Zakelijke kleding voor werk?! Tips?!

Hey allemaal,

Ik ben aangenomen bij Manfield!!! Binnenkort mag ik beginnen. :upside_down_face:
Ikzelf ben 15 jaar. In het opleidingsboekje staat dat je nette schoenen aan moet, dus ik doe gewoon enkellaarsjes, en zakelijke kleding. Tijdens het gesprek heeft de leidinggevende gezegd dat spijkerbroeken en sneakers niet toegestaan zijn.

Aan wat voor zakelijke kleding moet ik als 15 jarige denken??? Ik denk er nu over om een zwarte broek aan te doen, maar wat moet ik daar dan op dragen? En het is heel warm, mag ik nu bijvoorbeeld een lange rok met sandalen dragen?! Iemand suggesties?

Up wordt op prijs gesteld!!! :hugs:

• Manfield is een schoenenwinkel met vrij nette schoenen. Je zou even op de site kunnen kijken manfield.com

Of open schoenen (sandalen) mogen moet je niet aan ons vragen maar aan je werkgever. Dit is vaak bedrijfspolicy (net als het wel of niet mogen dragen van een spijkerbroek).

Zwarte broek is altijd goed. Trek in ieder geval iets aan met een mouwtje, mouwloze shirts worden meestal niet op prijs gesteld. Sandalen kunnen nog wel vind ik, maar moeten wel nette sandalen zijn.

Had je dat niet beter kunnen vragen tijdens je gesprek? Anyway, een zwarte broek met een wit blousje is altijd goed. Ik denk dat een nette maxirok ook wel zou mogen, maar dat zul je echt eerst moeten vragen. Bel ze anders gewoon even.

@ Jackieoh

Dat begrijp ik, maar dit is voor het eerst dat ik ga werken in zo’n winkel. Ik wilde graag wat tips om me op weg te helpen!

Ik heb ook bij de Manfield gewerkt, je zou een linnen broek aan kunnen doen, of een zwarte broek van gladde stof. Overigens kan dit beter in het “wat aan te trekken” topic.

Die sandalen mogen/kunnen trouwens niet overal dus ik zou gewoon in eerste instantie dichte schoenen doen en dan even informeren of het mag.