YouTube kanaal starten

Hallo,

Aangezien ik vakantie heb en niks te doen heb dacht ik erover om youtube filmpjes te gaan maken, want dat leek me wel leuk.
Maar hoe pak je zoiets het beste aan?
Zijn hier meer mensen met een youtube kanaal?
Heeft iemand ervaring en tips voor me?
Hoe begin je, hoe zorg je ervoor dat mensen je video’s bekijken en hoe valt het te combineren met school/werk als ik eventueel na de vakantie door zal gaan? Over dat soort dingen zou ik graag iemands ervaringen horen.
Ik wil gewoon graag wat tips voor dat ik aan zoiets begin :wink:
(En ik ben stiekem ergens ook best wel bang dat het niet leuk wordt en gaat falen en dat mensen die ik ken dat dat kunnen zien.)
xx

Ten eerste: bedenk wat je wilt gaan doen. Wil je komedie, beauty, food?
Als je kijkers wilt stuur het door naar vriendinnen etc die het ook weer verder kunnen doorsturen. En hoe je zoiets aanpakt is voor iedereen anders. Zorg dat je video’s wel een beetje kwaliteit hebben, troep filmpjes zijn er al genoeg. En als je niet wilt dat mensen die je kent het zien of helemaal niet doen, of zorg voor video’s inhoud hebben en je je nergens voor hoeft te schamen.

Succes

-Goede kwaliteit camera
-Goed bewerkte filmpjes, praat niet aan een stuk door maar knip
-Kies een vaste dag dat je filmpjes upload, bv dinsdag en vrijdag

Je kunt (ironisch genoeg) filmpjes hierover vinden op youtube.

i have the same!Ik ga samen met vriendinnen beginnen. wij hebben onze naam uitgezocht en wat voor videos we willen hebben.
En als jij zelf de videos leuk vind dan zou ik niks van anderen aantrekken!

Een paar blunders aan het einde van het filmpje is altijd wel leuk.
Voor de rest (zoals hierboven staat) goede camera, stukken knippen:)
Als je het in het Engells doet heb je sowieso meer volgers.
Stuur je je kanaal door? (Note me)

Ik heb zelf ook twee vlogkanalen.
wij filmen vooral in het weekend als we naar school moeten, en werken ongeveer een week vooruit.
Ik film met de nikon d3100, maar die heb ik vooral aangeschaft omdat ik meer wou gaan fotofraferen.
Wanneer je het aandurft kun jeje video delen op twitter, facebook en andere social media, je moet dan wel stevig in je schoenen staan.
In het begin heb ik heel veel commentaar gekregen. Wanneer je wilt dat bepaalde mensen het niet zien, kun je hem verborgen zetten (als ik het goed zeg) zodatt alleen de mensen die een link hebben hem kunnen zien. En als je wilt dat helemaal niemand hem kan zien, behalve jijzelf, kun je hem prive zetten. Natuurlijk kun je het ook weer gewoon verwijderen :wink:

Ik hoop dat je het lukt, en als je een kanaal hebt, note je me dan? :slightly_smiling_face:

Succes!

Ik wil ook een youtube kanaal beginnen, maar ik twijfels of ik dat in nederlands of engels zou doen. Ik ben best goed in engels, ik heb ook 2 jaar lang bijna al mn lessen in het engels gehad en spreek vrijwel vloeiend engels, en in het nederlands kom ik soms niet goed uit mn woorden. een nadeel is dan wel, dat veel dingen alleen in nederland zijn en niet in bijvoorbeeld engeland, dus dan kan ik bijvoorbeeld geen shoplogs doen van nederlandse winkels… Wat zal ik doen: Nederlands of Engels?? :flushed:

Heb het gedaan tot een paar honderd abonnees samen met een vriendin, ben toen gestopt.
We hadden iets van 50 abonnees en toen een giveaway gedaan, gelijk 50 meer. Tipje!

Wat je ook kan doen is eerst een anonieme yt maken, en als je een paar honderd abonnees ofzo hebt, jezelf bekend maken

En wat voor giveaway? Heb zelf net de 65 bereikt, misschien wel een leuk idee :slightly_smiling_face:

Ik zit ook heel erg te twijfelen of ik een channel wil starten. Mijn engels is niet echt top, maar zo trek je wel veel mensen.

Ik ben vooral bang dat mensen me herkennen (uit mijn omgeving) en er dan grappen over gaan maken enzo

Hey! Een tijdje terug maakte ik Youtube Filmpjes. Ik heb 100 abonnees gekregen en ben uiteindelijk gestopt. Weer enkele maanden later maakte ik Youtube filmpjes met een vriendin van me.
Ik heb wel wat tips voor je en voor de andere meiden hier. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en veel succes! :

1- Zorg ervoor dat je een goede camera hebt en een goede film plek. Let daar bij onder andere op overbelichting en zo. Dat vinden veel kijkers niet leuk en dat is heel irriterend.
2- Waar je ook over praat in je filmpjes: zorg ervoor dat je energie en vrolijkheid uitstraalt. Er is namelijk geen reet aan als een Youtuber op een toontje praat zonder echte energie erin.
3- Zorg ervoor dat je niet quasi grappig bent.
4- Laat je vriendinnen weten dat je een Youtube account hebt zodra zij kunnen kijken. Als zij het leuk vinden vertellen ze het weer aan andere vriendinnen en zo. Voor de rest gewoon geduld hebben. Het heeft bij mij ook wel een paar maanden geduurd voor ik 100 volgers had.
5- Schijt hebben aan klote reacties van anderen. Als jij het filmpjes maken leuk vindt moet je gewoon door gaan met filmpjes maken!
6- DIY’S (Do it yourselfs) zijn heel populair bij de meiden. Ik had een simpele DIY gemaakt toen ik nog maar 30 abonnees had (’: Guess what? Ik had binnen een paar weken meer dan 2000 views! En dat is voor iemand met 30 abonnees best veel, haha!
7- Niet letten op wat anderen in je dorp of stad van je denken als je filmpjes maakt. Op een dag wordt je beroemd en dan denken hun: JA ZIJ WOONT BIJ MIJ IN DE BUURT! En hebben ze spijt van wat ze over je zeggen.
8- Zoek inderdaad een vaste dag voor je filmpjes.
9- Een goed bewerkingsprogramma kan ook niet missen.
10- Als ik jullie was zou ik niet alleen maar beauty filmpjes maken. Ik denk dat er dan weinig jongens kijken en er zijn bovendien al heel veel Beauty accounts. (Ja, oké ook andere accounts maar komedie & vlogs vind ik zelf leuker om naar te kijken)

Dat was het. Ik wens jullie allemaal heel veel plezier!

^ goeie tips!

Hoi!

Ik heb ook nog wat kleine tips voor je. :slightly_smiling_face:

• Denk aan de omgeving waar je zit. Een witte muur achter je werkt erg goed, want alle aandacht gaat naar jou toe. Natuurlijk hoeft dit niet perse, maar zorg dat je achtergrond niet te druk is. Ik zie vaak kerstlichtjes en/of kaarsjes bij andere YouTubers ver op de achtergrond en dit kan een kalme, rustige uitstralingen hebben.

• Als je een goede camera hebt, dan kan een standaard heel erg handig zijn. Zo kan je goed jezelf filmen zonder een bewegend beeld voor als je langere tijd moet praten. Ook als je een DIY wilt filmen is dit handig, want met een statief kan je vanaf bovenaf filmen. Bij de Mediamarkt is er erg veel keus en zijn er een hoop die goed betaalbaar zijn!

Zelf ben ik ook onlangs gestart, en ik boek helaas nog niet veel succes, haha. Toch vind ik het ontzettend leuk om te doen en ben ik ook erg blij met alle bovenstaande tips.

Ik vroeg me af of hier een officieel forum op Girlscene voor is? Eentje waarbij je je nieuwe YouTube video kan delen? Dat zou erg handig/leuk zijn! Voor je eigen website/tumblr/blog is hij er namelijk wel. :slightly_smiling_face:

Hoi!

Ik ben 2 maanden geleden begonnen met YouTube video’s maken en ik zit nu tegen de 600 abonnees dus dat gaat al best goed!

De beste tip die ik kan geven is:

Video’s maken met andere YouTubers!

Mijn beste vriendin heeft een game kanaal van 30.000 abonnees en een eigen kanaal voor beauty enzo met 7.000 abonnees en toen ik een video met haar maakte kreeg ik er al meteen 300 abonnees bij.

Ook moet je origineel zijn! Dingen doen die anderen niet snel doen. Alleen voor een camera zitten en praten is ook saai.

Ik doe bijv: Als ik voor de camera zit te praten over bijvoorbeeld mijn honden dan monteer ik er een video van mijn honden tussen terwijl mijn stem doorgaat. (snap je het?)

Ook veel contact leggen met andere YouTubers! Dus veel reageren op mensen en dan gaan ze automatisch op jouw kanaal kijken en misschien wel abonneren.

Een mega goede camera hoeft niet persé maar wel eentje die een beetje scherp is. Ik film nu zelf gewoon met een digitale camera en dat gaat tot nu toe goed. Ik kies er nu zelf voor om een betere camera te kopen maar ik heb nog nooit klachten van iemand gehad.

Hopelijk heb je er wat aan en note me maar als je nog meer vragen hebt :slightly_smiling_face:

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar je kanaal natuurlijk :wink:.

Staat in haar sign! (:

dugh. sorry :stuck_out_tongue:

Ik wil ook al heel lang een youtube kanaal starten en heb daarom een paar vragen:
Wat is het beste bewerkingsprogramma/hoe bewerk je het best?
Hoe film je jezelf gemakkelijk?
En aangezien ik af en toe ook wil gamen: wat is het beste programma om je scherm op te nemen en terwijl je geluid (en als het kan ook je camera)