Ze wil het zeggen......

Hoi allemaal,

Ik heb al eerder een topic geopend met de informatie dat mijn beste vriendin (17) verliefd is op iemand van (35) en dit niet los kan laten.
Dit is nog steeds zo. Ze is zo over dr oren verliefd op hem dat ze weer contact heeft gezocht via whatsapp en ze wil het liefst afspreken, dan wel met een groepje, maar gelukkig wil hij dit niet (niet duidelijk waarom niet). Zo ver ik weet heeft hij haar ook leuk gevonden maar hij besefte dat ze echt te jong was, zij zelf weet dit ook maar niet hoe ze hem los kan laten, ze kan het gewoon echt niet en hoopt in haar hart nogsteeds op een toekomst met hem ook al weet ze in haar hoofd dat het niet kan. Daarbij heeft die man ook nog eens gewoon een vriendin sinds kort. Waar ze natuurlijk stikjaloers op is, de vrouw doet niks, maar oh echt alles wat ze doet is verkeerd.

Nu is het dus zo ver dat ze tegen die man wil gaan zeggen: DAT ZE HEM LEUK VINDT. Nou heb ik echt al 10000 keer gezegd dat dat dom is en dat je jezelf alleen maar verder in de nesten helpt. Die man heeft er toch ook niks aan? Hij zal er alleen maar meezitten en hij kan haar echt niet helpen ofzo, het maakt het alleen maar ongemakkelijk.

Maar ze luistert maar half en ik weet echt niet meer wat ik moet zeggen om haar te stoppen.

Wat vinden jullie?
Moet ze het zeggen tegen die man? of wat moet ik tegen haar zeggen om haar ervan te overtuigen dat het extreem dom is dat naar hem te sturen?

Ik ben echt radeloos.

Moet ze zelf weten. Je kunt haar niet tegenhouden toch? en tbh zo dom vind ik het niet, ze is bijna 18 denk ik en volwassen genoeg om haar eigen keuzes te maken.

+ Ik denk dat die vent wel door heeft dat ze m leuk vindt hoor. Waarom zou ze anders steeds contact met hem zoeken? En hij heeft een vriendin en die gaat hij echt niet opeens voor haar aan de kant zetten denk ik.

Laat haar dr gang gaan.

ik denk dat het er ook wel aan ligt in welke situatie ze zitten. hoe goed kennen ze elkaar, waar kennen ze elkaar van, komen ze elkaar dagelijks tegen in het openbaar of zien ze elkaar bijna nooit?

zoals je zelf al zegt weet je al dat het toch niets gaat worden. hij heeft een vaste vriendin en hij wilt ook niet met haar afspreken. ik zou als ik jouw vriendin was zelf kiezen om het contact te verbreken met die man en veder te gaan met haar leven door afleiding te zoeken met vriendinnen en eventueel met andere jongens van haar eigen leeftijd te gaan praten. Als ze dit echt niet kan is haar gevoel tegen die man vertellen misschien toch de enige oplossing. Ik vind het persoonlijk niet de beste oplossing, maar als dit voor haar werkt dan moet ze dat doen.

Ze kan het best zeggen, die man heeft aan gegeven dat het niks wordt en heeft al een andere vriendin. Dan lijkt het mij niet dat haar biecht veel gaat veranderen.

Het probleem is ook dat ze hem hoe dan ook als goede vriend wil houden omdat e ze veel persoonlijke dingen gedeeld hebben. Dat kan toch niet als ze dat zegt? Dan wordt het alleen maar ongemakkelijk.

Bovendien zegt ze dat ze hem echt niet los kan laten

Er gaan zoveel vriendschappen kapot doordat de ene kant gevoel ontwikkeld en de andere kant niet. Het is hard, maar het is ‘het leven’. Als zij denkt dat ze zich beter gaat voelen door het hem te vertellen, moet ze het vooral doen. Jij bent haar vriendin die haar opvangt als ze op haar bek gaat. Niet haar mond die voor haar zegt wat ze wel en niet moet doen.

Ik denk dat het juist goed is om haar dit te laten vertellen. Dan kan die man nogmaals aangeven dat hij het gewoon niet op die manier zit, misschien komt de boodschap dan een keertje over, kan ze hem eindelijk eens los gaan laten. Klinkt misschien hard maar denk dat dit de enige manier is om haar ogen te openen.

Wat Mangata ook al zegt; wees er voor haar als ze op haar bek gaat.