Ze laten me niet overgaan

Dames ik heb een probleem en ik kom der maar niet uit.
Ik doe spw niveau 3 en zit in de 2e leerjaar,
Ze willen me noet laten overgaan naar de 3e leerjaar.
Ze dwingen me om niveau 2 diploma te halen.
Hebben ze hier recht op? Ik heb binnenkort een gesprek op school.
Ik loop niet achter met mijn opdrachten ben aanwezig
Alleen op stage ging het wat minder…

Wetn jullie misschien meer over dit? Wat kan ikdoen als ik nog over wil gaan?
Iemand die dit nog heeft meegemaalt? Kunmen jullie me helpen?
Gister op school heb ik gehoord dat ze dit ook bij iemand hebben gedaan, dus ik ben niet de enige waar bij ze dit doen…

Nou, ik neem aan dat als ze je niet over laten gaan je tentamens niet gehaald heb, gefaald hebt met stages, en ze een slechte indruk van je hebben. Of niet dan?

Laat ze van overtuigen dat je er alles voor doet om over te gaan
omdat ze vinden dat hun gelijk hebben en dat beste vinden voor jou.

Ze zeiden tegen me dat ik niveau 2 diploma moest halen even pauze moest nemen en dan dat ik weer kon beginnen? Dus ik heb gezegt wie zegt dan dat ik later na die pauze de kans krijg km weer terug naar school te gaan?

maar waarom sturen ze je sowieso weg dan, als je alles goed doet kunnen ze dat niet doen.

Ze hebben als reden dat ik op stage minder zelfverzekerd ben…

Ze hebben dit ook bij klasgenoten van mij gedaan… Ik zou er voor zorgen dat je je punten allemaal goed op orde hebt en aan kunt tonen aan een ‘hogere hand’ zegmaar…
Op stage zou ik met je begeleidster bespreken wat zij als eventuele leerpunten voor jou heeft zodat je daar in deze tijd nog extra leerdoelen daarvan maakt en dat je daar binnen bijvoorbeeld nog wat extra activiteiten kunt doen met je doelgroep. Dan kan je begeleidster ook tegen je coach zeggen dat je goed je best hebt gedaan… miss. helpt het, Succes!

Je stage telt ook mee. Dus als je onvoldoende haalt voor je stage kunnen ze weigeren om je over te laten gaan.

Zijn er dames die studeren in Utrecht en pw doen?? Zo ja is het mogelijk om door te stromen?

Zit je op ROC vondellaan? Ik heb ook echt suuuper veel gezeik gehad op mijn opleiding toen ik daar zat. Bij mij was de reden dat ze dáchten dat ik had gefraudeert… niet dus, ze hadden geen bewijzen niks, toch moest ik door ze van school.

Ik vind ROC zó slecht ! Een vrienidn van mij moet nog maar 1 maand en dan is ze klaar met haar opleiding, ze doet ook SPW volgens mij! En nu krijgt ze opeens te horen dat ze van school afmoet.

Ik denk dan laat haar lekker dat ene maandje nog afmaken dan is ze klaar en zyn jullie er ook vanaf.

En de bewijzen? Weer niks, het is een zooitje daar en ik ga nooit meer terug naar ROC!

Nee ik zit niet op de vondellaan, ik heb der net even naar gemaild en me zelf aangemeld dus binnenkort intakegesprek…

Wat doe je nu dan watvoor opleiding? hoe heb jij het aangepakt?