Ze werkt niet

Voor school doe ik samen met een vriendin een PowerPoint. We waren er echt laat aan begonnen en moesten gisteren nog zeven hoofdstukken; ik zou de tekst schrijven en zij de PP maken (plaatjes zoeken en er op plakken enzovoort).
Als je het zou vergelijken qua wat je moet doen zou zij véél sneller klaar moeten zijn.

Maar ze liep de hele tijd niets te doen, ze heeft wel wat gedaan maar niet echt wat je noemt veel. Iets van twee hoofdstukken en twee plaatjes in twee uur. Terwijl ik binnen die twee uur alle tekst af had.
Nu moet ik dus zo wéér naar haar toe om die PowerPoint af te maken, maar daar heb ik geen zin in. Ik was eergister ziek, daar heb ik mijn excuses voor aangeboden omdat we niet konden werken maar ze was écht boos. Ik zei dat ik dacht dat het ons niet ging lukken, en zij zei dat het haar niet ging lukken als ik niets bleef doen.
En ze regelt wel spullen enzovoort, maar ze doet verder amper iets aan de presentatie zelf wat mij echt irriteert. Want nu moet ik op mijn vrije dag naar haar toe omdat zíj het niet af heeft gekregen.
En ik voel me al niet zo helemaal lekker, want ik heb buikpijn en gewoon een rare stemming in mijn lichaam zeg maar.

En ze zei dat ze er nog wel aan kon werken als ik weg was, vroeg ik haar om 10 uur gister avond of ze nog wat had gedaan. Maar nee, dat had ze geen zin in gehad.

Hoe kan ik haar uitleggen dat ik liever niet de hele middag daar wil zijn om te helpen, dat ik best een uurtje wil komen maar ik me ook niet top voel om echt alles weer te doen?
Want we hebben morgen ook afgesproken om te oefenen en overmorgen en dinsdag hebben we hem.

Zeggen dat jij genoeg hebt gedaan en dat zij ook maar eens wat gaat doen. Ik zou serieus gewoon niet gaan als zij niet eens normaal werkt.
Daarbij ga je morgen ook al erheen om te oefenen en dan zou ik zeggen dat als zij het nog niet af heeft, dat je alleen verder gaat?

Jij hebt álle tekst gemaakt? Zou ik sowieso ook al niet doen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja die zeven hoofdstukken. Zij zou de pp maken, dat kan ze wel goed, maar ze deed geen hol.

Dan zeg je dat en dan ga je niet. Zeg gewoon dat ze genoeg tijd heeft gehad daarvoor en dat ze het nu maar lekker in dr eentje doet (die pp maken)

Lol ik heb precies zo’n vriendin.

Gewoon op tijd je leraar mailen met het complete verhaal en tegen haar zeggen dat ze het maar zelf doet.

Anders doe je alleen die presentatie en heeft zij gewoon een onvoldoende.

Het is een beetje nutteloos op een pp met z’n tweeen te maken? Zit jij daar straks achter de computer, en zit dat meisje naast je naar het beeldscherm te staren.

alsof je met 2 mensen een powerpoint kan maken, er zit er toch maar 1 achter de computer. Kun je 3 x raden wie dat is als je morgen gaat. Gewoon tegen haar zeggen dat ze eens wat moet gaan uitvoeren. Ja, en je leraar mailen is ook wel slim, anders kom je dinsindag zo over alsof jij ook niks hebt gedaan.

Gewoon eerlijk zeggen dat je je niet lekker voelt en dat zij gewoon haar taak af moet maken, anders krijg je het niet af en een laag(er) cijfer. En inderdaad het verhaal aan je leraar vertellen, die houden er vaak rekening mee.