Haai iedereen,
Ik ben gek op zingen, ik doe het ook heel vaak en ik zou het heel graag beter willen leren!
Ik weet alleen niet of ik op zangles durf, want ik ben heel verlegen.
Ook weet ik niet of het duur is, we hebben namelijk enorme last van de crisis en hebben niet veel geld.
Ik zit ook al op paardrijden en dat is ook geen goedkope sport…
Ik woon btw in Alphen a/d Rijn, weet iemand of ik ergens daar in de buurt goedkope zanglessen kan volgen?
Enn, zal ik op zangles gaan of niet? Ik durf het niet denk ik maar dat is wel gewoon iets wat ik heel erg leuk vind…
As je het graag wil en als je het (zelf) kan betalen, doen! Is het niks dan kan je weer stoppen, is het te duur dan kan je een baantje zoeken, maar als je het leuk vindt moet je ervoor gaan.
Het hangt er natuurlijk van af bij wie of waar je zanglessen gaat nemen. Groepslessen zijn bijvoorbeeld goedkoper als Privé-lessen, maar mocht je echt vooruitgangen willen maken met enorme sprongen - dan raad ik je aan om privélessen te nemen. Privélessen (vind ik dan) zijn wel redelijk duur ja. Ik zit nu al bijna zes jaar op zangles en betaal nu 27,50 voor één les van een uurtje. Door die zanglessen verlies ze vanzelf wel een beetje je verlegenheid. Je moet jezelf gewoon ‘over the edge’ Pushen.
Verder woon ik niet in de buurt bij je, dus kan ik je niet verder helpen haha. Succes!
Ik volg zelf zangles en speel piano. Je moet je vooral afvragen wat je graag zingt. Soms beland je in een groep waar enkel klassiek gezangen wordt terwijl dit helemaal niets voor jou is. Er zijn bv ook musical leerkrachten… Misschien kan je beginnen met deel te nemen in een koor? Veel mensen beseffen daar of he t echt iets voor hun is. En misschien ligt dit je zelfs nog beter. Ik zing nl ook liever in koor omdat het veel krachtiger kan zijn dan puur solo… Het hangt er allemaal wat van af wat jij wil