Ze vinden me leuk, maar krijgen geen gevoel voor me

Ik zat me eens af te vragen of meer meiden hier ‘last’ van hebben. Zal vertellen hoe ik er op kom:
Een paar maanden geleden is het na 1,5 jaar uitgegaan met mijn ex vriend, zijn reden was omdat hij geen ‘gevoel’ (meer) voor me had. Hij vond me nog leuk, lief, aantrekkelijk, en ik was positief met mezelf bezig, maar desondanks is zijn gevoel voor mij weggegaan. Oke, kan gebeuren, jammer.
Nu heb ik een paar weken terug een leuke jongen ontmoet op een festival, en inmiddels 4 dates met hem gehad, en ook al bij hem blijven slapen. We hebben dezelfde interesses, gewoontes, goede sex gehad, leuke dingen gedaan en kunnen enorm met elkaar lachen. Nu hadden steeds minder whatsapp contact de afgelopen dagen, en gister helemaal niet. Dus vandaag heb ik gevraagd of hij woensdag iets wilde doen. Zijn antwoord: komende week is hij druk. Ik voelde de bui al hangen, dit is de klassieke manier om te zeggen: ‘ik vind je eigenlijk toch niet zo leuk’. Dus ik heb gevraagd aan hem of dat het was, en zijn antwoord was dat hij daadwerkelijk heel druk is komende week, maar hij ook niet weet of het wel kan werken tussen ons. Ik vragen of hij het uit kan leggen, en hij verteld dat hij me een heel leuk meisje vind, de dates gezellig vond en het leuk met me heeft, maar het ‘gevoel’ er niet is. Alleen wel op vriendschappelijk gebied.

Wat de fuck is dat toch altijd met een ‘gevoel’. Ik snap het niet. Als alles goed gaat en leuk is, hoe kan je dan niets voelen?

Toen ik vroeg naar waarom hij dan wel seks met me had, was zijn antwoord dat hij niet afstandelijk wilde doen en natuurlijk wel wat gevoelens voor me heeft.

Mijn vraag is nu ten eerste: waarom zijn jongens zo moeilijk? En ten tweede, is het verstandig om nu vriendschappelijk met deze jongen te blijven afspreken, en moet ik dan nog verwachtingen hebben/hopen dat het gevoel nog komt, is dat mogelijk? En als laatste: zal het aan mij liggen dat jongens me wel heel leuk vinden, maar het gevoel niet bij me kunnen hebben?

Ervaringen zijn ook welkom!

Nou ja, ik heb dat ook vaker bij jongens hoor. Dat vrijwel alles klopt, maar dat je gewoon geen aantrekkingskracht voelt.

Dus even antwoord op je vragen:

1. Eigenlijk zijn jongens niet zo moeilijk, hij zegt je toch wat hij denkt?
  2. Dat verschilt. Als je het de moeite waard vind kun je best proberen om vanuit vriendschap naar meer te groeien. Maar ben jij nou wel verliefd op hem?
  3. Of het aan jou ligt weet ik niet, ik ken je niet. Misschien ben je qua karakter meer “one of the guys”? Maar ook voor die meisjes zijn er jongens die dat juist heel leuk vinden, dus je vindt vast wel iemand.

Hmm, ik heb echt het gevoel alsof hij je gebruikt heeft voor de seks maar aan de andere kant denk ik weer van ‘nee’. Maar ik kan je echt verzekeren dat er ooit wel een jongen komt die écht gevoelens voor je heeft. Misschien heeft deze jongen trouwens wel gevoelens voor je? Probeer daar achter te komen, gewoon flirten ofzo en dan zie je wel verder.

Ja en dit.

krullerd :
Met dat ie moeilijk doet bedoel ik dat het op het moment dat ik hem zag zo mooi en perfect leek, maar achteraf dus ineens niks is. Zeg maar wisselvallig en daardoor begrijp ik het vaak niet zo goed. Maar nu ik er over nadenk doe ik dat zelf waarschijnlijk ook.
Ik ben denk ik wel al een beetje verliefd op hem geworden, ik heb niet zomaar seks met iemand en we hebben echt romantische momenten gehad, zoals ik die nog nooit heb meegemaakt na 2 lange relaties. Daarbij heb ik het gevoel alsof dit de ideale jongen voor mij zou kunnen zijn qua interesses, toekomstbeelden, verwachtingen van elkaar en dat soort dingen. Eentje die ik in een lange tijd niet ben tegengekomen.
En als laatste, ik ben wel een meisjes-meisje qua doen en laten, die goed weet wat ze wilt en soms iets te direct is naar mensen. Maar heb wel veel jongensvrienden omdat ik daar denk ik beter mee om kan gaan. Zou dat effect hebben op de ‘gemiddelde jongen’?

heart:
Ja, hij heeft gezegd dat hij wel gevoelens heeft, omdat hij anders niet verder met me was gegaan dan zoenen, maar dat ‘het gevoel’ er niet is.
Ik vraag me dan af hoe snel je dat kan beoordelen, misschien word hij niet snel verliefd? Ik heb geen idee.

Nou sommige jongens gaan gewoon verder dan zoenen omdat ze het doen voor de lust, dus ik heb ook geen idee sorry. :")

Ja maar dat gebruikte hij als graadmeter. Zovan: als ik niks voor je zou voelen, had ik dat niet gedaan. En natuurlijk speelde lust ook wel een grote rol denk ik. Voor mij in ieder geval.
Mja. Ik denk dat ik het maar even aankijk en me richt op mezelf en openstel voor anderen. Ik ga nu sowieso niet exclusief voor hem zijn ofzo.

Bedankt voor jullie reacties!

Ja precies, net zoals ik zei, ooit komt er wel zo’n jongen geloof me! :grinning:

Exact, daar valt gewoon niets aan te doen. En voor de persoon zelf die dan het gevoel niet heeft is dat ook balen hoor. Ik heb een tijdje met een hele leuke, knappe, lieve jongen gedate bij wie ik echt geen minpunten kon ontdekken. We hadden lol, leuke gesprekken, alles ging vlot. En toch miste er voor mij iets; dat gevoel. Baal ik zelf ook van, want ik zou hem maar al te graag leuk vinden. Maar je moet dat gewoon accepteren vrees ik.

Hmm ik denk dat ik het niet begreep omdat ik het zelf nooit zo heb, bij mij is het tot nu toe elke keer meteen raak geweest, wat leidde tot 4 jaar lange relaties met 2 verschillende jongens. Dus misschien moet ik het daten nog een beetje uitvinden. Dit is natuurlijk iets wat erbij hoort, anders zou het geen daten zijn. Bedankt voor jullie inzichten haha.

Toch heb ik zoiets van: ah zo zonde, we zouden zo goed bij elkaar passen. En hij heeft hetzelfde. Moet eerlijk toegeven dat ik achteraf ook wel iets miste, maar dat ontkende omdat ik zo graag wilde dat het zou werken.
Maar ach, misschien heb ik hem wel ontmoet om een hele goede vriendschap mee op te bouwen. Who knows.

Wow, herkenbaar. Ik ben net zoals jou niet iemand die snel het bed in duikt met een ander en eerst ‘wacht’. Precies hetzelfde gehad; alles was goed, de klik was er, gezelligheid, leuke dates etc. en dan opeens…pats, boem het gevoel is minder.
Dan voel je je aan de ene wel echt “gebruikt”, terwijl hij dan zegt dat er toen wél gevoel was.

Je moet maar zo denken dat je blij moet zijn dat hij eerlijk is geweest, anders was het toch nooit wat geworden.
En ook niet denken dat elke jongen zo is, want als je weer een leuke jongen leert kennen, moet dat geen struikelblok worden :slightly_smiling_face: Gewoon lekker jezelf zijn en je openstellen voor anderen! Ik probeer het ook!

Wauuw wat fijn om te horen dat je hetzelfde hebt, nouja niet fijn voor jou, maar dat we elkaar begrijpen haha.
Bedankt voor het delen!

Haha ik snap je :wink: Je komt er wel overheen! Het is bij mij inmiddels al weer even lang geleden als hoelang ik hem kende. Tijd heelt wonden!
Eerst geloof je er niets van maar nu denk ik van ‘ach, het zou wel zo moeten zijn.’