Zangtips

Hallo,

Heeft er iemand misschien tips om beter te kunnen zingen?

Hebben jullie tips?
Mogen allerlei tips zijn!

Alvast bedankt.

naja k doe altijd gewoon veel oefenen…
veel verschillende soorten muziek en opnemen en daaruit kun je weer zien wat beter kan enz enz

zoekfunctie.

Niet zomaar beginnen, maar eerst je stem opwarmen.
Zangles kan ook wel handig zijn :wink:

Do,Re,Mi enzo 10 sec. proberen vast te houden als opwarming

op zangles gaan.

HEB TIJDJE OP ZANGLES GEZETEN…

BETER ARTICULEREN
LAGE TONEN LICHT ZINGEN…
BUIKSPIEREN GEBRUIKEN (NOOIT GESNAPT xD)
OPEN KEEL
EEN IETS WAT ZIJ NOEMDE HALVE GAAPSTAND

JE CAPLOKS STAAT AAN

Zoek een artieste die dezelfde soort stem heeft (niet identiek ofzo hoor) maar bijvoorbeeld op dezelde toonhoogte zegmaar. Succes alvast :wink:

Tijdens het zingen de druk op je buik plaatsen zodat je niet vanuit je keel zingt.
En inderdaad, opwarmen van te voren.
Verder veel oefenen, als je echt wilt leren zingen moet je op zangles gaan :’]
Ik leeer daar echt heel erg veel! :grinning:

1. kop- en borststem leren beheersen. (bij het inademen je buik uitzetten en zo je buikspieren aanspannen]
  2. vaak oefenen en vragen wat vriendinnen er van vinden (wel vriendinnen die niet liegen om je beter te laten voelen
  3. opnemen en kijken welk stukje er de volgende x beter kan
  4. goed opwarmen
  5. Hard zingen, geloof me, iedereen luistert liever naar iemand die niet zo super zuiver zingt maar met vol enthausiasme, hard en emotioneel dan naar iemand die stilletjes verlegen zingt maar wel heel mooi.

hoop dat je er wat aan hebt

heb 2 jaar musicals gespeeld en daar krijg je alle zangtechnieken in je hoofd gestampt

gewoon je bek open trekken, dan komt er vanzelf wel mooi geluid uit.

Je mond wijd openen.
Dat is zowat de gouden tip want als je je mond klein houdt, komt er niet veel uit x].

whaha, heb ik lekker veel aan;P heb bijna het zelfde probleemXd
maarja ik zing wel zacht maar als ik inderdaad iets harder ga zingen gaat het wat minder maar hoe vaker je dat doet hoe meer je er aan went en dan ga je vanzelf harder zingen.