Ik zat me eens af te vragen of meer meiden hier ‘last’ van hebben. Zal vertellen hoe ik er op kom:
Een paar maanden geleden is het na 1,5 jaar uitgegaan met mijn ex vriend, zijn reden was omdat hij geen ‘gevoel’ (meer) voor me had. Hij vond me nog leuk, lief, aantrekkelijk, en ik was positief met mezelf bezig, maar desondanks is zijn gevoel voor mij weggegaan. Oke, kan gebeuren, jammer.
Nu heb ik een paar weken terug een leuke jongen ontmoet op een festival, en inmiddels 4 dates met hem gehad, en ook al bij hem blijven slapen. We hebben dezelfde interesses, gewoontes, goede sex gehad, leuke dingen gedaan en kunnen enorm met elkaar lachen. Nu hadden steeds minder whatsapp contact de afgelopen dagen, en gister helemaal niet. Dus vandaag heb ik gevraagd of hij woensdag iets wilde doen. Zijn antwoord: komende week is hij druk. Ik voelde de bui al hangen, dit is de klassieke manier om te zeggen: ‘ik vind je eigenlijk toch niet zo leuk’. Dus ik heb gevraagd aan hem of dat het was, en zijn antwoord was dat hij daadwerkelijk heel druk is komende week, maar hij ook niet weet of het wel kan werken tussen ons. Ik vragen of hij het uit kan leggen, en hij verteld dat hij me een heel leuk meisje vind, de dates gezellig vond en het leuk met me heeft, maar het ‘gevoel’ er niet is. Alleen wel op vriendschappelijk gebied.
Wat de fuck is dat toch altijd met een ‘gevoel’. Ik snap het niet. Als alles goed gaat en leuk is, hoe kan je dan niets voelen?
Toen ik vroeg naar waarom hij dan wel seks met me had, was zijn antwoord dat hij niet afstandelijk wilde doen en natuurlijk wel wat gevoelens voor me heeft.
Mijn vraag is nu ten eerste: waarom zijn jongens zo moeilijk? En ten tweede, is het verstandig om nu vriendschappelijk met deze jongen te blijven afspreken, en moet ik dan nog verwachtingen hebben/hopen dat het gevoel nog komt, is dat mogelijk? En als laatste: zal het aan mij liggen dat jongens me wel heel leuk vinden, maar het gevoel niet bij me kunnen hebben?
Ervaringen zijn ook welkom!