Ze roddelt

Oké, ik heb hier erg vaak mee in de knoop gezeten. Om een heel lang verhaal kort te maken, komt het erop neer dat mijn vriendin (15) sinds ze een vriendje heeft (19) erg veranderd is.
Ze is echt heel arrogant, trekt echt de hele tijd zo’n kutkop en snauwt me de hele tijd af. Omdat ik zogezegd “bits” keek volgens een meisje waar zij af en toe mee praat, toen ze zijn naam vernoemde, gun ik haar die jongen niet? Ze zoekt dus echt overal dingen achter mijn woorden.
Ze doet ook altijd rot. Dingen die mij blij maken, snauwt ze af als ik het haar vertel. Maar hiervoor was ze echt geweldig en kon ik altijd bij haar terecht. Sinds hij er is ben ik rommel. En ík ben echt de enige die hier zo onder lijdt… de andere meisjes uit mijn vriendengroep merken wel dat ze wat rotter is gaan doen maar tegen hen doet ze niet zo extreem.
Ik heb haar dus 100 kansen gegeven, maar gisteren vernam ik echt hetgene wat de emmer deed overlopen. In de kerstvakantie waren een vriendin en ik bij haar gaan gamen, komen we er achter dat ze haar vriendje had uitgenodigd…
Oké, kan er nog mee door, verder verliep die dag ook stroef en deed ze ook rot tegen me. Nu vernam ik gisterenavond van mijn beste vriendin (zit ook in mijn vriendengroep) dat toen ik weg was bij haar, die dag, dat hij zei dat ik ontzettend kinderachtig ben en dat zij dat ook vond. En daarover ging ze nog klagen bij mijn beste vriendin.
“Ja, zij is zo kinderachtig. Ik ben toch zo volwassen?” Dit kan toch niet? Echte vrienden maken elkaar toch niet af bij hun vriendje? Trouwens, waarom zou ik me voordoen als een ander persoon? Ik ben wie ik ben. Wie is hij om over mij te oordelen?
Ik ben echt woedend dat ik zoiets moet te weten komen langs mijn beste vriendin en niet langs haar. Mijn emmer is nu ook eigenlijk overgelopen. Ik voel echt minachting tov haar op dit moment. Wat moet ik doen? Ik kan niet met haar praten, want zelf is ze kinderachtig genoeg om tijdens discussies agressief te worden en te huilen. Ik word ook altijd geconfronteerd met haar omdat ze in mijn vriendengroep zit en aan mijn eettafel op school…

De enige oplossing is denk ik toch gewoon met haar praten.
Probeer met haar af te spreken zodat jullie alleen met z’n 2-en zijn
Niet op school oid dan is de sfeer voor de rest van de dag ook niet gespannen ;p

Ze ziet haar fouten nooit in en bekijkt dingen nooit langs anderen hun ogen. Met haar praten is echt geen oplossing want dan begint ze te huilen en te schelden en ik weet niet wat. Serieus. Vorig jaar was dat ook al zo. Daar is echt geen beginnen aan.

Ik zou haar negeren (althans kortaf tegen haar zijn)
Dat hoeft niet perse kinderachtig te zijn, maar ze mag heus wel weten dat de maat vol is. Zo loopt ze álleen maar over je heen.

Dan kan je proberen haar een brief te schrijven?

Ze ziet haar fouten nooit in. Haar vriendje is God. Al wat hij zegt is waar, al wat hij wil doen, zal gebeuren. Ik weet ook niet of ik zin heb om weer vrienden zijn met iemand die me twee maanden lang non-stop als vuilnis heeft behandelt.

up

Gewoon niet meer met d’r omgaan, als ze zo belachelijk tegen jou gaat doen.
Zeg haar een keer dat ze al d’r vriendinnen kwijt raakt als ze zo blijft doen, let her face the truth.

dumpen maar…
zeg gewoon dat je geen vrienden met haar meer wilt zijn.
dan kan ze jou kinderachtig vinden daarom, maar dat vind ze nu toch ook al
dus laat haar lekker

Dat moet je ook niet pikken hoor.

inderdaad, dumpen.
ik vind dat echt gemeen, voelt ze zich te goed voor jou of zo ?

Dump haar.

Je moet gewoon een middag met haar afspreken na school of in de pauze en dan met elkaar erover praten zonder dat iemand erbij is, en zeg gewoon wat jou dwars zit en wat jou zo woedend maakt. En dan denk jij weer ja jij hebt makkelijk praten en ja dat is ook zo. Maar als zij gewoon rot doet en meer dingen flikt laat haar vallen negeren en niet meer praten met haar dan volgen misschien mensen jou en dan is ze op een gegevenmoment helemaal alleen dan zou je net zien maakt hij het uit en dan heeft ze niemand meer zo kan het lopen vertel dat ook tegen haar en ja ik verder weet ik niet echt iets meer om je te helpen
xx veel succes ermee hé

en laat echt niet over je heen lopen ze probeert andere mensen af tekatten omdat ze onzeker is

Op dit moment is ze echt doof en blind voor alles. In het begin dacht ik dat haar gedrag maar tijdelijk was, maar dat is het echt niet. Ik heb echt duizend keer tegen mezelf gezegd “kom, laat ik het eens door de vingers zien!”. Vandaar dat ik die dag nog ging gamen bij haar. Blijkbaar is het niet tijdelijk en voelt ze zich echt te goed voor alles en iedereen.
Morgen is het (helaas) weer school, dus dan zal ik maar heel erg kortaf doen en haar negeren. Ze verdient echt niet meer dan wat zij me de hele tijd heeft gegeven de afgelopen maanden. Maarja, vroeg of laat is het toch afgelopen want ze blijft zitten dit jaar (staat voor 99,9% vast), dan gaat ze weg van school. Probleem opgelost…

Als ze nog eens zoiets zegt gewoon doen van: Nu is het afgelopen!
En dan een hele preek houden over hoe kut ze wel niet tegen jou doet.
Het maakt niet uit of het midden in de klas is ofzo, dan staat ze ook eens een keer goed voor schut. Laat haar maar eens weten hoe je erover denkt!

Dit. Mocht ze daar dan weer over zeiken, dan zeg je dat ze je vriendin nu niet meer is, tenzij ze zich normaal gaat gedragen. En als het uit gaat met d’r vriend hoeft ze ook niet ineens bij je terecht. En als ze dan gaat schelden dan negeer je dat en begin je met iemand anders over je weekend ofzo?

heb ik ook…
en als ik dan met haar afspreek is ze chagerijnig ofso…

Dump d’r, als ze een echte vriendin is zal ze moeite voor je doen.

Uhu
ik had ook zo’n beste vriendin, alleen ze geeft alleen maar om haar vriend. Prima, maar ik wil niks meer met haar te maken te hebben. Ze is christelijk opgevoed, nou prima, daar heb ik niks tegen. Ze had er altijd schijt aan, maar sinds ze die jongen kent, is het van kwaad tot erger geworden. Ik mag niet eens alleen afspreken van hem, hij MOET er bij zijn. Want dat zou god niet goed vinden. (dat had haar vriend gezegt). Ze wonen samen, en ze is hartstikke depri. Als ik met haar afspreek, zegt ze nauwlijks wat, maar ze heeft wel het lef om via een smsje te zeggen, dat ik schijnheilig ben.

Ik laat niet over me heen lopen… :slightly_smiling_face: dat deed ik wel…