Ze praat over mij, ipv tegen mij!!

Nou mensen, het is nogal laat maar ik moet het gewoon kwijt hiero. Dus sorry als er spelfouten inzitten ofzo, als het niet duidelijk is zal ik het morgen zeker verdruidelijken!

Ik ben echt zo boos op een vrouw! Ja, ze is volwassen!!! Ik zal details weglaten want dan word het te lang…ff een schets van het verhaal.

Ik zit op toneel, bijna einde van de cursus dus we gaan wat dingen latenzien. Ik doe dus o.a. een scene met die vrouw waar ik nu dus ruzie mee heb.
We waren dingen aan het bedenken, wat voorn personage er bij de tekst hoort en welke plaats. Plaats, thuis met z`n alle aan tafel thee drinken. Oke, prima!

Toen bleek het niet te kunnen vanwege mijn laatste zin ‘dek jij de tafel even’.
Toen bedachten ze dat mijn personage in de keuken kon staan, maar daar was ik het niet mee eens. Het voelde gewoon niet goed. Daarbij ben ik al lang met de scene bezig en ik wilde het wel goed laten voelen.
De leraar merkte dat het niet lukte en kwam erbij, we legten de situatie uit. Hij gaat regiseren en dan doen wij wat hij wilt. Laat het nou net erg op de 1e scene lijken!
Nou om een lang verhaal kort proberen te maken, ik merk dus dat ze aan tafel tegen mensen die er nieteens bij waren over mij praat!!! Ze vind de manier waarop het gegaan is niet goed. Probleem, zij gaat buiten toneel met mensen om en ik niet, ik heb het gevoel dat ik nu alles gedaan heb!!! In hun ogen dan, ik heb alleen gezegd dat die scene gewoon niet goed voelde.
Ik heb ook zoiets van, als je het niet fijn vind waarop de scene geregeld word, zeg dat dan meteen. (de leraar regiseerde, niet ik toch is het mijn fout?) Ik hoef niet mijn zin, er was heus wel een 3e optie waar iedereen zich in kon vinden maar zei trekt haar mond op het moment niet open om te zeggen dat ze het verkeerd vind gaan.

Nu ben ik dus boos op haar! Daarbij ben ik ook bang dat ik nu ‘verkeerd’ in de groep lig, als bazig zegmaar. Hoe moet ik dit oplossen?
Ik ben de jongste uit de groep, maar ze deed echt zo kinderachtig? Ik kan wel blindelings boos worden enzo, maar ik wil dit op een goede manier oplossen.

Ik heb haar er ook op aangesproken (maarja zij geeft het niet toe) en de leraar weet ervan maar kon het ook niet oplossen. Ze zegt dat ze niks verkeerds over mij gezegd heeft, terwijl dat heel duidelijk wel zo was, aan de reacties van anderen te zien. sttt, ze komt eraan…

2 problemen…Ik ben boos op haar maar ik moet toch een scene met haar doen

Ik ben bang dat de rest mij nu ‘dom’ vind of bazig. Ik weet het haast zeker.
Daarbij doen ze net alsof ik overdrijf, dat ik echt heel boos ben. Ik maak er een probleem van? Komop, als je tijdens het maken van de scene had gezegd dat je het er niet mee eens was hadden we iets anders voor je bedacht hoor, wat we 3e leuk vinden!

En volgendeweek…Ik kan moeilijk doen alsof er niks gebeurd is, maar ik weet ook niet wat ik wel moet doen.

Volwassenen…Sommige voelen zich oud maar gedragen zich kinderachtig :nauseated_face:

Je weet niet wat de anderen vinden he, misschien vinden zij haar ook gewoon kinderachtig omdat ze zo moeilijk doet over zo iets…

Verder snap ik het allemaal niet echt, beetje warrig verteld… Die leraar heeft nou jouw idee gebruikt of het hare? En zij is dan kwaad omdat jouw idee wordt gebruikt ipv het hare?

Ik snap er niets van. Ben je nou boos omdat je in de keuken moest ipv aan tafel?

nouja de cursus komt toch aan een eind zeg je zelf.
Je gaat niet met die mensen om buiten toneel.
Plus wat maakt het uit dat een oude vrouw boos op je is.
Ze zet zich zelf alleen voor lul.
Doe gewoon je best bij die scene en als het haar niet bevalt jammer dan.

leg het gewoon rustig uit dat dat voor jou niet goed voelt en zoke een oplossing. en niet te durk maken idd, daar heb je namelijk ehhhhh heelemaal niks aan. verder vind ik het ook een beetej vaag verhaal :stuck_out_tongue:

Oke, even gewoon een statement die ik even kwijt moet:

Jij WEET dat je in je recht staat. jij WEET dat zei dom doet. Waarom maak je je er dan in hemelsnaam zo druk om? Als het waar is wat je zegt dan weten die anderen heust wel hoe het is gegaan en dat die mevrouw gewoon een beetje dom doet. En zo niet: boeiend! Echt hoor maak je niet zo druk! Trek misschien iets meer naar ze toe, zodat ze jou ook leren kennen en dan zien ze vanzelf wel dat je helemaal niet zo bent…

Ik kan dus echt niet tegen daar soort dingen. De eerst volgende keer dat je haar ziet zou ik gewoon zeggen; ik hoorde dat je over mij praat achter mn rug om, daar hou ik niet zo van.

nouja als iemand een lullige opmerking maakt moet je gewoon zeggen.
Je bent een volwassen vrouw en jij maakt je druk om mij hahah dat is wel triest.

echt misselijk he!
ik zat een keer in de tram, zat een vrouw die wel mijn moeder kon zijn me helemaal te bekijken met een dosis kapsones. Als er iets is waar ik niet tegen kan, is als oude/oudere vrouwen een beetje tof lopen doen. Zoek lekker iemand van je eigen leeftijd om tegen te bitchen.

Okay sorry ik moest blijkbaar ook even mn hart luchten :stuck_out_tongue:

och wij hebben op toneel ook zo’n irritant mens :S ik speel een tiener in ons nieuwe toneelstuk (maar eigenlijk zit ik in de “volwassenen” groep maar oefen het eerste anderhalf uur dus met de tienergroep)
en we hadden net een hele intensieve workshop gehad bij de tieners en ik was cht bekaf. het laatste halfuur ging ik weer bij mjn oude-vertrouwde groep, en ze gingen een oefening doen die ik al en uur gedaan had. dus ik ging aan de kant zitten omdat ik moe was. komt dat mens naar me toe: doe jij niet mee?
ik: nee, ik ben te moe en ik heb deze oefening al gedaan.
zij (met zo’n verwoestende blik): Ja, dús!?
en toen begonnen ze XD
ik mag haar zóo niet :stuck_out_tongue: nooit gemogen

hoe is het gegaan?!

Ben ook wel nieuwsgierig :slightly_smiling_face:

up!

Het is moeilijk als jij 't gevoel er niet bij hebt maar jij en die vrouw werken nu eenmaal samen. De scène moet dan ook zowel jouw idee als dat van haar bevatten en jullie moeten compromissen maken! Zij is vast even pissed op jou als jij op haar en het verschil is dat zij haar hart lucht bij anderen en jij niet.

Maar de anderen gaan jou heus niet ‘haten’ ofzo omdat jullie een klein meningsverschil hebben over een scène. Ze luisteren mss naar haar, knikken en denken ’ boeieeeend…’