Yashica camera

OMG OMG OMG
Net was ik in een kast aan het kijk en ik zag een tas liggen, dus ik kijk daar in, zie ik een flitser. Dus ik nieuwsgierig verder kijken, zat er een hele oude Yashica camera in. Echt, mijn hart begon sprongetjes te maken van opwinding.
En ik mag van mijn vader en stiefmoeder uitproberen of hij het nog doet.
Alleen volgens miijn stiefmoeder moet je dan helemaal zelf scherpstellen enzo…
Hebben jullie misschien ervaring met een hele oude analoog, want ik weet eigenlijk niet hoe je dat dan moet instellen.
Dus tips, uitleg, en dergelijke is waar ik nu eigenlijk om wou vragen.

Alvast bedankt
*blij meisje die net een schat heeft gevonden*

Tip: alles uitproberen. :’)

ja dat is waar
alleen dan ben je wel al gauw een rolletje kwijt aan mislukte foto’s, want je kan ze niet verwijderen als ze niet mooi zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb net even gekeken en het is een Yashica Minister III

-up ghehe-

Ik denk niet echt dat we je vanaf hier tips kunnen geven over van alles en nog wat x] Denk echt dat je gewoon even moet proberen en zó duur is het nou ook weer niet hoor. Het is echt geen fortuin.

‘helemaal zelf scherpstellen enzo’.
Zucht de jeugd en het niet kunnen manual focussen.

Ook een beetje vreemd hoe je dol gelukkig kan worden van een oude analoge camera, als je duidelijk niet zo veel af weet van fotografie.

Anyway. Handleiding lezen, als die ergens nog ligt. En alles proberen, ja.

Ik zou hem even openmaken en kijken of de sluiter het nog wel doet. (dus gewoon de sluiterknop indrukken)

Dit topic is er ook nog:
Analoge Fotografie topic

haha nou ja ik ben al wel een tijdje in fotografie geïnteresseerd
en ik ben ook aan het sparen voor een camera
en ook antiek spreekt me erg aan
dus dit ding was gewoon een goudmijn, ook al weet ik er eigenlijk niet zo veel van af : P mag toch?

maar goed, jullie hebben gelijk. ik ga de handleiding lezen (als die nog leesbaar is, want die zat dus in een klein tasje met vier batterijen die er blijkbaar al heel lang lagen, helemaal gelekt enzo…)
en aan mijn stiefmoeder vragen (want die heeft hem wel eens op vakantie gebruikt zei ze)
en heel veel uitproberen

dankjulliewel voor de tips. ik was eigenlijk een beetje zeikerig aangezien ik niet te veel kan verwachten als ik om info vraag over een camera van… 30 jaar oud ofzo.

:'3
Ik schrok me te pletter toen ik voor het eerst een DSLR vasthield: ‘Oh hij doet het vanzelf…’
Geen reet aan.

Oe ik lees net: hij is manual…alles!! Awesome :3

Toen ik mijn wegwerpcamera ging gebruiken zat ik ook zo: Even inzoomen. Oh, wacht dat kan niet. Even licht op het knopje drukken zodat ie focust, oh, wacht, dat kan ook niet…

haha nouja ik ben het juist niet gewend dat je alles ‘manual’ moet doen (haha sorry ik vind het heel grappig. nu ga ik net doen als of ik er heel veel van weet)

dus dit wordt vast even wennen maar ik heb ook op flickr gekeken en als hij het nog goed doet dan komen er best mooie fotos uit

Zelf mijn digitale camera gebruik ik manual.
Ik vind het niks aan, alles op auto en daarnaast leer je er geen hol van.

ja ik erger me ook heel erg aan van die mensen die dan gaan fotograferen en meteen een hele dure camera kopen en dan alles op auto doen, ja, leuk! :’]

Ik heb net ontdekt dat de sluitertijd zich aan de lens bevind:
http://www.flickr.com/pho…320163555/in/photostream/

De tweede ring, met de zwarte getallen.

ja dat bedoelde ik juist
op een digitale doe ik het meestal ook zelf (tenminste, sinds ik geinteresseerd ben in fotografie, en dat is nog niet zo lang haha)
maar bij deze moet je het dus via de lens doen en dat is best een beetje… onwennig :stuck_out_tongue_winking_eye: