Zal ik het proberen te vertellen?

Hoi!

Ik zit dus een soort van in een situatie waarin ik verstrikt zit.

Bijna niemand durft het te vertellen dat je hem leuk vindt. Nou ik dus ook niet. Maar het rare is hij vindt mij ook leuk…

Ik ben hier achter gekomen door heel veel manieren. Bijvoorbeeld zijn signalen, om me geven, mij plagen, heel veel kijken, proberen aan te raken op iedere moment etc.

We zitten samen in de klas en ben ook heel goed bevriend met zijn (beste) vriend. We praten elke dag met elkaar en zitten de meeste momenten ook naast elkaar (alleen als groepje). Mijn vriendin die merkte het trouwens eerder dan mij en pas dan begon ik het te realiseren. De meeste zeggen gewoon dat ik niets te verliezen heb omdat hij me ook leuk vindt. Maar ik denk dat we beiden bang zijn om de eerste stap te maken.

Wat mij tegenhoudt is ook de verlegenheid inderdaad en ik zie hem ook alleen op school. Toen ik het over mijn verjaardag had, vroeg hij of hij ook welkom was. Natuurlijk was hij dat en heb ook zijn vriend uitgenodigd waarmee ik ook goed bevriend mee ben.

Maar, heb jij je “Crush” ook je gevoelens verteld? Zo ja, hoe? Want ik kan niet met hem afspreken omdat ik moeilijke ouders en ineens afspreken vind ik voor nu nog een beetje “akward”. En op school durf ik het niet omdat hij met zijn vrienden zit in de pauze. Of dan zitten we weer in de klas. Via sociale media ben ik op tegen!

Hopelijk kan iemand me helpen en me ook moed inspreken het toch te vertellen… Want stiekem ben ik (ook) bang dat onze goeie vriendschap dan wat minder wordt en dat wil ik juist voorkomen

Ik zat tot drie weken geleden in een soortgelijke situatie, ook een klasgenoot. Ik vond hem al sinds januari echt leuk leuk en had het idee dat hij mij ook leuk vond.
Na weken het bijna te vertellen heb ik hem geappt of hij naar mij toe wou komen op een rustige plek op school ( in een tussenuur). Ik was verschrikkelijk zenuwachtig maar heb het hem wel verteld, en hij vond mij ook leuk!! Best feeling ever! als hij je niet op die manier leuk vind is het natuurlijk best awkward maar je hebt echt niet veel te verliezen behalve een beetje waardigheid… Ik ben zo blij dat ik t gedaan heb! We hebben nu sinds gister officieel wat :slightly_smiling_face:
Ik raad je aan om het te vertellen, dat onzekere gevoel van: vind hij mij leuk??? is zo vervelend…

Je zegt dat je afspreken awkward vindt, maar het is echt helemaal niet raar! Je kan gewoon een ijsje halen, de stad in, gewoon een rondje fietsen, hoeft echt niet gek te zijn. Als je verder met hem wil, zou ik toch met hem gaan afspreken.

@MilRose, dan weet je welke gevoel ik bedoel haha. Maar op welke manier heb je hem dit verteld? Gewoon zo van: “Ik vind je leuk”?

@Kerstkindje, Ja geen idee voor nu vind ik het nog akward maar hij woont ook verder dan mij en ik heb strenge ouders die wel willen weten waar ik heen ga.

Heb je zijn nummer? Klets met hem via de app, dan durven de meeste jonge mensen sowieso meer te zeggen haha en dan durf jij ook meer

inderdaad de app kan hele gesprekken op gang brengen :wink: En je kan natuurlijk ook zo denken: je weet dat hij je ook leuk vind, dus wat heb je te verliezen? gewoon ervoor gaan :slightly_smiling_face:

Heb jammer genoeg zijn nummer niet. Hij heeft wel een telefoon, maar doet er denk ik niet veel meer mee. Hij wilde het wel geven maar wist zijn niet zn hoofd :cold_sweat:

Ik wil het hem erg graag vertellen en het liefst ieder moment, maar op Facebook is dat weer niet persoonlijk en dat is beetje raar om het daar te laten weten.

Hrt probleem is ook, hij is altijd met zijn vriend en daarmee ben ik ook goed mee bevriend en om hem dan zo mee te nemen om te vertellen komt het waarschijnlijk zo raar over omdat hij ernaar gaat vragen.

ik zou niet via facebook vertellen dat je hem leuk vind idd.
Doe eerst leuke dingen, en kijk hoe hij dan tegen je doet.
Als jullie het super leuk hebben, kun je het hem vertellen op een speelse manier, of zoen hem en kijk hoe hij reaggeert (dit zou ik persoonlijk doen)
Maar ik snap dat het best eng kan zijn :flushed:

[quote author=xCookieDough link=topic=295792.msg274833622#msg274833622 date=1394357499]
@MilRose, dan weet je welke gevoel ik bedoel haha. Maar op welke manier heb je hem dit verteld? Gewoon zo van: “Ik vind je leuk”?

Jep, je kan daarvoor ook nog wat zeggen, iets van: ik weet niet of je het hebt gemerkt maar ik vind je al een tijdje best wel leuk/ heel leuk.
Hem eerst vragen of hij jou leuk vind is best riskant, omdat hij misschien bang is voor afwijzing zou hij kunnen liegen.

[quote author=xCookieDough link=topic=295792.msg274833695#msg274833695 date=1394358152]
Heb jammer genoeg zijn nummer niet. Hij heeft wel een telefoon, maar doet er denk ik niet veel meer mee. Hij wilde het wel geven maar wist zijn niet zn hoofd :cold_sweat:

Haha ik had precies hetzelfde xD hij vind het niet nodig om uit zn hoofd te weten… Gelukkig een week later wel zijn nummer gekregen :slightly_smiling_face:
Je zou ook een groepsapp kunnen maken voor jullie vriendengroep, dan heb je zn nr maar voelt t niet awkward om te vragen… En dan kun je tegen hem praten, vond ik doodeng maar mannen/jongens zijn op dat gebied heel nuchter volgens mij :stuck_out_tongue:

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Ik ben 16 maar we zijn even oud :slightly_smiling_face:

Just do it! :grinning:

Hahaha ga ik zeker doen maar ik kijk naar het juiste moment :flushed: