Zalando blijkt strafkamp te zijn

Mij zien ze geen bestellingen meer plaatsen bij Zalando nadat ik een verhaal gelezen heb van een ex medewerker en een docu van het duitse ZDF.
Zie de links hieronder:

Hier een artikel van geenstijl:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/02/zalando.html

dafuq is er mis met die mensen…

De documentaire doet het niet

De documentaire doet het niet bij mij

Ik kan om een of andere reden de docu niet bekijken, maar wat ik tot nu toe heb gelezen was echt shockerend. Nooit geen zalando voor mij! Verschrikkelijk.

Gisteravond deed de docu het nog wel,heb die link even weggehaald

Maar dit is toch bij alle kledingwinkels? De kleding van bijvoorbeeld h&m wordt ook onder erbarmelijke omstandigheden gemaakt.

Natuurlijk, dit is hartverscheurend, en het zou perfect zijn als iedereen op aarde goed zou worden betaald, maar de wereld is nou eenmaal niet perfect.

En vergeet: niet kopen zal er voor zorgen dat die mensen al helemaal geen baan hebben. Ze werken er namelijk niet voor hun lolletje, er is vaak gewoon niks beters

p.s
Ik heb overigens niks van de documentaire gezien, dus ik veralgemeniseerde het een beetje. Weet natuurlijk niet of het duizend keer erger is ofzo

het gaat niet om kleding die ze maken, want zalando maakt geen eigen kleding.
het gaat er om in wat voor omstandigheden werken voor de site en bestellingen enz.

mensen kiezen er toch zelf voor om er te werken? of mis ik iets? in ieder geval die vergelijking met een concentratiekamp slaat nergens op…

De mensen die er gaan werken weten toch niet dat het er zo erg aan toe gaat als ze er nog nooit gewerkt hebben, daar komen ze later pas achter als ze er echt werken.

^ Ik vind het wel sneu voor die mensen hoor, want dat zijn meestal mensen die geen diploma’s hebben en dus weinig opties hebben qua werk. Die zijn blij dat ze werk hebben en dan worden ze zo behandeld…

Een concentratiekamp betekend letterlijk een werkkamp met keiveel mensen op een kleine plek.
Dus als dit waar is is de vergelijking wel waar.

Ja heel sneu voor die mensen. Maar gaan we nu met zijn allen doen alsof we van niks weten? Zijn we echt zo onwetend?
Dit is nog niks. Zoek maar eens op Foxconn, het bedrijf dat spullen voor Apple maakt.
Mensen moeten daar intern wonen, grof geld betalen voor hun levensonderhoud en er zijn constant zelfmoordgolven omdat het niet te doen is.

Bedrijven die zóveel winst maken, kunnen dat nu eenmaal niet doen zonder mensen uit te mergelen.

Voor mij geen Zalando meer, bestel er ook al nooit eigenlijk! Zo ga je gewoon niet met je medemens om! De mensen die daar werken kiezen zelf om te werken ipv te leven op een uitkering, dan kan je daar sowieso ook normaal mee omgaan! Doet iemand zijn werk echt niet goed, prima, dan mag daar iets van gezegd worden, maar dit gaat gewoon te ver!

Nou nee, niet echt. Concentratiekamp is een verzamelnaam voor o.a. vernietigingskampen en werkkampen. En bij een werkkamp verrichten mensen dwangarbeid, dus de vergelijking gaat niet echt op, nee.

Ik heb geleerd dat de concentratiekampen de werkkampen waren en de vernietigingskampen moesten ze ook werken maar werden ze vooral vermoord.
En feitelijk is dit ook dwangarbeid, als je leest hoe slecht de economie daar ook is en je anders jezelf en/of je gezin niet kan onderhouden moet je toch echt wel wat.

Edit: Volgens wiki is het inderdaad een verzamelnaam, blame my history teacher haha

Eigenlijk best erg toch? We doen alsof ons neus bloedt of willen bepaalde dingen niet weten of zijn juist wél op de hoogte van die gruwelheden, maar doen er helemaal niets aan. Ik weet hoeveel kinderen hun ruggetjes moeten vergallen om mij van de kleertjes te voorzien voor een prikkie bij de H&M, maar toch blijf ik bij H&M kopen. Eigenlijk best om te schamen… we vinden eigenlijk alles wel “best” zolang wij de producten maar voor een mooi prijsje kunnen bemachtigen.

Concentratiekampen is gewoon een overkoepelende term; het omvat werkkampen, vernietigingskampen, interneringskampen, reserveringskampen enz. Bij vernietigingskampen en werkkampen gaat het om dwangarbeid, het verschil is echter dat het bij vernietigingskampen de dood het doel is. Dus bij strafkampen/concentratiekampen e.d. gaat het altijd om dwang; mensen zitten daar niet vrijwillig.

Het gaat om het Zalandopakhuis in Berlijn he, niet in een derdewereldland. Dus sprake van noodtoestand is er niet echt. Alhoewel die mensen uiteraard wel graag een baan willen om zichzelf in levensonderhoud te voorzien.