x

x

Dat verschilt per persoon. Ik kan redelijk veel drinken eer ik echt aangeschoten ben, maar ik heb veel lichaamsvet. Dronken ben ik nog nooit geweest. Ik zou als ik jou was niet in 1 keer heel veel gaan drinken, je lichaam is dat totaal niet gewend.

Wanneer is het ongeveer veel? :cold_sweat:
Ik ben Aziatisch dus ik ben best wel klein en licht.

Dit verschilt inderdaad heel erg per persoon, en zelfs per avond. Heb je veel gegeten, weinig gegeten, het speelt allemaal mee.
Ik zou als ik jou was in ieder geval niet nu al aan de wodka gaan. Hiervan gaat het echt veel sneller als bij bijvoorbeeld een biertje, en je geeft al aan na een biertje zweverig te worden. Bouw het eerst eens op: Neem een paar biertjes (rose bier kan ook, heel lekker!), wkd, smirnoff ice, jillz, zit allemaal rond de 4 of 5 procent in. Als dit goed gaat kun je wat meer gaan experimenteren met bijv. pasoa, pisang, dropshot, blue curacoa, apflekorn, en nog veel meer. Het is echt heel belangrijk om niet in een keer te gaan beginnen met shotjes wodka, ik denk dat je hierdoor heel snel aangeschoten, zelfs (ladder)zat zult zijn.

^ Ik lees al die dranken en ik denk echt wut hahaha. Ik drink alleen maar bier, wijn en af en toe jillz.

Maar zoals Meraki al zegt, gelijk aan de wodka lijkt me geen goed idee, zeker als je klein en licht bent.

Ga niet meteen aan de vodka als je nog nooit alcohol hebt gedronken. Doe het rustig aan, experimenteer inderdaad eerst met drankjes zoals Smirnoff, Breezer, Safari of Passoa. Leer eerst je eigen grens een beetje kennen.

Ik zou inderdaad echt geen shotjes wodka gaan doen als je nog nooit echt gedronken hebt, dat gaat geheid mis. Wel zou je een heel klein beetje wodka aan kunnen lengen met cola ofzo, als je dan echt wodka wil drinken. En anders inderdaad gewoon iets minder sterks zoals hierboven al een paar keer gezegd wordt.

Als je nog nooit gedronken hebt, kan je ervan uit gaan dat de vodka snel en hard aanpakt bij jou. Vodka is echt geen kinderspul. Begin gewoon eerst eens met een wijntje, of passoa 7-up.

Maar om even politiek correct te blijven, verschil het inderdaad per persoon hoe je reageert op alcohol.

Ik zou als ik jou was niet meteen overgaan op wodka als je aangeeft van één biertje al zweverig wordt. Je lichaam is alchohol totaal niet gewend. Waarom wil je eigenlijk aan de wodka? Is het puur om ‘er bij te horen’ of lijkt het je oprecht lekker? Bedenk dat eerst eens voor jezelf. Je kunt desnoods een slokje proeven als je er nieuwsgierig naar bent, maar ik zou als ik jou was geen hele shots naar binnen werken.

WKD is vodka gemengd met een zoete limonade, ik vind zelf de blauwe echt heerlijk. Mijn tip: begin daar eerst mee(of een andere drank, genoeg suggesties hierboven), is nog veel lekkerder dan shotjes ook en zoals eerder gezegd, dan leer je je grens kennen. Soms slaan shotjes pas later in en kan je door blijven drinken zonder dat je dat merkt en dan ben je opeens dronken.

Hahahaha, wauw, ik ben vroeger gelijk aan de sterke drank gegaan. Maar oké.
Hoewel je het niet voelt, het zit wel in je bloed. Dus pas alsnog op met fietsen e.d. In principe is alcohol alcohol, of je het nou nuttigt in vodka of wijn. De eenheden zijn echter anders. Standaardeenheid wijn is 100ml, sterke drank is 30ml etc.etc. Over zo’n standaardeenheid doet een gemiddeld persoon 1 uur om dit uit het systeem te krijgen. Dus ga geen liters vodka drinken, zolang je je maar aan de eenheden houdt. En inderdaad, shotjes komen vaak later aan. En dan moet je dus niet door shotten en dan vervolgens kotsend boven de wc hangen.
Ik ben zelf 1,68m en ben op ‘standaardgewicht’, zeg maar, en ik drink 2 à 3 eenheden om aangeschoten te raken en bij 5 ben ik wel zat.

(Op andere forums die je bent begonnen stond dat je 14 was. :expressionless:)

Rebels hoor.

Maar ehmm, ik zou inderdaad niet beginnen met vodka. Denk na over waarom je alcohol wilt drinken. Wil je erbij horen, weten hoe het voelt, socialer/zelfverzekerder voelen, gewoon uitgaan en lol hebben…Dan kan je daarna beslissen wat en hoeveel je wilt gaan drinken.

Teveel alcohol drinken is niet goed, niet voor gezondheid en niet voor je huid. Maar met uitgaan (als je niet teveel drinkt) is het leuk natuurlijk.

Vodka is sterke drank. Daar zit heel veel alcohol in en kun je na een paar slokken, al in coma raken.