Zang tips

Heeyy,
Ik kan dus echt totaal niet zingen,
maar ik vind het wel leuk om te doen,
weten jullie zangtips waarbij ik niet zangles hoef te

topicje om te volgen voor mij :’)

up

Nou eh, gewoon oefenen en oefenen.
En vooral als je alleen thuis bent x3
En vooral niet zingen als je ziek bent.
En misschien van die zangspelletjes doen voor op de Wii of Xbox ofzo,
dan heb je ook een beetje een idee of je het wel goed doet of niet (of die dingen wel accuraat zijn is een vraag, maar het is niet alsof ze foute tonen goed rekenen ;p)

Ik zing heeeeeel erg vaak en ik ben ook tevreden over mijn stem (behalve als ik ziek ben zoals nu)
En dat wat ik zojuist opgenoemd heb, dat doe ik ook allemaal.
Maar ik herinner me dat ik toen ik klein was al heel veel begon te zingen enz.

Haha vooral niet die zangspelletjes gan doen, daar word je net vals van. Ik heb namelijk singstar en soms móét je gewoon vals daarbij zingen om volgens het spel op een goede hoogte te komen :’)

Ik kan zelf trouwens helemaal niet goed zingen.

Echt?
O ik heb Rockband 2 en daar valt het wel mee xd

Op internet kan je allemaal oefeningen vinden om mooier te zingen. Zoek anders eens op youtube. Er zijn namelijk heel veel zangleraren die daar lessen op hebben staan.
Succes!!

ademen vanuit je buik. Niet je stem forceren. Als je keelpijn krijgt stoppen.
enzo.

je hebt toch ook dat boek, Zingen voor dummies ofzo?

Ademhalen door je buik en voordat je gaat zingen stemoefeningen doen

up

dees ga ik volgen ^^

Volgens mij is dit wel iets waarvoor je juist lessen moet nemen
als je steeds verkeerd zing gaat je stem eraan…
Maar altijd met een goede volume zingen
zo kan je makkelijker hoger en lager zingen

niet gaan ‘schreeuwen’, ademen vanuit je buik, toonladders oefenen, zingen onder de douche, overal!

Dankjewel,
upp :relieved:.

Zeker geen liedjes zingen die echt te moeilijk voor je zijn. Ik zit nu onder zangles en zeker het eerste jaar is het toonladders toonladders en nog meer toonladders, maar daar word je wel beter van.

Ik heb nooit super veel toonladders gedaan…
alleen om in te zingen
misschien kan dit trouwens helpen om in te zingen
ik gebruik het wel eens
http://www.youtube.com/watch?v=RqVzi36AlNA

Weet iemand liedjes voor beginners?

Helleeuu ik heb nu bijna 4 jaar zangles en ik ga ook naar de havo voor muziek in de 3e klas omdat ik er echt wat mee wil doen.
Om je stem te trainen moet je niet 1 x in de week uren gaan zingen dat is heel slecht! Als je bijvorbeeld een liedje wilt gaan instuderen kan je het beste beginnen met de tekst te ‘‘rappen’’ zodat je alle ritmes kent… dan moet je de melodie op loe gaan zingen bijv. of la ofzo iets. Dan per zin instuderen zo krijg je het beste resultaat vind ik haha.
Ik oefen elke dag 5-10 min dat is het beste voor je stem.

Kleine tip: Klinkers heel erg overdrijven en veel met je mond klinkers aansturen dan is alles veel beter te verstaan en zijn de klanken mooier!
xx (:

kan ik proberen :slightly_smiling_face: