Zal ik het doen of niet?

Hi guys,

Ik heb een tijdje op tinder gezeten, omdat ik het zo stil vond en gewoon een leuk gesprek wou. Toen ontmoette ik daar een jongen. Er was best een klik en na 2 welen gaf ik hem mijn nummer. We praten heel veel en hij steunt me in veel dingen en vind het vervelend voor me dat mijn ex zich zo heeft gedragen tegen mij en dat ik me nu zo verschrikkelijk rot voel. Hartstikke lief natuurlijk. Ik kreeg hem gisteren ook een valentijnskaartje van hem. Hij had hem helemaal zelf ontworpen. Heel lief natuurlijk, maar nu het volgende.

Hij vraagt een aantal keer per week of ik hem wil ontmoeten omdat hij mij graag wel wilt ontmoeten. Hij stelt voor om dan een hapje en een drankje te doen. Ik sla deze verzoeken telkens eigenlijk af omdat ik het idee heb nog niet toe te zijn aan een nieuwe liefde want ik denk dat hij het die kant wil opsturen. Zelfs tijdens het uitgaan merkten mijn vriendinnen dat alle jongens die me aandachr geven, mij niet konden boeien.

Nu vraagt hij zonet of ik toch misschien vrijdag gezellig wat wil gaan doen, maar ook dit heb ik weer afgewezen. Ergens vind ikhet vervelend om dat te doen omdat hij zo aardig is en het heel goed bedoeld, maar ik wil hem ook niet teleurstellen dat ik het misschien zie als een rebound relatie of iets anders. Ik huil namelijk nog steeds omdat ik me zo verdrietig voel over de breakup en de manier waarop mn ex mij nu probeert te laten zien van: zie hoe leuk ik het heb zonder jou! Inmiddels heb ik hem al wel overal op geblokkeerd zodat hij die macht ook niet meer heeft
Wat denken jullie: gewoon gaan en het op me af laten komen, of maar blijven afwijzen?

Ik heb trouwens nu al een aantal keer aangegeven dat ik er de komne tijd nog geen behoefte aan heb, maar hij blijft het maar vragen :s

Je zegt dat je er geen behoefte aan hebt, dus niet doen. Als hij het nog eens vraagt, dan zou ik de vraag negeren.

Gewoon duidelijk zijn en zeggen dat je niet toe bent aan een relatie en je eerst nog over je ex heen moet komen voor je klaar bent voor een nieuwe liefde.

Maar hoe zijn jullie gesprekken? Ben je wel heel flirterig? Want dan zou ik het snappen dat hij toch hoop zou krijgen en dat hij dan het toch nog een keer vraagt. Ik zou persoonlijk gewoon gaan. Je kan ook tegen hem zeggen dat je eerst gewoon vriendschappelijk wilt afspreken en dan kijken jullie wel verder.

Soms zijn de gesprekken gewoon heel vriendschappelijk van: goh hoe was je dag of veel plezier hier, als ik ergens naar toe ga. En soms is het wel iets meer richting de flirterige kant van: wat zie je er weer mooi uit, of dat hij dan zegt dat hij bepaalde dingen wel als date zou willen doen en gewoon een beetje flirterige opmerkingen. Ik ga hier ook vaak niet al te diep op in.
Hij wil volgens mij ook wel vriendschappelijk afspreken, terwijl het op andere momenten weer meer als date wordt gezien, dat is voor mij totaal niet duidelijk, want het ene moment is het zo, en het andere moment weer anders.

Weet je of deze jongen op Tinder wel is wie hij zegt te zijn? Ookal komt hij heel goedbedoelend en vriendelijk over, weet je nooit wie er aan de andere kant van dat schermpje zit. Als je hem al gezien hebt (niet gewoon een foto - die kan van internet gehaald zijn) kun je enkel als je er zelf behoefte aan hebt(!) met hem afspreken. Maar doe het op een openbare plaats met genoeg omstaanders die als het nodig (kans is klein, ik probeer je niet bang te maken) kunnen inspringen.

Nu over het feit of je het zelf wilt: je zegt zelf er geen behoefte aan te hebben, logischerwijs houd je daar rekening mee en wacht je totdat je over je ex bent. Maar waarom dringt deze Tinderboy dan zo aan? Kan het zijn omdat je te flirterig overkomt of verkeerde signalen doorgeeft? Probeer het vanuit zijn standpunt te zien en probeer jullie gesprekken vriendschappelijk en luchtig te houden. Succes!

Gewoon duidelijk aangeven dat je best met hem wat wilt afspreken alleen dat er voor jou de komende tijd nog geen relatie inzit. Als hij dat niet snapt dan zou ik het contact verbreken. En probeer hem ook geen hoop te geven door volop te gaan flirten, dan denkt die al helemaal van he ze ziet me toch wel zitten.

Hij stuurt me best veel selfies van hem en als ik een keer iets stuur, dan krijg ik een bijan identieke foto van hem terug is ik denk dat hij wel is wie hij zegt dat hij is. Toch vind ik het inderdaad heel eng om hem te ontmoeten en weet ik ook niet of ik er wel aan toe ben. Dat opdringerige vind ik zelf ook irritant, dat is al gelijk een afknapper voor mij

Je geeft zelf aan zijn gedrag opdringerig te vinden, mijn advies is: spreek niet met hem af totdat je 100 procent over je ex bent en je toe bent aan een (eventuele) nieuwe jongen in je leven.