Zaak A

Situatie: Laat ik hem A noemen- we kennen elkaar van school. Hebben deels gemeenschappelijke vrienden, kunnen goed met elkaar opschieten, zijn weleens random dingen gaan doen met een vriendengroepje na school en verder spreek ik 'm regelmatig in pauzes/tussenuren. We hebben ook weleens iets met zn tweeën gedaan: bv een keer 's avonds laat bij de Mac gezeten. Is altijd gezellig. Sinds ongeveer een maand twijfel ik of er niet meer is tussen ons dan gwn vriendschap. (Van beide kanten)

Aanwijzingen van zijn kant: hij lacht altijd als hij me ziet, doet moeite om met me te praten (erbij komen staan ook als ik met vriendinnen ben etc), ik heb een roos van hem gekregen.
Aanwijzingen van mijn kant: ik smelt als hij lacht (hij is één van die mensen die tien keer mooier wordt als hij lacht). Kijk er oprecht naar uit hem te zien op school. Denk misschien iets te vaak aan hem. Ik droom zelfs over hem.
Getuigen: een goede vriend zegt dat A me leuk vind (hij heeft goede mensenkennis geloof me). De vriendin van de beste vriend van A (ja ingewikkeld) suggereert dat er meer is tussen mij en A (weet niet of dat van toepassing is).

Problemen: Ik heb nog nooit eerder een jongen leuk gevonden. Echt nog nooit. Wel meisjes- zowel crushes als verliefdheid. Ik weet dat dit (nog) geen verliefdheid maar het begint steeds mee erop te lijken. Hij is zo stoïcijns als wat dus ik ben bang meer te lezen in die aanwijzingen dan er is. We kennen elkaar van school. Ik zit niet echt te wachten op het gedoe van een relatie met iemand van school. Ik wil geen vriendschap verpesten. Die goede vriend had nogal een crush op A, ik weet niet of het dan geoorloofd is dat ik hem leuk vind.

Plan: Binnenkort is er een schoolfeest. Ik heb A toen we in de Mac zaten aangeboden dat hij wel een keer met me mee uit mocht omdat hij nog niet gedronken had nadat ie achttien was geworden, dat hij dan bij mij kon pitten. (Hij woont niet in de stad. In onze vriendengroep is het verder vrij normaal dat je slaapfeestjes hebt met jongens en meisjes etc of dat jongens/meisjes na afloop van feestjes/uitgaan bij elkaar blijven slapen dus het is niet alsof ik direct heftige seks suggereer.). wil hem nu vragen samen naar dat schoolfeest te gaan- want goed excuus om wat samen te doen, praten, dansen, etc.
Suggereer ik daarmee de verkeerde dingen? Moet ik hier uberhaupt wel iets mee gezien de tegens? Hoe pak ik dit aan?

Gewoon doen! Ik denk dat het zowel vriendschappelijk als meer-dan-vriendschappelijk kan overkomen, dus dan is het als het ware gewoon die avond afwachten. Er zijn genoeg momenten met jullie 2 samen, dus dan moet jij (of hij natuurlijk) je kans grijpen!

Ik zou het hem gewoon vragen, blijft het vriendschappelijk dan is het gewoon gezellig en dan kan je daarna wel zien hoe het verder gaat. Mocht er iets gebeuren dan krijg je misschien meer duidelijkheid over je gevoel hierover. Leg er vooral niet teveel druk op en kijk gewoon hoe het loopt!

Doe het!

Ja doe het!

Doe het haha ( dit kan nog eens wat worden trouwens, ik denk dat hij je wel ziet zitten:)

Woeh dankjulliewel allemaal voor de motiverende reacties. :slightly_smiling_face: Jullie hebben natuurlijk gelijk en dit was zo’n beetje 't zetje dat ik nodig had- ik wil weer overal te lang over nadenken en moet misschien eens gewoon iets doen. Ik vraag het hem als ik hem maandag zie op school.

Ik ben benieuwd :slightly_smiling_face:

Ik zou die vriend die een crush op hem had vragen of die er oke mee is. Zo ja? Ga ervoor!

Heb je het al gevraagd? Ben benieuwd!
Grapje het is nog geen maandag, succes met vragen morgen haha

Ik ben ook benieuwd, succes! :slightly_smiling_face:

Nou maandag niet gevraagd want zag 'm maar heel kort en hij was aan 't leren. Maar vandaag hadden we ongeveer dit gesprek:

Ik: “Ga je naar schoolfeest?”
Hij: “Nee, heb geen slaapplek en moet zolang in de stad blijven.”
Ik: “Je mag wel bij mij blijven pitten en we kunnen wel een serie gaan kijken daarvoor of zo.”
Hij: “Hm oké.”
*Even later*
Hij: “Maar is dat dan echt geen probleem?”
Ik: “Nee natuurlijk niet”
Hij *staat op en koopt kaartje voor schoolfeest.*

(AKA ik ben blij)

Jaaa leuk!

Aahh, super leuk!! :slightly_smiling_face: Wanneer is dat schoolfeest?!

aah leuk, hou ons op de hoogte he!

oeh wanneer is t

Oeeh leuk! Goedzo! Ik ben benieuwd :slightly_smiling_face:

Nou, het schoolfeest was gisteren/vandaag. We hebben echt een leuke avond/nacht gehad, eerst serie gekeken, toen wat (misschien iets te veel) gedronken in de stad, toen naar dat feest en veel samen gedanst, daarna bij mij thuis tosti’s gegeten en eigenlijk direct daarna gaan slapen. Vanochtend nog wel wat nagepraat etc, maar er is dus niets gebeurd tussen ons, hoewel er zowel van mijn als zijn kant dingen waren die je als meer dan vriendschappelijk op kon vatten.
Aan de ene kant heb ik er spijt van dat ik hem niet gewoon gezoend heb na afloop (of vanochtend voor hij wegging, vooral dat eigenlijk), omdat ik er nu eigenlijk best wel zeker van ben dat ik verliefd ben, aan de andere kant vind ik alcohol een moeilijk iets dat dingen ook weer nog gecompliceerder kan maken.
Ik heb op dit moment een soort fuck it mentaliteit en wil hem eigenlijk gewoon zeggen wat ik voor hem voel. In het geval van een worst case scenario: volgend jaar zie ik hem waarschijnlijk toch niet meer (een heel stuk minder) als we allebei gaan studeren en een gebroken hart heb ik al eerder overleefd. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken.

(Ik realiseer me dat we overkomen alsof we echt ongelofelijk erg om elkaar heen draaien, maar dat is vrees ik ook een beetje het probleem wanneer je eerst goede vrienden bent voordat je meer gaat voelen voor iemand, en dat ik tot nu toe dus eigenlijk nooit verliefd ben geweest op jongens hielp ook niet echt.)

Doe dat dan gewoon :slightly_smiling_face:
Je zegt zelf al, je overleeft het heus wel als hij je niet leuk blijkt te vinden (al denk ik van wel als ik alles zo lees). En er is toch geen perfecte manier om het te zeggen, dus daar moet je ook niet te moeilijk over doen. Als je niks doet gebeurt er ook niks