zakken voor wiskunde examen

oh god, ik weet echt zeker dat ik zak voor me wiskunde
ik haal echt altijd lage cijfer een 4 is voor mij hoog:O
wat moet ik doen?:open_mouth:
tips alsjeblieft(L)

Veel oefenen, bijles nemen, eh… je echte examen is meestal minder moeilijk dan de toetsen (:

Veel sommen oefenen

Misschien bijles?

Alsof ik dit topic geopend heb.
Ik heb precies hetzelfde!

En heb jij ook een docent die gewoon NIET kan uitleggen?

~ FallingDown - Jaa, hij kan echt niets!!!
en de examens staan van vorig jaar op internet, en die snap ik niet haha.

Omg zelfde hier :O,
Alleen ik moet m’n examen volgend jaar pas.

Ik begrijp het nooit als hij uitlegt. En normaal vraag ik niet veel, dus áls ik eens iets vraag, dan kijkt hij mij aan alsof ik net heb gevraagd waarom een ei, ei heet.
Ik voel me altijd heel dom bij hem.

In welke klas zit je?

Examencursus Leiding.

Het is duur.
Het kost je een weekend. (3 dagen).

Maar, het schijnt te helpen! (Ik ga 'm ook voor natuurkunde doen).

omg natuurkunde is altijd een faal bij mij hahaha. maar ik zou een andere leraar wiskunde anders om hulp vragen? een leraar die je vorige jaren gehad hebt, die wel kon uitleggen? of iemand vragen die heel goed is in wiskunde

best wel erg eigenlijk voor de mensen die volgend jaar examen doen… want dan mag je uberhaupt geen onvoldoende voor nederlands engels of wiskunde. nu kan ik die vakken wel maar ik ken genoeg mensen die keihard werken en nog geen voldoende krijgen voor wiskunde… dan is dat toch bijna niet haalbaar?!

nouja ik zou dus extra je best doen om te zorgen dat je voor de andere vakken tenminste wel goed staat… want als je nu zakt heb je volgend jaar dus een groter probleem…

ja, ik ga ook echt me best doen, alleen heb mijn wiskunde leraar al 4 jaar en al 4 jaar snap ik er niets van.
echt kut is dat joh!

Of alle facultatieve lessen komen en flink afspreken met de docent de weken voor de examens. Heb ik ook gedaan. Ik stond met pijn en moeite een 5,6 aan het eind van de vijfde en door die extra bijles had ik gewoon een 7,4 op mijn CE :slightly_smiling_face: (Blij dat ik was)

Ik zou eerst met je docent praten voordat je zo’n dure cursus gaat doen.

Ik heb een examencursus in leiden gedaan van 3 dagen en dat heeft wonderen gedaan. Serieus, ze weten gewoon wat ongeveer op het examen gaat komen en je krijgt gewoon vanaf 0 les tot wat je nodig hebt voor een voldoende. Ik had door omstandigheden meer dan 2 jaar geen wiskunde gehad en haalde wel een voldoende. Ik vond het trouwens echt een gek idee dat je dus binnen 3 dagen dus gewoon een VWO wiskunde examen kan halen :expressionless:

Je moet wel op tijd inschrijven want ze zitten erg snel vol.

examentraining is denk ik dan echt je redding

Ik heb door een $@^&* leraar bijna niets begrepen van vorig jaar… Gewoon blijven oefenen en als je leraar je niet kan helpen… vraag iemand anders om hulp. :slightly_smiling_face:

je afvragen waarom de rest van de klas dit probleem niet heeft?
bijles nemen
extra goed opletten, hw maken en er aandacht aan besteden

Omdat de rest van de klas misschien beter is in wiskunde?
Ik ben ook slecht in wiskunde en vraag me ook af of ik het examen ga halen… Ik denk het wel, maar het wordt moeilijk. xD
Weet je wat het is? Je kunt wel extra goed opletten, maar als een leraar echt niet uit kan leggen heb je er helemaal niks aan. En als je dan heel goed oplet en de theorie 100 keer leest en het nog steeds niet snapt, is het huiswerk ook niet echt een succes. Ik vind deze reactie dus best wel nutteloos eigenlijk, want de meesten doen dit waarschijnlijk al wel als ze willen slagen. Ik heb ook altijd goed opgelet en mijn huiswerk gemaakt, maar ik snap er niks van.
In de vierde had ik een super fijne leraar, maar vorig jaar en dit jaar echt een verschrikkelijke leraar. xD Ik heb al aan die van de vierde gevraagd of hij bijles kan geven, maar op de dag dat de vaste bijlesuren zijn volgt hij een of andere opleiding en hij is ook nog decaan, dus hij heeft bijna geen tijd. Daarnaast heb ik nooit tussenuren, dus bijles van hem is onmogelijk. :frowning_face:

Eventueel een klasgenoot vragen om bijles? Als je de leraar niet mag of hem niet snapt, zal bijles van de leraar ook niet echt helpen denk ik…

Als een klasgenoot van je er heel goed in is, en diegene ook goed is in uitleggen zou ik dat gewoon even vragen. Wij hebben bij ons op school ook wiskunde, en de halve klas staat hier zwaar onvoldoende voor… Hierdoor geef ik de mensen waar ik mee omga ook altijd wat extra uitleg. Is ook nog eens gezellig altijd haha!