zal ik em of ng kiezen

Hallo, ik zit in 3 havo, vwo en ik moet binnenkort een vakkenpakket kiezen.
Ik zit te twijfelen tussen em en ng. IK vroeg me af of iemand ervaring heeft met een ng of em pakket.

xx

Ik had het volgende :

EM met frans & handvaardigheid
→ dit zorgde er voor dat ik automatisch ook CM had.

2 diploma’s dus (:

Ja dat moet je toch echt zelf beslissen, aan adviezen van anderen heb je niets. Zeker niet omdat iedereen hier op andere scholen met andere regels heeft gezeten en dat kun je gewoon niet vergelijken. Vraag het aan mensen bij jou op school en doe gewoon de vakken die jij leuk/makkelijk vindt.

bedankt ik denk dat ik toch ng wil kiezen maar ik ben bang dat dat te lastig is

zijn er mensen met ng ervaring?

maar is er veel verschil met de 3e naar de 4e klas? (qua moeilijkheid)

ik wil het liefst vwo doen.Je hebt me heel erg hebt geholpen:-) Ik ga dan denk ik gwn ng kiezen want dat vind ik eigenlijk leuker

thnx
xxxjes

In welke klas zit je nu eigenlijk?

Dat lijkt me best chill wat studeer je nu?

het is trouwens *zal

sorry dat moest ik ff zeggen

welk profiel, sector doen jullie

Ik heb zelf gekozen voor EM ik zit nu in 4VWO , bij mij is de keuze geweest, kijken wat ik met alle profielen kan, bij Natuur profielen kwam er toch het meeste geneeskunde en gezondheidszorg uit, maar ik heb een soort ‘‘vrees’’ voor zieke mensen en een haat aan ziekenhuizen, ook val ik flauw als ik bloed zie :’)
dat heeft mij geholpen te kiezen

dan is de middelbare shool wel even geleden;) wat studeer je nu?

*Zal

Nja dat is natuurlijk helemaal niet waar, NG/NT bereidt voor op wetenschap en onderzoek doen, en eigenlijk sluit je door een EM profiel te kiezen de hele wetenschaps-sector uit (dus alle bèta studies die je opleiden tot wetenschapper/onderzoeker), met die pakketten kun je echt niet alleen maar de gezondheids-sector in!

ik heb te titel trouwens veranderd

die studie ken ik niet, sorry. Is het interessant

[color=rgb(216, 61, 95)]@ΔStupidFailure† jouw profielfoto is super cool

Ben je beter in natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde? Of meer in talen, economie en geschiedenis?

Misschien kun je eens praten met verschillende leraren? Of ze denken dat jij het vak aankunt enzo.

Wil je later iets met bèta gaan doen of meer met alfa?

(Doe zelf meer bèta, omdat ik er beter in ben, het me veeel meer interesseert en later ook een bèta studie wil gaan doen.)

Whut :’) Wat een gigantische onzin, lol. Je suggereert dat ‘de wetenschapssector’ alleen bestaat uit bètastudies, die je dus als enige opleiden tot wetenschapper en dat is de meest kortzichtige bullshit die ik ooit heb gehoord. Get your facts straight.

OT: je zal zelf moeten kiezen, wij kunnen wel ervaringen vertellen, maar voor iedereen is elk vak/profiel anders, daarbij verschillen dingen ook nog per school. Wij weten niet waar jij goed in bent, wat dat betreft kan je ook beter met een leraar/mentor/ouder hierover praten. Succes anyway.