met je broer gaan praten

mijn broer rookt ook en hij is 16 ik wist het echt al heel lang toen hij 14 was al ofzo ik heb nix tegen mijn ouders vertelt maar als hij een keer stom dronken thuis komt laat hij vast een pakje slingeren of ruikt hij verschrikkelijk naar rook of hoest hij heel erg, spreek hem er op aan of ga toch naar je ouders en dat je een vermoede heb verklik het niet dat is lullig laat het ze er zelf achter komen dat is beter anders worden ze nog veel bozer als ze er via jou achter komen

veel succes xx