Zacht effect?

Hoi! Sinds een tijdje ben ik me aan het verdiepen in het bewerken van foto’s. Wat ik me afvroeg is hoe je een ‘zacht effect’ aan een foto geeft. Zoiets als dit. Iemand een idee? Ik werk met Photofiltre en Photoshop.

xxxx

Met photoshop kan je het doen met Gradient Map… maar dan moet je zelf even de kleuren uitzoeken enzo :]

ooh, okee! ik ga het even proberen. :slightly_smiling_face:

Waar staat die grandient map eigenlijk? ik kan het niet vinden.

Dat is echt mooi! had laatst iets gevonen op tynipic, maar dan beetje roziger-geleger wat er wel wat op leek.

Dat is echt mooi! had laatst iets gevonen op tynipic, maar dan beetje roziger-geleger wat er wel wat op leek.

ga naar het algemene fotografie topic - zoeken .

bij www.picnik.com kun je dat doen, maar dan moet je het effect op iets doen, zodat de achtergrond zacht wordt. hoop dat je t begrijpt?
stappen:

foto uploaden → create → effects → onder het kopje ‘basics’ klikken op soften. succes! hoop dat ik je geholpen heb :slightly_smiling_face:

@ Nightmaretrash: heb ik al gedaan, kon niks vinden.
@ suninmypocket: datgene op picnik vervaagt een beetje, maar dat bedoel ik niet. :slightly_smiling_face: maar toch bedankt!

Image > Adjustments > Gradient Map. ergens in het midden (:

kan iemand het zeggen met paint shop pro x2?

In photoshop: Gewoon een nieuwe laag maken, vullen met blauw ofzo (even prutsen) en dan exclusion en niet helemaal dekkend doen maar 15% ofzo.