Ze heeft hem bedrogen

Heeej meiden,
ik kreeg juist telefoon van mijn beste vriendin, ze belde in volle tranen want ze heeft gisteren haar vriendje bedrogen…

Even een korte samenvatting: Voor dat ze samen was met die jongen, deed ze wel dingen met een vriend J, geen seks, maar al de rest. Ze zijn er mee gestopt omdat ze inzagen dat het voor beide beter zou zijn. Nadien kreeg mijn vriendin dus een vriendje O en ze ziet hem echt ongelooflijk graag (nu ongeveer 3 maanden). Maar J zit bij haar in de klas dus ze ging nog veel met hem om en zij wonen dicht bij elkaar dus ze gingen af en toe bij elkaar langs.
Sinds enkele weken wil J weer meer van mijn vriendin en gisteren heeft ze dus met hem gekust…

Ze heeft er echt enorm veel spijt van en ze wil haar vriendje echt niet kwijt, maar ik denk wel dat dat gaat gebeuren want O is echt heel erg tegen bedriegen…
Hoe kan ik haar op dit moment het beste steunen? En als het uit is met haar vriendje? We zitten nu allebei in de examen periode, dus haar mee nemen m leuke dingen te doen zit er niet echt in…

Zijn de examens niet al afgelopen?

Maar OT:
Eerlijkheid duurt het langst.

haar goed advies geven, en neem het haar niet al te kwalijk. natuurlijk, het is slecht, maar je bent haar vriendin, dus gewoon, ja, voor haar zijn denk ik?
haar laten weten dat je achter haar staat.

ja dat probeer ik, ik heb gezegd dat ze me altijd mag bellen als ze het moeilijk heeft. En ze is ook echt wel van plan om het hem te vertellen, maar ze is gewoon heel erg bang om hem kwijt te raken…
En in België zijn de examens net begonnen ;p

Beter dat ze het gewoon verteld want een relatie is gebaseerd op o.a. vertrouwen en eerlijkheid en alles.

Inderdaad, eerlijkheid duurt het langst :grinning:

idd eerlijkheid duurt het langst.

Beter vertelt ze het hem ja… en dat ze er spijt van heeft natuurlijk. Zoals al meer mensen zeiden: eerlijkheid duurt het langst. Meestal komt zoiets ook wel uit. Als hij het viavia moet horen zal hij waarschijnlijk nog veel bozer etc worden.

Ja precies, geheimen komen vroeg of laat toch wel uit, kun je het beter zelf vertellen.

Ze moet t gewoon vertellen tegen hem. Want hij komt er toch ooit achter…
(ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achtervolgd m wel) :angel:

&t liefst natuurlijk zo snel mogelijk anders heeft ze de kans dat ie t al weet of dat ie vind dat ze te laat is.

En het enige wat jij kan doen is er voor haar zijn en naar haar luisteren. Advies geven en haar opvangen.
oftewel; wees een goede vriendin! Dat je hier al een topic over maakt betekent al dat je een goede vriendin bent want je maakt je zorgen en wilt haar helpen!

Succes! ^^ Ook met jullie exames ofcourse :grinning: