Zal ik het doen of niet?

Heei :grinning:

Ik zit ergens mee. Laat ik dit verhaal eerst maar even duidelijk vertellen…

Wij hebben sinds een jaar nieuwe buren, allemaal heel gedoe blabla… Samengesteld gezin, 2 vaste bewoners, 5 kinderen komen om de week(?)
Nou kwam M. ong. 4 maanden geleden als 3e vaste bewoner naast ons wonen, hij vond het gezin daar leuker.
M. is net 16(sinds 1 december) en hij heeft mij al een paar keer gezegd dat ie me leuk vind. Toen was ik daardoor een beetje overvallen ; ik kende hem niet goed, hij was me eigenlijk nooit als “leuk” opgevallen. Ik dus wel door hem. Hij was heel open en zei gewoon dat ie me leuk vond, of ik verliefd was, en dat ie me mooi en lief vond. Ik heb gezegd dat ik hem aardig vind, maar dat ik hem nog niet goed ken. En omdat ik nooit eerder een serieuze aanbidder heb gehad, en ook best overvallen was, heb ik hem gezegd dat ik nog niet aan een vriend toe was. Dat snapte hij. Hij vroeg of ik zin had om iets leuks te doen. Vanwege dat ik bang was dat ie me wilde gaan zoenen(ja i know, ik ben er zelf bij…) heb ik daar nooit op gereageerd. Hij vind mij nogsteeds leuk, en hij heeft 4WEKEN zitten treuren dat ik nog niet aan een vriendje toe was(arme jongen xD)
Nu is het 2 maanden later, en we gaan gewoon gezellig met elkaar om. Ik ben met hun een weekendje weg geweest (mijn ouders zijn goed bevriend met zijn ouders…) en het was gewoon gezellig. Hij kwam samen met zn broertje en zus bij mij en mn zusje een x gezellig film kijken(ouders waren bij zijn ouders.) en we laten soms samen zijn hondje uit, fietsen als het af en toe uitkomt samen naar school. Ik heb het gewoon gezellig met hem, en voel me op mijn gemak.

Van mijn moeder hoorde ik(die weet alles…:grinning:) dat zij van de buurvrouw had gehoord dat M. nog steeds hoopte dat ik hem ooit leuk ging vinden. En dat ie daar gewoon op zit te wachten(al duurt het 1 jaar xD)hij vind me gewoon superleuk. Dat geeft me een fijn gevoel.
Ik ben bijna 14, we schelen 2 jaar, 2 maanden en 2 dagen. Haha.
Nu zit ik toch te denken, dat we wel een keer iets leuks kunnen gaan doen samen. Ik weet dat hij te vertrouwen is, en hij zal nooit iets doen wat ik niet wil. Want toen ik zei dat ik niet aan een vriendje toe was, ging hij er gewoon met respect mee om; zoals het hoort offcourse.

Maar zal ik een keer iets leuks doen, en dan wel kijken of ik hem ook leuk vind(wat ik steeds meer begin te denken…:grinning:) Of zal ik nog even wachten?
Problemen met mijn/zijn ouders zal ik niet hebben, haha. Die vinden het alleen maar leuk. Maar ze accepteren ook als ik het niet doe, ze zeggen ook: je bent nog jong, het is niet raar als je geen vriendje hebt, en ze nemen veel tijd in beslag(over dat laatste denk ik anders, je houd rekening met elkaar, en als ik naar mijn paard ga dan wacht ie maar even, ik heb tijd genoeg, haha.)

Bedankt voor je advies:D

xxx

Waar wil je op wachten?
Ik zou gewoon iets leuks doen en kijken wat jij voor hem voelt.
En anders gewoon vrienden blijven toch? :slightly_smiling_face:

Gewoon iets leuks met hem gaan doen, wat houdt je tegen?

Wow wat een verhaal…
Kun je een samenvatting maken? ;p

Waarom ook niet, hè? Kijken of je 'm wel leuk kan gaan vinden kan altijd. (:

Ik zou als ik jou was gewoon met M. afspreken en hem beter leren kennen. Gewoon lol hebben samen en dan zie je op een gegeven moment vanzelf wel of het klikt of niet.

Spreek af, daarna kan je nog altijd beslissen :grinning:
En over die leeftijd, dat maakt toch niet zoo veel verschil ?
x

Ik zou het een tijdje proberen ja, en zoals je het verhaal nu typt komt het over alsof die familie en jouw familie heel goed met elkaar op kunnen schieten, dus als het uit gaat blijf je toch nog vrienden denk ik, hij toont wel aan dat hij je leuk vind, meer dan leuk. En als hij iets zou doen wat jij niet wilt, moet je hem dat eerlijk zeggen :slightly_smiling_face:

Uhh samenvatting:

M. vind mij leuk. Ik weet niet of ik M. leuk vind. We zijn goede vrienden. Zal ik iets leuks met hem gaan doen?

& ja ik wil wel iets leuks gaan doen maar ik wil hem ook geen hoop geven als ik nog niet 100% zeker weet of ik hem wel leuk vind/er aan toe ben.

Niet geschoten is altijd mis :wink:

zeg het er gewoon bij dat je er nog niet zeker van bent, maar wel een keer iets leuks wil gaan doen om te kijken hoe dat is. Dan weet hij ook waar hij aan toe is en aangezien hij de eerste keer ook heel goed reageerde, zal hij het nu ook wel goed opvatten.
Gewoon proberen joh!
Al het niks is kun je hem dat ook gewoon zeggen en blijf je vrienden.
Succes!

Ik zou een keer met hem naar de bios ofzo gaan, desnoods de eerste keer met je zusje/zijn zus erbij.

gewoon keer iets doen als vrienden
en gewoon zien hoe het loopt

Gewoon daten, kan nooit kwaad.
En daarna zie je wel wat der van komt.

Waarom vraag je jezelf eigenlijk nog af of je iets met hem zou gaan doen?
Heel de wereld wacht op zo’n leuke jongen (in mijn ogen) die respect voor je heeft en jou accepteert zoals je bent (en ook nog eens veliefd op je is!!!). Dat jij niet smoor op hem bent maakt helemaal niks uit. Als je hem maar een beetje leuk vind moet je gewoon met hem afspreken, deed ik ook en ik werd uiteindelijk helemaal verliefd op hem, omdat het zo gezellig was en omdat ik zeker wist dat hij mij zag zitten. DOEN! (als het niks word zal hij dat heus ook wel accepteren, zoals hij hiervoor al deed).

-x-

Haha je hebt eigenlijk wel gelijk 9687… xD

Doen! Afspreken, dan zie je vanzelf wel of je hem leuk genoeg vindt. Hij klinkt als een droomjongen:D

Gewoon doen, je zit er niet gelijk aan vast als je een keertje met een jongen afspreekt hoor ):

Haha okee :grinning:,
Ik hoefde niet lang te wachten ik kwam even online op msn en hij vroeg gelijk of ik schaatsen leuk vond; ja.
Toen vroeg ie of ik een x samen wilde schaatsen ; ja leuk!

nou dat was makkelijk :grinning:

^ ik heb gelijk inspiratie voor als ik een keer een date heb … ooit :stuck_out_tongue: Leuk!