Yasmin-pil

Hai meiden,

Ik ben al een jaar aan de pil, maar zoals enkele andere meiden ben ik hier flink van aangekomen. Ik ben nu een paar maanden aan t afvallen, maar ik merk dat dit zo langzaam gaat! En bijvoorbeeld, ik was in 2 weken een kilo afgevallen (helemaal blij). Toen was ik jarig en heb ik een dag niet op mijn eten gelet. Meteen weer terug bij af! Op internet kwam ik tegen dat dit komt door de hormonen die in die pil zitten, maar veel meiden raden de Yasmin-pil aan. Ze zeggen dat je hier niet van aankomt!

Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? :flushed:

Je komt niet echt aan van de pil zelf, je krijgt meer honger van de pil waardoor je meer eet en dus aankomt.
Als je toch aan een andere pil wilt, is het het beste als je dat overlegt met je HA om samen een nieuwe pil te kiezen

Die kilo was er na 2 weken af, dus dat is langzaam genoeg vind ik… Maar je hebt gelijk, gewicht schommelt heel erg indd… Ik heb wel het idee dat afvallen moeilijker gaat dan toen ik nog niet aan de pil was!

Ik gebruik zelf de yasmin pil. Vind hem wel fijn. Ik had geen last van aankomen. Wel de eerste paar maanden veel puistjes maar mijn huid is nu beter dan voordat ik aan de yasmin begon. Zo een situatie van het verergerd voor het beter wordt haha.
Maar hoor idd vaker dat de yasmin goed is omdat meiden geen gewichtstoename hebben en omdat het met acne zou helpen.
Zou hem zeker aanraden. Let wel hij is duurder dan de standaard pil. Er is nu ook een yasmin dupe, daar ben ik op overgestapt, precies dezelfde pil alleen is er geen yasmin merknaam aan verbonden.

Dankje! Op dit soort reacties hoopte ik haha, als je 18 bent wordt de pil niet meer vergoed toch? Dat is voor mij gelukkig pas volgend jaar. Maar mag ik toch de naam van de goedkopere versie weten?

Dat ligt aan je verzekering. Bij mij word het wel vergoed in mijn basisverzekering.
Maargoed, van de pil zelf kom je volgens mij niet aan. Heb ik ieder geval geen last van en ik zit al jaren op hetzelfde gewicht (met een schommel van 2 kilo).

http://www.independer.nl/zorgverzekering/faq/vergoedingsoverzichten/anticonceptie.aspx
vanaf 21 jaar wordt er niet vergoed uit de basisverzekering.

Vragen over de pil kan je in het vervolg in dit topic stellen:
http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/de-pil-227083.0.html

Ligt aan je verzekering. Bij mij word het 100% vergoed vanuit de basisverzekering.

Ik heb officieel een slechte dokter, blij dat hij met pensioen gaat. Ik ben sinds een paar maanden aan een (best wel heftige) pil. Ik ben sinds die tijd 4 kilo aangekomen terwijl ik helemaal niet anders eet dan eerst. Hij zei, en hier kan hij gelijk in hebben - dit weet ik niet zeker! Dat je lichaam vocht ophoudt als je aan de pil bent. Dit zal volgens hem na een tijd weer los gaan laten. Maargoed hij zei ook dat je maximaal 3 pond aan kan komen.

Ik heb ook de Yasmin en ik ben in al die jaren niet echt iets bijgekomen (ik neem hem al sinds mijn 15de en ben nu 20), al heb ik altijd al wel een stabiel gewicht gehad. Verder heb ik er ook nooit problemen mee gehad, de pil een maandje doornemen lukt zonder problemen (iets dat met mijn vorige pil niet lukte) en ik heb ook een heel gave huid, al heb ik geen idee of dat iets te maken heeft met Yasmin haha :grinning:

Ik heb iig geen klachten.

Dankjewel allemaal!

ik slik al 5 jaar de pil, en hou nog steeds vocht vast. Ik ben van mezelf niet slank, maar ik heb soms een hele opgeblazen buik (waardoor het lijkt alsof ik drie maanden zwanger ben haha). Dus ik denk dat je dat altijd zal houden, in mijn geval dan. Ik slik de pil ook maanden door dus ik denk dat het daardoor komt.

Dit heb ik ook! Vooral de dag voordat ik ongesteld moet worden lijkt het wel of er een ballon in mijn buik zit haha

De yasmin wordt deels vergoed, maar dat gaat uit je eigen risico dus eigenlijk betaal je het helemaal zelf. De standaard pil wordt volledig vergoed.
Het heeft niet echt een naam er staat ethinylestradiol/dropirenon op het pakje. Dus het is echt merkloos.