Zachte haren

Heey meiden,
Ik zit namelijk met een vraag.
Iemand die ik ken heeft echt de zachtste haren.
Ze zegt gewoon dat ze shampoo en conditioner gebruikt.
Dit heb ik ook gedaan, maar mijn haren blijven gewoon ruw en droog.
Weet iemand misschien nog een tip hoe je zachte haren kan krijgen.
Dat zou super fijn zijn.

kusjes PinkBlush
xoxo

probeer andere conditioner en laat het een tijdje in werken dat helpt meestal wel bij mij , en het word ook niet na 1x meteen zacht

Is deels structuur. Ik heb van mezelf ook heel zacht haar terwijl ik het alleen was en kam. Ik was het met shampoo en conditioner niet eens speciaal zijn. Ik fohn en stijl het níet… Je zou wat verschillende producten kunnen gebruiken om te kijken of het verschil maakt

Heeft inderdaad deels te maken met de structuur van je haar. Mijn haar is in ieder geval veel zachter geworden toen ik de Zomer Blond lijn van Andrélon ben gaan gebruiken, en ik ben van een borstel met zachte haren overgestapt naar een borstel met van die plastieke haren.

Gewoon een beetje uitproberen welke shampoo’s en conditioners het beste werken voor jouw haar. (:

wat hierboven gezegd wordt, heeft indd te maken met structuur. Ik heb ook heel zacht haar, en het is op zn zachts als ik dit gebruik: andrelon oil & care shampoo EN conditioner, en daarna nog biosilk, silk therapy en dan kam ik mijn haren met de braun satin hair borstel, klinkt best dom maar het helpt echt heel goed die borstel! die kun je SOMS krijgen bij de etos gratis, als je genoeg air miles hebt, en mijn bazin had er nog superveel en deed er toch niks mee, dus ik kon die borstel halen! :slightly_smiling_face:

Dat verschilt per persoon hoe zacht je haar is. Misschien een masker gebruik ipv conditioner. Of een anti-klit spray of serum?

Serums/oliën helpen heel goed, en maskertjes raad ik ook zeker aan. Ik zelf stijl mijn haar met een CHI stijltang en daar lijken ze niet alleen gezonder van (heel raar) maar worden ze ook een stuk zachter, maar ik snap dat dat niet de juiste oplossing is voor je als je haar toch niet stijlt ;p

Zoek eens naar een shampoo/conditioner die speciaal bedoelt is voor zacht haar. Ik gebruik zelf de Pure Hammam van Rituals en die werkt daar heel goed voor. Gewoon je haar goed blijven verzorgen en speciale shampoo/conditioner gebruiken. Ook altijd een heat protectant gebruiken voor je met je krul- of stijltang aan de gang gaat.

Ik heb laatst een conditioner gekocht van Dove, en deze maakte mijn haar heel erg zacht. Ik liet het gewoon iets langer dan wat er op staat in zitten, en ik gebruikte géén shampoo.
Wat ook helpt, is om het heel vet te laten worden zodra je nergens heen moet, en zo min mogelijk je haren te fohnen of te steilen, en dan een lekkere haarmasker van Organix (zelf heb ik Macadamia Oil masker van Organix) en dat intrekken voor 30 minuten!

Maar Dove helpt heel goed!!

http://www.realstylenetwork.com/blogs/beauty/files/2011/10/Dove-Nutritive-Therapy-Nourishing-Oil-Care-hair-care.jpg

probeer zo’n 2x per week een haarmasker. Je kunt ok een makkelijk zelf maken! :slightly_smiling_face: Gewoon olijfolie in je haar smeren en een uur laten inwerken en dan je haar uitspoelen dit helpt tegen droog haar! En je haar wordt niet van de een op de andere dag helemaal zacht heb geduld (: succes!

Ik heb heel dun haar. Ik was het gewoon met shampoo en conditioner. Ik gebruik normaal “oil & care” van andrelon, maar mijn oma had me laatst “Argain Old / Moroccan care” van Posh gegeven. Daar doe ik best veel van in mijn haar, haha. Ik laat het dan 2 minuten inwerken en spoel het dan af met lauw water. Dat helpt echt! Als ik 's avonds heb gedouched doe ik dan vaak een vlecht in zodat het gaat golven als ik 's ochtends weer wakker word (Ik heb Superstijl haar van mezelf, dus ik vind het mooi als het gaat golven, haha) en om klitten te voorkomen. Als ik geen vlecht in heb gehad gebruik ik 's ochtends een serum van andrelon. Ik weet niet of het de bodoeling is om hem ''s ochtends te gebruiken, maar ik vind dat wel fijn haha.

Lang verhaal ^^