Zal ik hem toch nog een trap na geven?

Ik heb een hele hele hele leuke jongen leren kennen, dacht ik. Ongeveer twee weken geleden, nummers uitgewisseld en we raakte voorzichtig aan de praat. We bleken veel gemeen te hebben, dat schepte ergens wel een band. Een beetje appen werd steeds meer appen, omdat we elkaar wel leuk leken te vinden. Op den duur zelfs afgesproken om aankomende vrijdag op date te gaan.

Afgelopen zaterdag waren we alletwee op stap in dezelfde stad. We hadden eigenlijk afgesproken om gewoon vrijdag te daten, maar omdat we elkaar, dacht ik, wel heel leuk vonden toch ge-appt en ergens buiten afgesproken. Eerst wat verlegen/ongemakkelijk, maar het komt er op neer dat hij mij uiteindelijk gezoend heeft. We hebben het nog over onze aankomende date gehad, wat we zouden gaan doen. Toen is hij terug naar de kroeg gegaan.

Ik was helemaal in de zevende hemel, maar mijn vlinders zijn inmiddels zeeeeeeeer stervende. Hij laat sinds gister he-le-maal niets meer weten. Hij kijkt 1000x op whatsapp maar slaat mij gewoon over, normaal zou hij dat niet doen. Hij deed kortaf, gaf geen antwoord toen ik zei dat ik het leuk vond om hem te zien. Ik heb toen aangegeven dat, als dat voor hem niet zo geld, hij dat best eerlijk mag zeggen omdat ik daar echt wel mee kan leven. Toen zei hij ‘‘dat hij het ook leuk vond om mij te zien’’. Meer niet. Enerzijds gaf ik hem de kans om het afkappen, dat heeft hij niet gedaan. Maar verder komt er ook weinig uit terwijl het eerst zo’n prater was. Hij heeft nog gevraagd of het lukte met de studie gister, maar daar is het bij gebleven. Ik snap er niks van, het was zo leuk. Ik stel me misschien veel te afhankelijk op, maar ik vind wel dat hij heel verkeerde signalen afgegeven heeft. Zaterdag was ik jarig en hij heeft zelfs de moeite gedaan om via via aan mijn adres te komen om me een verjaardagskaart te sturen. De boodschap is inmiddels wel duidelijk ‘‘he is just not that in to me’’. Maar ik vond het wel een enorme lul de behanger dat hij dat niet gewoon eerlijk tegen me kan zeggen. Daar zou ik meer vrede mee hebben dan deze methode. Mijn handen jeuken om er wat van te zeggen, maar ik wil me eigenlijk niet verlagen tot het niveau wat hij nu heeft bereikt.

Mijn vraag: Zouden jullie er nog iets van zeggen of gewoon in zijn sop gaar laten koken?

In zou er gewoon zelf een einde aan breien als ik jou was. Niet een schop na geven waar het gewoon netjes en beleefd houden. Iets zeggen als ‘Ik denk niet meer dat dit echt iets gaat worden, maar ik wilde het wel graag netjes afsluiten!’. Geen wraak nemen op hem ofzo, dat is hij toch niet waard. Hou de eer aan jezelf! :wink:

@OhHoney: Normaal praat hij de hele dag door. Ik vind het vreemd dat hij, juist nadat we voor het eerst gezoend hebben, helemaal niets meer laat weten. Hij heeft 10000 keer op whatsapp gekeken, maar negeerde mijn bericht gewoon.

Mijn punt is dat ik vind dat hij het moet laten weten als hij hier niet mee verder wil gaan. In plaats van radio stilte. Hij heeft zelf een hoop gedoe gehad met een meid die hem slecht behandelde, dan zou hij toch beter moeten weten?:wink:

Ik vind dat je een beetje overdrijft. ‘Je verlagen tot het niveau wat hij nu heeft bereikt’, alsof hij iets heel ergs heeft gedaan, maar hij reageert enkel 1, bijna 2? dagen niet meer op je. Je zou toch kunnen vragen of hij het druk heeft of dat er een reden is waarom hij zo weinig zegt, afstandelijker doet? Nu trek je zelf conclusies waarvan je misschien niet eens weet of deze kloppen of niet. Als hij dan nog steeds niet reageert weet je waar je aan toe bent.

Ik ben het met je eens dat het netjes van hem zou zijn om je te laten weten als hij er geen zin meer in heeft, maar het is in mijn ogen wel erg snel om dat nu ak meteen te denken.

Persoonlijk vind ik echt niet dat hij iets fout doet en je een klein beetje overdrijft, hij kan het ook gewoon druk hebben/andere dingen aan z’n hoofd hebben. Ik vind niet dat hij een trap na verdient.

Okee, misschien hebben jullie wel gelijk. Ik vond hem gewoon zo leuk, dan draaf ik misschien een beetje door. Het was gewoon niet helemaal de reactie die ik had gehoopt omdat je hoopt dat hij net zo enthousiast was als ik. Die zoen was voor mij een bepaalde bevestiging en dan is dit wel een enorme domper. Maar jullie hebben wel gelijk, het is allemaal nog maar kort:)

Thanks, ben weer even met beide benen op de grond gezet haha.

Goed dat je dat beseft, vind hem idd ook totaal niet raar reageren!

Heb je hem inmiddels nog gesproken?

Nee, ik heb hem niet meer gesproken. Ik heb hem gevraagd of ik voor vrijdag wel/niet vrij moet vragen omdat mijn werk graag wil weten of ze op me kunnen rekenen. Hij kijkt wel op Whatsapp maar reageert wederom niet:)

Maar zouden jullie het niet heel raar/jammer vinden, als een jongen die je normaal vanaf het moment dat hij op staat tot hij weer naar bed gaat best veel appt. Ineens uit het niets gewoon compleet niets meer laat weten, niet eens reageert op je vragen? Het maakt mij in ieder geval heel onzeker…

Dat is ook gek en niet heel netjes, maar in principe is het ook niet fout in mijn ogen ook al vind ik het wel lullig. Ik zou gewoon nog even wachten. Wanneer moet je uiterlijk vrij vragen?
Dan zou ik tot dan wachten en dan een berichtje sturen met dat het een beetje jammer is dat hij niet zelf even fatsoenlijk kan afmelden, dus dat het bij deze wel duidelijk is dat t niet meer doorgaat met de vriendelijke groeten. :slightly_smiling_face:
Daarna zou ik hem met rust laten. Het klinkt alsof hij niet echt wil, dus dan zou ik me eroverheen zetten.

Nah eigenlijk niet.
Heb ik wel vaker gehad bij jongens waar ik dan 1 of 2 dates mee heb gehad ofzo.
Dan snap ik gewoon dat hij toch niet zo geïnteresseerd is.

Andersom heb ik ook soms met bepaalde jongens dat ik er heel veel mee kan appen en dan gewoon even geen zin meer in hem heb ofzo.
Het enige rare vind ik dat hij niet reageert op je vragen.

Maar ik zou nu ook gewoon niks meer zeggen en afwachten wat er vrijdag komt/of hij nog reageert.
Zo niet, dan zou ik gewoon nog een berichtje sturen dat je het heel jammer vindt dat het zo loopt en dat hij niet gewoon eerlijk zegt dat hij het niet ziet zitten.

je overdrijft enorm. Misschien heeft het even heel druk? Kan wel kijken, maar niet reageren? En misschien vergeet hij dan wel te reageren als hij wel weer tijd heeft. Staat die date er nog voor vrijdag? Gewoon gaan en kijken hoe het dan is. Hij heeft hiervoor best moeite voor je gedaan, dus dat je nu deze conclusie trekt vind ik best raar.

En weetje, naast appen bestaat er ook nog Bellen. Ja dat kunnen die telefoons ook nog. Als je hem wilt spreken, kun je dat ook doen.

Uh, waarom? De negeermethode is niet netjes nee, maar wie weet heeft hij inderdaad gewoon druk. Niet zo snel je conclusies trekken :slightly_smiling_face:

Is ook wel zo. Maar ik ben het gewoon helemaal niet van hem gewend. Hij nam al-tijd de moeite om me iets te sturen. Ik geloof niet dat hij twee dagen geen tijd heeft om niet eens even hoi of slaap lekker te sturen. Het doet me gewoon pijn omdat we van het weekend voor het eerst gezoend hebben. Je zou dan denken dat je juist wat dichter tot elkaar komt. Het voelt een beetje gebruikt, ook al mag ik niet direct conclusies trekken.

Ja dát kan ik me wel voorstellen. Ik zoen ook alleen als ik iemand echt leuk vind dus ik zou het ook niet leuk vinden om niets meer te horen. Maar het is pas van het weekend gebeurd. Kijk deze week nog ff aan en als hij de hele week zo raar blijft doen, kun je evt. bellen of langsgaan voor een uitleg? Ten minste, ik hoop vooral ook voor je dat hij het druk heeft.

Ik snap niet dat je hem niet gewoon belt en vraagt wat er aan de hand is ipv hem steeds berichten te sturen waar hij toch niet op reageert. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent en dan kun je stoppen met hem te beschuldigen. Je weet niet eens wat er aan de hand is. Wie weet is zijn moeder gestorven en heeft hij het moeilijk omdat het deze week moederdag was.

Hij heeft net gereageerd. Hij twijfelt over een afspraakje…wat ik dus al dacht.

IK zou zeggen dat hij het eerlijk moet toegeven als hij het niet wilt en als hij twijfelt, dat hij het dan op tijd moet laten weten :slightly_smiling_face:

Bij twijfel van zijn kant, zou ik het zelf afkappen als ik jou was.

Dat zegt wel genoeg… Geen tijd meer aan besteden!

Ik vind dat je wel heel snel oordeelt. Jullie hebben niks en jij bent er zo obsessief mee bezig terwijl deze jongen het misschien wel rustig wilt opbouwen. Hij doet via via moeite om contact met je te hebben op je verjaardag en appt je gewoon normaal tussendoor. Jij hebt verwachtingen die er niet zijn. Als je duidelijkheid van hem wilt dan snap ik dat, maar nodig hem dan uit om wat te gaan drinken en wees ook duidelijk en normaal naar hem. Want wat je nu doet is al negatief terwijl er niks aan de hand is.