Zacht eten

Hi, ik heb sinds gisteren een beugel. Kauwen doet nu veel pijn, maar niks eten is geen optie haha. Ik heb al vla, appelmoes, yoghurt en ijs op. Hebben jullie nog dingen die ik kan eten zonder dat ik echt hoeft te kauwen?

Framboosjes?

maak een smoothie, das ook vloeibaar en ook lekker haha, je kan ook soepje? (:

Soep!

^zacht bolletje dippen in soep (evt. met kaas) krijg je ook nog wat vullends binnen :stuck_out_tongue:

Pap/vla, banaan, soep, drinkbouillion, danoontjes, gekookte witlof is erg zacht, brood zonder kostjes dat kan je platduwen met je tong en zo weg krijgen, ijs, appelmoes.

Friesche Vlag Breaker.
Ik heb echt gelééfd op die dingen, telkens als mijn beugel werd aangedraaid enzo :’)

aww,
gaat na een week wel over (:
banaan is ook best zacht, en een rijpe kiwi ook.
yoghurt met fruit kan je bijv eten.
of gewoon doorbijten. (hehehe, do you see what i did there? ;p)
het gaat vanzelf over!

Breakers heb ik indd ook al ja, en een smoothie is een goed idee! Ik ben niet zo van de soep, maar met brood zonder kostjes moet ik het redden.

Oh en cake is trouwens ook heel zacht :grinning:

Haha same here! Gingen er 2 mee naar school, als ontbijt, na school haha :")

Hmm, nooit zo veel last van m’n beugel gehad dat ik iets niet kon eten. Maar OT, de meeste dingen zijn al wel genoemd!

soep en pudding?

Macaroni (niet beetgaar, maar nog wat langer doorkoken).

misschien aardappelpuree met (zoals boven genoemd) gekookte witlof?

Marshmellows

Met avondeten deed ik altijd mijn eten in zo’n mixer. Spinazie met aardappelen bijvoorbeeld, het smaakt dan wel iets minderlekker maar liever dat dan een pijnlijke mond!

Ik heb daar gelukkig nooit last van gehad bij mij beugel. Maar misschien olvarit potjes?

Dit inderdaad. At ik ook altijd. Of als we geen bolletjes hadden de boterham zonder korstjes met boter + paté/smeerkaas/jam/pindakaas/appelstroop… iets smeerbaars iig.

Verder at ik ook altijd

• aardappelpuree met spinazie & dan zachtgekookte eitjes + saus
    of ander zacht avond eten, even een voorbeeldje was dat
  • bananen
  • bolletjes/brood zonder korstjes met margarine en smeerbaar beleg
  • ontbijtkoek met margarine
  • olvarit fruitpotjes :’)
  • vla/yoghurt/kwark in alle smaken! haha

En verder weet ik niet meer. Is al meer als 5 jaar geleden.