Zakelijk, maar toch fashionable?

Dames! Ik had een vraagje aan jullie allemaal,

Ik loop stage op een advocatenkantoor, hartstikke leuk allemaal. Maar de mensen hier dragen zich zo formeel, de dresscode hier natuurlijk is ook wel gewoon strak in pak, formeel. you know it,

Maar in mijn vrije tijd ben ik van de gekke jurkejs, high heels, bloemetjes hier, veertjes daar. Je weet het wel.

Iemand van jullie die mij misschien tips kan geven om er toch er zakelijk en vrouwelijk uit te zien, maar wel fashionable? Alles kan, alles mag, zolang ik maar wel een colbertje aan kan bijvoorbeeld. :wink: en geen minirokjes, inkijk, enz.

Bij de H&M heb je altijd zo’n zakelijke collectie, tenminste zo noem ik hem altijd, ik vind die altijd best leuk.

Ja i know, maar soms ook wel een beetje saai. Alleen af en toe de blazers idd zijn wel erg cute!

Niemand die iets weet ? =(

Up voor jou!

Als je hakken aandoet is dat sowieso al vrouwelijk.
Je kan bijvoorbeeld ook een chino aandoen, met een mooi blousje en een colbertje bijvoorbeeld.
Of een pencilskirt, met een mooi topje en een colbertje…
Als je een bloem in je haar doet, en de rest is formeel, is dat ook wel leuk denk ik!
Sieraden doen het ook altijd wel goed…

Hoge taille rokken vind ik zelf netjes maar toch erg fashionable als je het goed combineert! Inderdaad, met een stell stoere hakken kan je het altijd een beetje vrouwelijker en speelser maken. En als je dan toch iets ‘nets’ aan hebt, misschien een keer knallen met felle lippenstift of opvallende accesoires, colourblocking of een leuke tailleriem?

.

Wauw, super bedankt voor jullie tips! Hier heb ik wel wat aan!

Hoge hakken, dat is echt vrouwelijk. Zwart taillerokje, veel accesoires. Bij ons op het kantoor is heel veel acceptabel eigenlijk. Als je maar geen inkijk hebt en absoluut geen te kort rokje aan doet.

Een leuk jurkje, niet te druk, wat warmere kleuren met een blazer, daaronder gewoon doorzichtige panty met high heels ! En een leuke knot <3

Taillerok met simpel shirtje en een blazer, inclusief high heels natuurlijk.

denk er wel aan dat dit in de advocatuur niet vaak gewaardeerd wordt :wink:
ik draag zelf gewoon altijd een kokerrok/taillerok met nette zwarte hakken een blouse (soms rood meestal gewoon wit) en een colbertje.
draag mijn overige fashion stuff wel lekker buiten die uren om :wink:

Het lijkt me eigenlijk wel leuk om me zo te moeten ‘verkleden’ voor een stage :’)

Maar goed, idd een niet te korte rok, een panty (zorg er niet voor dat er ladders in komen), een blousje en hakken. En wat duur uitziende sieraden denk ik, dus maak het niet te rommelig.

Ik heb even gegoogled en heb deze site gevonden. Heel handig en goede tips.

^ Dankjewel!

ik heb toevallig eer gister nog een mooie rok gekocht bij de H&M voor een hoorzitting in een strafzaak! Mooie beige taille rok met 2 blauwe strepen horizontaal bij de taille. Fijn materiaal en kruipt niet op. Komt tot net ietsje boven de knie. Vind het zelf een aanrader ben er erg blij mee.

Zara heeft altijd wel goede zakelijke/vrouwelijke maar toch speelse kleding :slightly_smiling_face:

zwarte broek, shirtje, blazer? :slightly_smiling_face:

Je kunt het ook combineren met een fel kleurtje…
Bright colours wordt het helemaal deze zomer.