Ze is niet meer het zelfde..

Olá.
Nou ik had een beste vriendin. Ik noem haar even I. We waren onafscheidelijk. We deden veel dingen samen. Totdat ze een vriend kreeg, M. Heel leuk voor haar, don’t get me wrong. Maar ik herken haar gewoon niet meer. Áls ik haar spreek, is ze down en depri. Ze woont inmiddels samen met hem (ze kent hem pas sinds Juli 2010…) Ik was laatst bij haar, en M. was er niet. Toen zei ze: ‘‘M. weet niet dat je er bent’’. Ik was verbaasd en vroeg haar waarom niet, zei ze: ‘‘Nou ik mag niet met jou alleen afspreken, hij wilt erbij zijn’’. Ik vindt dat raar. Hij houdt haar onder de duim, en ik heb 100x tegen haar gezegt dat 'ie niet goed voor d’r is.

Ik vindt het echt erg dat ze zo is geworden.
Ik herken haar niet meer, als ik met haar erover praat, dan volgt ze me niet meer… :frowning_face: en ik ken haar al zo lang. Ik kan haar toch niet opgeven?

Oef, je hebt het er al over gehad? Spreek je haar ouders wel eens, denken die dat ook? Misschien kun je aan haar vriend vragen waarom ze niet met jou alleen mag afspreken, dat vind ik niet normaal namelijk.

Je kunt er niks aan doen eigenlijk, het is haar keus. Tenzij je vermoed dat er huiselijk geweld is ofzo, dan zou je hem aan kunnen geven. Maar dat kan pas als je het zeker weet.

Ik heb het aan haar gevraagt (of hij haar slaat). Ze werd stil, en zei na een lange tijd: ‘‘Nee’’. Zag ook op haar rug blauwe plekken. Nou haar ouders spreek ik nooit. Ze is heel erg christelijk en haar vriend ook. Misschien is dat een ‘‘big deal’’. Aangezien ik niet in god ect. geloof. Ik kan wel janken. En ook al ben ik nu heel gemeen, het mag van mij uit.

Wat vervelend voor je. :frowning_face:
Hoe meer jij je bezig gaat houden aan hun 2.Hoe meer ze afstandelijk tegen je gaat doen…Je kan eigenlijk niks dus.Ze komt er ooit wel achter dat hij niet goed voor jou is.En jij hebt haar al gewaarschuwd.Ik zou een x met haar afspreken en zeggen hoe je je voelt over jullie vriendschap.

Ik heb even opgezocht op de website www.stophuiselijkgeweld.nl en daarop staat ook dat dingen verbieden en controleren er ook onder valt. Ik zou dat nummer bellen als ik jou was… zij kunnen je beter adviseren dan wij…

Sowieso sms ik niks meer naar haar, ik wil niet steeds achter haar aan hobbelen.
Haar vriend heeft geen vrienden, ze zei dat ie vroeger een crimineel is geweest. (scooters stelen ect.) Ik vindt het echt eng, ga denk ik wel bellen van de week. Maar verder heb ik geen harde bewijzen… :frowning_face: vroeger waren we echt close samen. Mijn vriend en ik hadden erover gepraat, en ik hield het niet meer droog… :frowning_face:

Zeker bellen!
Het komt wel goed :sob::muscle:

Het is gewoon zo kut :frowning_face:
Ik heb foto’s van ons samen, en als ik erna kijk, dan weet ik het gewoon niet meer. Mijn vriend vindt dat ik haar moet steunen, maar ik heb geen flauw idee hoe. Ik wil haar terug, lekker samen praten, lol maken, en nu is het gewoon niks meer. Haar vriend is inprincipe aardig tegen me, dat weer wel.

omg ik moet hier om janken (komt ook door een liedje dat ik luister enzo)

erg dit, ik zou gewoon proberen contact met haar te houden tot ze inziet dat die jongen niks voor haar is. op een gegeven moment als hij daar achter komt en boos word kan ze nog voor jou kiezen.

leg anders die vriend uit dat je een keer met haar alleen iets wil gaan doen, al jij hem ook af en toe ziet zeg dan gewoon ‘we gaan even de stad in’ whatever. als hij normaal we aardig tegen jou doet kan hij dan natuurlijk niet ineens gaan flippen.

Ik wil het wel proberen, alleen hoe?..
Ze neemt niet meer op als ik bel, en reageert ook niet op mijn smsjes. Als het zover is, dan zeg ik het wel. Kijken hoe hij reageert. Ik wil haar steunen, en ze weet dat als er wat is, dat ze áltijd bij mij terecht kan. Goed of slecht, day or night. Al staat ze schreeuwent voor mijn deur. Ze is helemaal in de ban van die jongen. Oh en hij checkt ook haar smsjes… :slightly_smiling_face:

Ik zou eerst dat nummer eens bellen en kijken wat zij erover zeggen. Heel veel sterkte meid!

Wow, heftig… Sterkte!

Dankjullie :slightly_smiling_face:
Voor haar relatie had ze een ander. Ze was heel anders. Ze was gelukkig, en zo zie ik haar liever.