Zandloperfiguur benadrukken

Ik wil mijn zandloperfiguur graag benadrukken, maar ik heb geen idee met wat voor kleding ik dit zou kunnen doen. Hebben jullie misschien ideeën?

Neem een voorbeeld aan 50’s dresses:

V-neck
Smal en misschien een riempje om je taille
Uitlopend daaronder.

Nadruk leggen op je taille.
Bijvoorbeeld zoals Scarlett Johansson hier doet.

http://styledbykalack.files.wordpress.com/2012/07/scarlett-johansson-hourglass-figure1-485x658.jpg

Ik zelf heb dat ook :slightly_smiling_face:
Ik draag gewoon strakke jurkjes met hakken.
Taille riem kan altijd!
Peplum dress is ook mooi.

Geen losse kleding iig.

Up!

High waist broeken/rokken

Ik heb zelf ook een zandloper figuur en ik draag veel rokjes en dan is boven iets wijder shirtje dan onder, maar mijn rok zit altijd rond mijn taille. Jurkjes zijn ook fijn, daar kan je ook een mooie blazer boven dragen die goed getailleerd is, als je hem dicht draagt, dan accentueert het vaak net even wat meer. Ook jurkjes met strak boven en naar onder wat meer uitloopt kan ook heel mooi zijn. Tailleriempjes kunnen mooi zijn, alleen kan het bij sommige ook zo zijn dat het de plank net misslaat.

Met het koude weer in de winter (denk aan -10) is een aanrader om gewoon lekker dikke truien aan te trekken, en dan een mooie blazer eroverheen en een rokje met een dikke maillot. Of een broek met een dikke trui en een blazer. Dan accentueer je je taille toch net wat door die dikke trui heen :p. Als ik namelijk met een jurkje, blazer, panty en hakken naar buiten ga bevries ik zowat (weinig vet op mijn botten :stuck_out_tongue:).

Of zo’n jurkje als je dat leuk vindt

http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/environment/2012/K01_0523_415R_0.jpg]&set=key[rotate],value[0.3]&set=key[width],value[2530]&set=key[height],value[2958]&set=key[x],value[754]&set=key[y],value[181]&set=key[type],value[FASHION_FRONT]&call=url[file:/product/large]

^ Naar mijn idee juist niet, door dat zwarte vlak valt je taille juist weg.

Ik heb niet dezelfde vraag maar wel even een vraagje over een zandloperfiguur dus misschien kan dat toch even hier (hoeft er niet een heel topic of iets te komen). Maar vinden jullie het accentueren van je zandloperfiguur mooi?
Want ik heb ook een zandloperfiguur en als ik dan een strak jurkje draag dan vind ik mijn bovenbenen en kont altijd zo dik lijken…

-Strak
-High waisted ev
-Hakken
-Rokken
-Riem/Riempje om je taille.

Ik weet nooit zeker of ik nou een zandloperfiguur heb of een peerfiguur… hoe wisten jullie zeker dat je een zandloperfiguur hebt? Stomme vraag misschien, maar oke :’)

Ik vind een zandloperfiguur juist mooi! Heb het zelf ook en heb we een beetje hetzelfde. Je zorgt er daardoor niet voor dat je dunner lijkt, maar dat vind ik niet echt een probleem. Een beetje voller kan ook mooi zijn.

Houding is ook best belangrijk om te laten lijken alsof je een zandloperfiguur hebt. Als je rug een beetje bolt, dan heb je dit minder als je je rug hol houdt.

Ik vind het prachtig en naar mijn idee horen die rondingen bij vrouwen. Je hoeft niet te lijken op die modellen uit vrouwenbladen waar hun botten vaak zowat uitsteken (oke, er zijn uitzonderingen). Het hoort bij een vrouw en ik omarm mijn borsten en billen. Rondingen zijn niet gelijk aan vet en dik zijn. Het geeft vaak een zachtere uitstraling vind ik.

Een duidelijke, smalle taille.
Gewicht verspreidt over het hele lichaam.
Vollere borsten.
Heupen zijn in verhouding met de schouders.

Dankjulliewel voor de reacties! Ben blij om te weten dat jullie het wel mooi vinden. Ik vind het meestal ook wel mooi staan maar ik ben altijd bang dat ik te dik lijk, dus meestal accentueer ik het juist niet (alhoewel ik wel heel graag jurkjes en taillerokjes draag) maar als ik het hier zo lees is het juist iets om heel trots op te zijn toch?

Helemaal mee eens. Mijn taille is erg smal in vergelijking met mijn schouders en heupen. Mijn omvang is 70 en mijn cupmaat is D. Wel groot verschil lijkt mij. En mijn heupen en schouders zijn in verhouding. Ik ben ook vrij smal, maar ik heb wel een kont en borsten, dus gewicht over het hele lichaam verspreidt, is niet helemaal gelijk voor mij.

http://images.asos-media.com/inv/media/7/0/1/2/2552107/black/image1xl.jpg

Niet bang zijn, je moet kleding dragen waar jij je lekker in voelt en als jij je lekker voelt, dan straal je dit ook uit. Ik was eerst ook altijd heel bang om dingen aan te trekken en trok ik dingen aan die de rest ook aantrok. Maar daar voelde ik mij niet lekker in en dat straalde ik ook uit. Sinds een aantal jaar draag ik wat ik leuk vindt en ik voel mij echt een stuk beter en lekkerder. Daarbij, als mensen mij gaan bekritiseren op het uiterlijk en dat ik nou eenmaal een kont en borsten heb, jammer dan. Hun probleem en niet dat van mij, mijn probleem zou anders zijn dat ik mij niet lekker voel in mijn kleren.
Omarm je rondingen en wees er trots op, je bent wie je bent en dit mag je echt wel laten zien :slightly_smiling_face:.

Riempjes om je taille doen wonderen en passen bij heel veel outfits.
Jurkjes of shirtjes die je taille benadrukken. En strakke jurkjes enzo kun je ook heel goed hebben met een zandloperfiguur.
Je hebt er maar geluk mee!