Ze pikt mijn beste vriendin in!

Hallo girlssss,
Ik zit met een probleempje, ik ga al 3jaar met mijn beste vriendin samen naar school en we hebben altijd lol met elkaar.
Nu is er een nieuw meisje in de klas sinds een paar maanden, en ze woont bij mij in de straat, omdat haar mond nooooooit stilstaat (ze zaagt een beetje), kon niet iedereen haar evengoed uitstaan en gaven ze haar wel eens rot opmerkingen,
ik als haar 'straat’vriendin verdedigde haar dan natuurlijk.
Nu was ik het laatst met mijn beste vriendin naar een feest gegaan en we namen haar mee om haar er wat bij te laten horen, jammer genoeg liep er vanalles mis → door de alcohol had ik een jongen gezoend die eigelijk al een relatie van 2 jaar had met een vriendin van mijn beste vriendin. Ze was best kwaad omdat ik dat deed, ik weet niet wat er toen gebeurd is, maar die maandag op school waren hun ineens beste vriendinnen en ze lachte steeds met elkaar, en ze sturen elkaar steeds onbelangrijke sms’jes smorges voor de school begint (bv. pffff ik kan niet uit bed!) maar dat deed ze eerst met mij? terwijl mijn BF nog zei op vrijdag voor dat feestje dat ze haar helemaal niet graag had.
Het is nu al een maand zo, ze lachen steeds en dat meisje gedraagd zich ook als een bitch tegen me, zo van : ‘‘Kijk ik heb jou plaats ingenomen’’.
Ik snap het niet!? Mijn BF is ook veranderd, precies beïnvloed door haar, ze lacht met dingen waar ze eerst totaal niet meer zou lachen… Nouja. Ik was er altijd voor haar als niemand tegen haar praatte, en nu neemt ze mijn plaats helemaal in en niet alleen bij mijn BF maar ook bij de rest van mijn klas!
Ik dacht dat het na een tijdje wel over ging maar vrijdag opstap (wanneer ik normaal bij mn BF sta) stond zij steeds bij haar te lachen en te praten.
Ik voelde me het 5de wiel aan de wagen…

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen, pff…
Hoe kan ik mijn BF terugwinnen? Mijn plekje in de klas?
Ik ben niet veranderd , maar zij precies wel…
Het is verschrikkelijk dit gevoel… :frowning_face:

Dankje x

Heb je er al een keer met je BF over gepraat?

Nee want ik ben bang dat ze dan meteen naar dat ander meisje gaat om het te ‘verklikken’ ofzo, en dan heb ik schrik dat ik het erger maak…

Wat een bitch zeg. Sorry hier heb je niet veel aan…

Nee niet echt maar ik geef je gelijk ,
niet mijn BF maar dat wijf dat mn plaats heeft ingepikt,
ik kan haar echt uitschelden voor alle soorte rotte vis op de wereld

Ik denk toch echt dat het het best is als je met je vriendin gaat praten. Ik zou geen andere oplossing weten.

Ik heb dit ook meegemaakt.

Alleen was ik zelf de ‘bitch’.
Ik zou een keer met mijn beste vriendin afspreken, maar toen had ze al met een ander meisje uit haar hockeyteam afgesproken. Maar ze zei dat het helemaal niet erg was als ik mee zou gaan, en dat dat meisje dat ook niet zo erg zou vinden.
Tijdens het afspreken was het ontzettend gezellig, en ik kon het ook heel goed vinden met dat meisje die ik niet kende, E. We hadden precies dezelfde humor en ik voelde me gelijk heel erg vertrouwd bij haar. Langzamerhand werden we dus een groepje van 3, want als ik met mijn beste vriendin ging afspreken vroeg ik vaak of E. bijvoorbeeld mee kon zodat ik haar weer kon spreken. En andersom ook, als E. een keertje met mijn beste vriendin ging afspreken vroeg ze of ik ook gelijk kon komen.
Toen we weer een keertje met zijn drieën gingen afspreken kon mijn beste vriendin op het laatste moment niet meer. Dus gingen we gewoon met zijn tweeën afspreken, want zo erg is dat toch ook niet?
Maar juist op dat moment merkte we dat het ook heel gezellig was met z’n tweeën, waardoor we mijn beste vriendin minder vaak begonnen uit te nodigen. Zonder dat ik het door had verwaarloosde ik mijn beste vriendin ontzettend! En uiteindelijk spraken we elkaar maanden niet meer. Want mijn beste vriendin vertelde me ook niks, want ze kon mij moeilijk verbieden om met E. om te gaan.

Het is zo stom, en ik schaam me eigenlijk ontzettend. Ik had alleen op dat moment niet door wat ik aan het doen was (mijn vriendin verwaarlozen).
Ik heb er heel veel spijt van. E. heeft mij ook opeens laten zitten voor iemand anders, dus onze vriendschap betekende eigenlijk niks. Ik heb gewoon een vriendin laten vallen voor iemand die niks om me gaf.

Zelf denk ik dat het wel had uitgemaakt als mijn beste vriendin vanaf het begin naar me toe was gegaan om duidelijk te maken hoe ze erover dacht, en dat ze bang was om me kwijt te raken. Ookal snap ik het natuurlijk wel.

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik wil gewoon 1 ding duidelijk maken: Vertel het je beste vriendin, zeg precies waar je bang voor bent en hoe je je voelt.
Waarschijnlijk heeft je vriendin het gewoon niet door, ookal klinkt dit heel stom. Maar misschien doet ze dit echt niet opzettelijk, maar vind ze het nieuwe meisje gewoon heel interessant.

Pffff, altijd moeilijk dat soort situatie’s. Ik heb een hekel aan mensen die je vriendin inpikken… Ik heb geen tips voor je maar succes ermee!

Ja kijk ik dacht dat ze haar na een tijdje wel beu zou worden want ze praat echt enorm veel over haar vriend en haarzelf enzo :slightly_smiling_face:
Ik wil echt met mijn vriendin praten maar ik weet niet hoe ze gaat reageren…
Hoe is het nou met jou en je beste vriendin ?

Kan je niet je vriendin bellen om te vragen of ze zin heeft om wat te doen, en dan je verhaal vertellen? Dat je spijt hebt dat je met die jongen gezoend hebt etc… ?

Ik denk ook dat het beste is om gewoon met haar te gaan praten. Misschien heeft ze het niet eens door.

ik heb ook soort van zoiets gehad. ik was met 3 vriendinnen bevriend. alle 3 best wel verschillend en ik sprak altijd apart met ze af omdat ze mekaar niet mochten. toen ging ik opeens met 1 van hun heel veel om & met de anderen niet echt meer. en nu gaat die 1 waar ik d8 heel goed mee bevriend te zijn om met mijn 2 andere vriendinnen & als ze bij één van hun is gedraagd ze zich ook zo als hun. echt raar om te zien hoe een mens dan zo opeens veranderd. maar ik heb er niks aan gedaan. ik ben gewoon niet meer bevriend met hun alledrie. maar mij lijkt ook dat de enige oplossing praten is, want als je niks doet (zoals ik deed) wordt het er niet beter op.

Toen E. me eigenlijk ‘dumpte’ voor een andere vriendin, had ik pas door wat ik aan het doen was. Toen heb ik pas weer contact gezocht met mijn vriendin, en haar vertelt dat ik heel erg veel spijt van mijn gedrag had.
We hebben er nog heel lang over gepraat, en spreken nog steeds wel af. Maar het is niet meer zoals het eerst was, maar dat komt omdat we eigenlijk meer uitelkaar zijn gegroeit. Zij heeft nu andere vriendinnen en ik ook.

Gewoon mee praten, had ook wel zo’n situatie.
En toen vroeg ik of ze nog vrienden wou blijven. Ik ga nu gewoon sws niet meer veel met elkaar om (andere vrienden) maar we kunnen het nu wel weer goed vinden met elkaar.