Zal ik nog groeien?

[i]Nou, ik ben al sinds groep 6 ongesteld, toen begon ik ook schaamhaar en okselhaar enzo te krijgen en ik begon ook ineens in de lengte erg te groeien en ik begon ook borsten te krijgen enzo… Maar toen eind groep 7 & begin groep 8 toen ging het gewoon niet verder ik bleef maar even groot enzo. Nu ga ik naar de 3e en ik ben gewoon geen centimeter gegroeid :/. En ik word iedere dag smurf, kleuter, platte, plank, ofzo genoemd… Maar ik merk dus wel dat me voeten groeien, want m’n schoenen van 38 zitten gewoon te strak en sommige pas ik dus niet meer. Maar mijn vraag, denken jullie dat ik nou nog zou groeien?>_<
Ik zit er echt mee ik word hier héél onzeker van…Terwijl ik dat anders eigenlijk nooit ben…

xx[/i]

Hoe groot & oud ben je?

Je zit nogsteeds in de puberteit, dat betekent verassingen.
Gewoon afwachten, je weet maar nooit.

Ik ben 14 jaar en 1,57…

Zo klein is dat toch niet… Ik was ook rond de 1.60 op me 14e/15 en ben nu 18 en ben 1.68 geworden :slightly_smiling_face:
Je groeit zeer waarschijnlijk nog wel en profiteer er anders gewoon van dat je mooie hoge hakken aan kan zonder dat je 2 meter wordt :stuck_out_tongue:

Naja iedereen uit me klas is groter dan ik, en al m’n vrienden ook enzo dan voel ik me toch klein, en tis ook niet altijd even fijn om kleuter en al die dingen genoemd te worden …

zo klein is dat ook niet, en je zal vast nog wel wat groeien.
zelf ben ik 1.85-1.60 en ik zal waarschijnlijk niet meer groeien :stuck_out_tongue:

ik ben zelf nog niet ongesteld maar ik ben al heel lnag klein en m’n moeder zegt ookw el dat er niet veel meer bij zal komen maar ik hoop het wel want ik ben nu 1.59/1.60 en ik voel me toch wel klein (zelfs mijn vriendinen plagen me ermee, eigenlijk geen echte vriendinnen want ik zeg dat ik het niet leuk vind) maar ik ben 15.5

Als je gaat groeien, beginnen je voeten en handen te groeien. Dan je armen en benen en als laatste je romp. Dus als je voeten gaan groeien is er zeker een kans dat de rest daarna volgt :wink:

je bent 14 jaar dus je groeit vast nog wel =)

je groeit door tot je 18e. sommige mensen krijgen dan pas hun groeispurt ofzo. gewoon afwachten dus, en anders er uiteindelijk toch mee leren leven dat je misschien wat kleiner bent dan de gemiddelde mens :wink: maar er zitten vast ook genoeg voordelen aan.

ik groeide na mn 14e ook niet XD
en ik ben 1.59 ofzo

maar bomme

ze voorspelden toen al dat ik niet meer groter werd.

idd. en dan nog, accepteer jezelf zoals je bent. Mensen in de middelbare moeten altijd iets ze zeiken hebben, trek je er niet teveel van aan.

Meid, ik heb 't zelfde probleem als jij. Ik ben 14, bijna 15 en 1.53 m. En ja, ik ben ook de kleinste van de klas, kleiner dan een meisje die net 13 is geworden en ja, ik krijg ook kutopmerkingen naar me hoofd geslingerd. En ja, ik ben al ongeveer een jaar ongesteld en er is een kans dat ik uitgegroeid ben, maar het zou ook kunnen dat ik 1.60 m wordt. Ik hoorde toen ik een baby was al bij de 2 % kleinste kinderen Nederland, omdat ik half Russisch ben, en Russen zijn over het algemeen kleiner dan Nederlanders. Maar mensen nemen me gewoon zoals ik ben, en ik mezelf ook nu. En je hebt ten minste nooit last dat een jongen kleiner is dan jij, hihi! En als je heel onzeker bent over je lengte draag dan een paar pumps, ik heb ook een paar van 7 cm, maar die draag ik eigenlijk nooit omdat ik sneakers veel leuker vind :slightly_smiling_face:.

Een fysiotherapeut vertelde mij eens dat je ongeveer drie jaar na je 1e keer ongesteld te zijn geworden je stopt met groeien…

Ik ben 1.56 en ik ben 13 jaar en ik zal waarschijnlijk 1.65 worden
ik zit er niet zo mee,
beter klein dan lang,
en de mensen die je pestten,
hebben vast zelf ook een onzekerheid waar ze niet voor uit durven te komen!
Zoiezo als ze jóú om die reden pesten hebben ze zelf iets te verbergen

Ik denk eerlijk gezegd dat je niet meer zal groeien,
klein maar fijn!

en als je er echt mee zit gewoon schoenen met hoge zolen kopen.

toen ik begin 13 was was ik rond de 1.50 en nu eind 13 jaar ben ik 1.65

dus ja wie weet krijg je nog een groeispurt oid.

gwn afwachten :]

uh je borsten begonnen in groep 6 te groeien
en je wordt in de derde platte genoemd niet echt logisch… :blush:

maar zowiezo meid, wij kunnen dat niet ruiken en we zijn ook niet helderziend.
Dus wacht af, meest logisch antwoord…

en anders ga je naar de dokter klaar, die kunnen meestal wel zeggen hoelang ongeveer maar ook dat klopt niet altijd.