Ze roddelen over mijn kleding.

Je loopt blij met je nieuwe kleding door de gangen van school, en dan word er kritiek op je nieuwe broek waar je zo blij mee was door de gang geschreeuwd.

Dat probleem had ik vandaag. Het was ook al een keer eerder gebeurd bij een vest.

Het was gewoon een bloemenbroek met drukke print en daarboven heb ik gewoon een zwart truitje aan omdat het anders te druk werd. Loopt iedereen nog naar me om te kijken ( meestal zijn het onbekende of populaire mensen) mijn vriendinnen weten dat ik ermee zit. Ze zeiden eerlijk dat ze mijn kleding wel heel leuk vinden. En ik snap ook eigenlijk niet wat er verkeerd aan is, aan een bloemenbroek.

Maar ik ben dus heel onzeker en nu durf ik die broek ook niet meer aan. Maar ik wil niet laten zien dat ze mijn zelfvertrouwen hebben beschadigd. Dus dat is geen oplossing. Ook heb ik spijt dat ik voor de zoveelste keer mijn mond niet heb openegetrokken.

Maar het gebeurde eerst 1 x bij gym en later nog door iemand die vorig jaar in mijn klas zat en heel populair is.

Weet iemand hoe ik er nu meer om moet gaan? Want ik ben bang dat mijn vriendinnen miss niet meer met me om willen gaan omdat ik een soort van geplaagd word…
X

Laat die andere mensen maar lekker praten. Als jij die kleding mooi vindt en je er goed in voelt dan moet je het gewoon dragen. Je vriendinnen zeiden toch ook dat ze je kleding leuk vinden? Niks aantrekken van wat anderen ervan denken.

Als je vriendinnen niet met je om zouden willen gaan omdat je geplaagd wordt, zijn het niet je echte vriendinnen. En wat kan jou het eigenlijk schelen wat ze over je denken? Kin omhoog, borst vooruit en gaan(makkelijker gezegd dan gedaan, I know).

Wat ik altijd doe als mensen me raar aankijken: ik kill ze met kindness. Als iemand mij afkeurend aankijkt, kijk ik ze recht aan en werp ze mijn meest fabuleuze glimlach toe. Maar ik snap het als je dat een beetje eng vindt :wink:

Serieus, negeer die mensen maar. Ze zijn de moeite, tijd en energie niet waard.

Lekker laten lullen. Is het niet je bloemetjesbroek, dan is het wel iets anders waar mensen dan lullig over gaan lopen als het zulke vervelende mensen zijn. Jij vind het mooi, dus draag het gewoon lekker. En ook niet bang zijn dat je vriendinnen je laten vallen. Als ze dat doen, zijn het geen echte vrienden. Maar zo te lezen zijn ze wel gewoon lief voor je en vinden zij je kleding zelfs mooi, dus probeer je daar ook niet zo druk om te maken.

Nou ten eerste heb ik atijd andere kleren aan als dat verwacht wordt.
Ik vind het absurd dat iedereen tegenwoordig in een spijkerbroek loopt. Daar heb ik nooit aan mee gedaan. Of wat dacht je van die jurkjes met gympen… Vind het vreselijk maar het wordt toch veel gedaan. Ik droeg ook graag broeken met bloemetjes of andere prints.
Mensen vonden mijn kleren of helemaal het einde of ze vonden het afschuwelijk.
Maar ik ga niet iets aan doen omdat iedereen dat doet. Daar houd ik niet van.
Dat is ook mijn advies voor jou. Kijk eens in de spiegel en zie hoe leuk je er uit ziet. Wat anderen er van vinden, is jou probleem niet, toch? Mensen die anders durven te zijn hebben we juist meer nodig in de maatschappij.
Anyway, daar kom je wel achter. Misschien als je iets ouder bent en klaar bent met school.
Meid, laat vooral miet zien dat je onzeker bent. De mens maakt de kleding, loop er met blijheid en zelfverzekerdheid in rond en niemand zal er een opmerking over maken. Laat gewoon lekker zien hoe blij je er mee bent :slightly_smiling_face: je mag gezien worden.

En als je vriendinnen hierdoor geen vrienden meer willen zijn, zijn het geen echt goede vriendinnen.

Juist wel aan doen! Dan laat je zien dat hun opmerkingen jou niets kunnen schelen en zullen ze er snel genoeg mee stoppen.

Ik snap trouwens niet wat er mis is met een bloemenbroek, ik heb zelf ook zo eentje en vind het superleuk staan :slightly_smiling_face:

Bedankt voor jullie lieve reacties! Mijn "beste’ vriendin maakt me ook onzeker. Ik doe alles fout in haar ogen en als ik zeg dat mensen die ik ken mijn bloemetjes broek wel mooi vinden dan zegt ze : kan, maar basic is nu in.

Nou dat is ten eerste niet helemaal waar, en ten tweede zou ik niet teveel waarde aan haar mening hechten. Ik zou gewoon zeggen: “nou, gelukkig draag ik hem en hoef jij hem niet te dragen!” :slightly_smiling_face:

Heeft ze ook niet helemaal gelijk in, want ik zie juist allerlei printjes bij elkaar. En inderdad zoals MORIARTY ook zegt: jij draagt het en niet zij.

Dit had ik vroeger ook best vaak op de middelbare. Altijd als ik uit mijn comfortzone stapte door een iets ‘gewaagder’ kledingstuk te dragen, had ik altijd een paar jongens en meiden die daar dan achter mijn rug om wat van zeiden. Maar dan had je dat ding een paar keer aan en dan hield het wel op. Dus gewoon lekker aan blijven trekken!

^^ love your avatar

Echt onzin dat basic in is. Basic is nooit in.
Misschien op Middelbare scholen maar in de fashion industrie niet hoor.
Ik denk dat het vooral is dat veel jonge meiden niet op willen vallen.
Ik heb een zusje dat veel jonger is als ik. Ze is bijna 15 en wilt ook alleen aan wat de rest aan heeft. Ze zit op een groene school voor vmbo en moest perse zo’n glimmende jas met een bont kraag.
Ik kan me nog herrineren dat ik in de zesde een vest aantrok met zwart gebreide mauwen en achterkant en een gekleurde bontachtige voorkant met allerlei kleuren, nou never nooit dat mijn zusje dat aan zou trekken.
Gewoon dragen wat jij leuk vind! Je zult misschien zelfs merken dat de broek die jij nu aan trekt, over een tijd helemaal hot item is.

Gewoon lekker die broek dragen en dragen wat je wilt zo laat je zien dat jij niet gevoelig bent voor groepsdruk en jij je eigen stijl durft te laten zien, wees er maar trots op !

Juist die broek lekker vaak dragen! Mensen die dom doen over andermans kleding zijn je niet waard.

Hoe moeilijk het ook is, ik zou het negeren (zolang het bij opmerkingen en kijken blijft).

Draag die broek als jij hem mooi vindt! Niet iedereen hoeft jouw broek mooi te vinden, so be it. Draag je broek met trots en trek je niks aan van die mensen, een bloemenbroek is juist super leuk!

Laat ze maar lekker praten. Als jij het mooi vind is het goed.

Wat ontzettend kinderachtig van ze. Draag die broek gewoon als je hem leuk vindt, je vriendinnen zeggen zelfs eerlijk tegen je dat ze hem wel leuk vinden. En zelfs al zouden ze hem niet leuk vinden, je moet gewoon dragen wat jij leuk vindt.
Als jij laat zien dat het je niets uitmaakt wat zij van je vinden, zullen ze vanzelf ooit stoppen. Ze doen het ook vast niet door je kleding, maar alleen om je onzeker te maken. Dus probeer daar boven te staan.

Negeren die handel. Maar ik weet dat dat nogal moeilijk is soms. Vandaag had ik voor het eerst een gescheurde broek aan met men nieuwe doc martens en ik zag ook vaak mensen staren, wat me zooo hard irriteert, zeker als ze erbij wijzen… Maar ja, zo zijn mensen nu eenmaal. Gewoon aandoen wat je zelf mooi vindt, dat maakt je juist leuk en uniek. You go girl!

Haters gonna hate. Gewoon aantrekken die broek!