ze gebruikt me.

[i]hai meiden!

voor de mensen die dit willen lezen;

ik heb een probleem en ik hoop dat julllie mij er mee kunnen helpen…
mijn nichtje & ik hebben het altijd al goed kunnen vinden, we zijn echt goede vriendinnen. we spraken bijna elke dag wel een x met elkaar af en het was heel gezellig ik kon goed met haar over allerlei dingen praten. ze was bijna een jaar jonger als mij en begreep me dus ook niet altijd, maar ze deed wel altijd haar best om écht naar mij te luisteren.

tot een jaar geleden waren er bijna geen jongens bij haar. toen kreeg ze met K. ik mocht hem meteen al niet. K. is echt zo’n jongen die zeg maar niet populair is, maar eerder berucht in ons stad/dorp. echt heel vervelend; als ik bij haar was zat ze alleen maar met hem te smsen of te bellen, ze negeerde me gewoon! na een tijdje kwam ik dus ook nooit meer ‘zomaar’ bij haar, want dat had toch geen zin. maar ze is en blijft mijn nichtje, en onze moeders gaan heel veel met elkaar om, dus je kunt elkaar niet zomaar ontwijken.

ik heb haar heel veel dingen verteld, die ze écht niet door mocht vertellen. ( zwangerschapstest gehaald voor vriendin, jongen die ik leuk vond, stiekem uitgaan, veel drinken ) van dat soort dingen. ze heeft me helemaal vernaait en álles doorverteld aan én haar moeder én K. gelukkig weet mijn moeder hier niets van, maar je voelt je toch wel echt kut als dát soort dingen worden doorverteld. dat doe je als een goede vriendin niet, vind ik.

de laatste tijd is ze echt zo’n bitch geworden, ze doet gewoon alles wat K. zegt. het ging de laatste tijd ook minder tussen hun. ze hadden een weekje ‘even niets’ want K. wist niet of hij haar nog leuk vond, dan smst hij haar na 2 dagen: 7u bij mij thuis. komt ze ook nog (!) hij zegt niks zoent haar en loopt weer weg!

ik kan K. echt niet uitstaan en K. kan mij ook niet uitstaan. mijn nichtje heeft geen vriendinnen meer (wat ik niet vreemd vind door haar gedrag) en ze gebruikt me gewoon als het wat minder met haar en K. gaat.

ik weet niet goed wat ik moet doen, mijn vriendinnen zeggen dat ik het haar gewoon recht in het gezicht moet zeggen, maar ik ben bang dat ze in huilen uitbarst of dat ze heel boos wordt. ik wil ook geen ruzie, want dan verteld ze al die bovenstaande onderwerpen vast door aan mijn moeder…

what to do?!

sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het gewoon even kwijt… :flushed:

xoxo[/i]

Hey =D

Dat is echt vervelend gewoon =( Je bent toch familie van elkaar e.d. en dat maakt het allemaal nog lastiger (zoals je al zei: je kunt elkaar niet ontwijken). Ik denk dat het beste is het gewoon rustig tegen haar te vertellen wat je dwarszit en dat je je zorgen maakt dat K. niet goed voor haar is. Dat je haar wel al het geluk van de wereld gunt, maar dat je K. gewoon niet zo aardig vind en dat je vind dat zij zich teveel laat inpakken door hem.
Het zal wel hard aankomen voor haar en misschien loopt ze boos weg, maar laat haar dan maar. Ze draait wel weer bij.

Succes ermee!!

zeg het duidelijk recht in dr gezicht. ja het kan dat ze gaan huilen en boos word, is ook niet zo heel raar.

oja breng het wel een beetje aardig.

als ik jou was zal ik gewoon wat minder omgaan met haar en meer met je andere vriendinnen. haar helemaal “negeren” kan idd niet . maar wanneer het wat minder met haar en K. gaat kan je ook tegen haar zeggen: nee ik kan vandaag niet afpreken want ik heb huiswerk/ga naar een andere vriendin etc.

ik snap je heel goed, heb het soort zelfde meegemaakt.
ik heb het toen eerlijk tegen haar gezegt, ze reageerde heel boos dus toen ben ik weggegaan. Na een tijdje miste ze me heel erg en heeft ze haar excuses aangeboden maar eerst geloofde k haar niet, nu zijn we beetje bij beetje weer vriendinnen aan het worden.
Maar ik zou het gewoon heel eerlijk vertellen en uitleggen wat er is.
Misschien is ze wel helemaal niet boos/verdrietig, misschien snapt ze het wel en gaat ze erover na denken.
Ik zou het eerlijk vertellen en zeggen hoe jij erover denkt, doet ze dan nog steeds heel BITCHIE laat haar dan. en ga gewoon met haar om wanneer het niet anders kan. ze zal je over een tijdje missen, die vriendschap tussen zat echt wel goed hoor. ( zoals jij het verteld)

Misschien kun je het ook nog aan je moeder vertellen als ze heel boos reageert ofso!:open_mouth:

xx. Sterkte meis, het is niet makkelijk maar wel de beste oplossing denk ik!

ik vind het echt heel erg voor je!

ik ben het trouwens helemaal met de reacties boven mij eens

Idd ben ik mee eens!

Sterkte.

zoiets heb ik dus ook
maar we zijn dus gwn echt helemaal uit elkaar gegaan en ik zie haar ook niet meer
beter.
ik hoef neit iemand die me gebruikt(Y)