Zeep maken

Het leek mij wel eens leuk om dat te doen, en je kan zulke paketjes ect. ook in winkels kopen. Alleen weet iemand waar je zo’n paketje kan kopen om zeep te maken?
Want ik ga vanmiddag nog even winkelen, dus misschien kan ik het dan ergens kopen! Weten jullie dus waar je het kan halen?
Een hobby winkel is niet echt een optie, die is er namelijk niet in dat stadje.

Groetjes en alvast bedankt!

Je hebt verschillende zepen, en dus ook verschillende ingrediënten nodig. Ik heb het even voor je opgezocht :slightly_smiling_face:

Super Simpel Zeep
500 gram rundervet (ossewit frituurvet)
67 gram natriumhydroxide
186 gram water

Sannie’s Zeep
525 gram rundervet (ossewit frituurvet)
200 gram maisolie
100 gram natriumhydroxide
280 gram water

Vegetarische Zeep
500 gram palmvet (Albert Heyn huismerk frituurvet)
250 gram kokosvet
250 gram olijfolie
144 gram natriumhydroxide
403 gram water

Only Olive
500 gram olijfolie
64 gram natriumhydoxide
178 gram water

Oh, en hier kan je zien hoe je het maakt :slightly_smiling_face:

Bedankt!
Alleen nu nog weten hoe je het dan maakt xD

O ik zag dat je nu niet nog een website had met hoe je het maakt!

Bedankt!

Oh echt jammer dat er frituurvet in moet, dat is meteen zo’n afschrikker voor mij xD

XD Ik vond het ook al best rare dingen die er in zaten, maar het zal wel zo zijn XD

Je hebt ook zo’n setje van SES. (gewoon bij Bart Smit ofzo) en ongeveer tien euro…

Ik heb dus via een hobby website spulletjes gekocht om zeep te maken, alleen heb ik geen flauw idee hoe ik nu verder moet… Ik heb 2 blokken zeep, een witte en transparante, hier zit geen kleur en geur aan. Ook heb ik geur-olie, en blokken kleur voor in de zeep…

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu verder moet?
Moet ik het au-bain-marie verwarmen met de olie en de kleuren o.i.d?
Heb gezocht op internet, maar kan alleen tutorials vinden om helemaal zelf zeep te maken…

Idd misschien op websites kijken, of bij de bart smit ofzo! Vroeger had ik ook zo’n pakketje. kon ik 6 zeepjes maken ofzo! haha :grinning: was wel leuk om te doen!