Zakgeld

Hee mensjes, :wave:

Ik krijg 5,00 per week…
Is dat veel voor een 12 jarige? :anguished:?
De rest uit mijn klas krijgt namelijk minder. :bored:
En dan heb ik nog een probleem, ik wil gaan sparen…
Maar telkens geef ik het tog weer uit! :flushed:
Hebben jullie tips zodat ik misschien niet meer al mijn geld in 1 keer uitgeef als ik het krijg?
Want ik wil graag voor iets duurs sparen :notes: , weet nog niet wat :crazy_face:

Alvast THNX!! :couplekiss_man_woman:
XXX

Open een spaarrekening met je moeder en zet er elke week de helft op. Dan gaat het heel snel en heb je ook nog geld om uit te geven.

Veel of weinig, uiteindelijk gaat het erom hoe jij ermee om gaat. Probeer dus zoveel mogelijk te sparen. Je hoeft namelijk niet per se iets te kopen.

Of het veel is weet ik niet, vroeger toen ik zo oud was als jij kreeg ik 1 euro per week, maar goed toen was alles ook veel goedkoper dan nu.

(Verder zijn er ook veel zakgeld topics en daar staan veel tips in)

Ik krijg evenveel, en ik ben 16… Maar ik krijg het al vanaf de brugklas, dus als je in de brugklas zit vind ik het normaal?
En voor het sparen gewoon elke week 3 euro opzij zetten ofzo? Bij mij ging het vanzelf omdat ik helemaal niet gewend was om zoveel te krijgen haha.

Koop een spaarpot die je alleen kunt openen met een blikopener, die hebben ze o.a. bij de Blokker, voor een euro of zo.

Gooi daar iedere week de helft of 3 euro van je zakgeld erin.

Ik krijg geen zakgeld meer, maar ik gooi veel kleingeld in zo’n spaarpot. Die maak ik in de zomervakantie open, dan besteed ik het in de zomervakantie aan leuke dingen! Als de vakantie is afgelopen zet ik weer zo’n zelfde pot neer, en verzamel weer muntjes voor de volgende zomervakantie. Dan heb je altijd iets extra’s voor in de vakantie, dat is altijd leuk! Ik spaar hiernaast ook nog op een spaarrekening. Zet een gedeelte van mijn salaris en stufi erop, wat ik kan missen iedere maand. Verschilt, soms zet ik er 50 euro op, een andere keer 500…

Anyway, er zijn ook veel topics over geld. En misschien kan B.O.E.G. je helpen (baas over eigen geld). Moet je maar eens googlen, daar staan ook veel tips over sparen.

Ik ben 16 en ik krijg ook ¤5,- per week. Hiervan de helft op mijn spaarrekening en de helft op mijn lopende.

Ik vind het veel. Open een spaarrekening.

ja, het is veel.

ik ben nu 13 en krijg 6 euro, dat is ook wel veel…

maar , spaar tips. schrijf op waar je het aan uit hebt gegeven, dan kan je aan het eind van de maand zien dat al die kleine dingen toch best veel kosten.

koop nog een spaarpot, doe daar elke week 3 euro in. spreek met jezelf af dat je die spaarpot niet open maakt voor je iets echt leuks hebt gevonden.

de andere 2 euro mag je gebruiken voor kleine dingen,

xx

Ik vind dat veel, ik krijg niet eens zakgeld/kleedgeld. Als ik jou was zou ik vragen aan je ouders dat ze het je ook per maand kunnen geven!

5 euro per week
20 eurie per maand
flink wat voor iemand van jou leeftijd?

Ik krijg evenveel als jij…

Ik kreet ZES EURO per MAAND toen ik 12 was, dus ja dat is veel.

Dat is best wel veel. Ik kreeg vijf euro per maand op die leeftijd. En een jaar daarvoor 5 frank ofzo haha, toen er nog geen euro was (is zo’n twintig cent).
Maar, als je wil sparen, zou ik een lijstje maken per week van dingen waaraan je geld uitgeeft. Dan kijken welke dingen je eigenlijk niet nodig hebt en die je dus ook in het vervolg beter niet meer koopt.

ja, dat is veel. maar mn broertje krijgt ook zoveel, hij is ook 12.
en ik (17) krijg nog steeds 3,50… haha, best sneu eigenlijk.

ik kreeg toen 3,50 per week ofzo. maarja, de inflatie he.
maarre, wat betreft sparen; waar geef je je geld aan uit? ga als je iets wil kopen na of je het wel echt nodig hebt/heel graag wilt hebben. en zet iedere week de helft ofzo op een spaarrekening of leg het apart. ook goed voor de zelfbeheersing, de wetenschap dat het binnen handbereik ligt, maar dat je de verleiding het te pakken toch kunt weerstaan.

Dat is echt veel ja, mijn broertje is 14 en die krijgt geloof ik 3.50 per week.
Ik kreeg op mijn 18e 5 euro.
Maar wat je het best kunt doen tegen het uitgeven: Gewoon niet in je portemonnee stoppen.

Het is inderdaad een lekker bedragje! Wat je zou kunnen doen om te sparen is om het weg te leggen, leg het in een portemonneetje of een spaarpot en leg/zet het op je kamer. Als je echt iets nodig denkt te hebben dan stop je maar 5 euro of 10 euro in je portemonnee, zodat je alleen dat uit kunt geven. Wat je ook kan doen is aan je ouders vragen of zij jou bijvoorbeeld 2,50 per week zakgeld gewoon zo geven, contant, en 2,50 op een spaarrekening zetten waar alleen zij bij kunnen. Zo spaar je toch de helft van wat je krijgt!

Het is wel veel hoor. Ik krijg nu 5 euro per week, en daar moet ik dan ook alles van kopen als ik uitga, of eventjes wegga met vrienden. Dus als ik iets wil gaan eten/drinken achter school met mijn vrienden, is dat met dat geld.

Je kunt het in een spaarpot steken die je niet kunt opendoen, en die je dus kapot moet maken om je geld eruit te krijgen. Dan denk je wel 2 keer na voor je je geld eruit haalt.

Ik krijg 10 euro per week :"D, nu voel ik me verwend

Ik vind het normaal. Ik kreeg dat ook vanaf ongeveer die leeftijd tot ik 17 was : p