Yasmin

Hallo!

Ik had een vraag over de Yasmin pil, ik heb al op google gezocht naar mijn antwoord maar kon het niet vinden. Uiteraard heb ik ook gekeken in het forum van girlscene maar daar kon ik mijn antwoord ook niet vinden.

Ik slik de Yasmin pil altijd 2 maanden achter elkaar. Nu zit het zo: ik ben morgen aan het einde van mijn 2e pilstrip (dus morgen slik ik de laatste van de strip). Ik zou dus dit weekend ongesteld moeten worden. Het probleem is dat ik dit weekend niet ongesteld wil zijn vanwege activiteiten die ik moet doen. De pil nóg een maand doorslikken vind ik niet fijn omdat ik dan last krijg van doorbraakbloedingen enz. Mijn vraag is dus: kan ik een pil of 3 slikken van een nieuwe strip en dan stoppen. Als ik dan mijn stopweek gehad heb, weer met die strip verder gaan waar 3 pillen uit zijn en wanneer die leeg is nog een maand doorslikken?

Sorry als het een lang verhaal is of een domme vraag. Ik wil er alleen zeker van zijn dat ik beschermd ben want dat is het belangrijkst;)

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Volgens mij kan dat wel, ik stop ook wel is wat eerder of ga een paar dagen langer door.

Dankje voor je reactie:D

Ik kan dan toch gewoon die gebruikte strip verder gebruiken? Op sommige sites lees ik namelijk dat die dan niet bruikbaar meer is…maar al die pillen zijn toch gewoon hetzelfde?

^ dat wil ik ook even weten aha.

Wie o wie helpt ons uit de brand

Ligt dat er niet aan of het een 1-fase pil is of met meerdere fases?

Het is een 1 fase pil.
Ik las dit op een ander forum:
''Ja hoor, je kan midden in de strip stoppen als je een 1-fasepil slikt. (en dat is de Yasmin)

Gewoon je stopweek inlassen. En daarna weer met een nieuwe strip beginnen. Alleen zonde van die halve strip die je overhoudt.’’

Maar je kunt die oude ‘halflege’ strip toch gewoon verder gebruiken? aangezien al die pillen toch hetzelfde zijn?

Is de microgynon levonorgestrel ook een 1 fase pil? haha.
Zo klinkt het alsof ik niet weet wat ik slik, weet ik eigenlijk ook niet precies, maar ik heb hier iig geen vervelende bijwerkingen bij, dus dat is goed.

Algemene pil topic?

daar heb ik hem ook geplaatst:)

Whut? Nee hoor, het is niet zoals met een pak melk dat het binnen een X aantal dagen op moet omdat het anders niet meer goed is :’).
Je kan hem gewoon doorslikken, het is een 1-fasepil.
Bedenk alleen wel dat je week niet meer klopt. Dus goed terugtellen als je je pil vergeet, je mist die pil namelijk wel 3 dagen.

Algemene piltopic.