x

x

gewoon niet doen.

Als je heel bang bent zou ik het niet doen. Zeker niet in een onbekende omgeving met een grote groep mensen om je heen.

Als je het wel wilt proberen, doe het dan vooral in een vertrouwde omgeving met een vriend(in) bij je zodat die op je kan letten als je weer paniekerig wordt.

Waarvoor moet je het doen? Er komt niks goeds van. Zelfde verhaal als roken… Je raakt verslaafd, je lichaam gaat naar de klote, geld gaat op, dus waarom zou je er überhaupt aan willen beginnen?

Mijn broer blowt nu en zijn huid is slechter dan ooit.
Gewoon niet doen!

Ik heb zelf nog nooit wiet gerookt, maar het klinkt niet alsof je er zelf bijzonder veel zin in hebt, maar je meer soort van verplicht voelt. Iedereen is weer anders en reageert anders op bepaalde stoffen, ik word bijvoorbeeld vrolijk van wat alcohol, maar sommige mensen worden er erg agressief van. Die kunnen dan gewoon beter geen alcohol drinken. Hetzelfde zou voor jou kunnen zijn met wiet.

@Volgens mij is wiet een stuk minder verslavend dan tabaksigaretten. maar ik ben geen expert, haha

Ik heb het een paar keer gedaan en vond er vrij weinig aan, dus ik zelf zou je aanraden om het gewoon niet te doen, je mist niet echt iets bijzonders en sowieso is het voor je gezondheid beter of course. Maar zeker als je er niet met de juiste mind-set ingaat schijnt het wel eens mis te kunnen gaan, dus waarom dat riskeren?

x

x

Er is een algemeen drugstopic, al weet ik niet of ze zich daar bezighouden met zoiets "milds"als wiet :’). Anyway, wat andere mensen hier zeggen: in een vertrouwde omgeving, met vertrouwde mensen. En op een volle maag zou ik doen. En dan kan het best prima.

zou het in een omgeving doen dichtbij jouw huis of het huis van een goede vriend of vriendin (moet er wel niemand anders thuis zijn hehe) en met een goede vriend of vriendin. Ook moet je rustig proberen te blijven. Zelf blow ik ook weleens, en ik vind het wel lekker. Als er nog iets is kan je me een berichtje sturen!

Zo zwaar is wiet echt niet :’) verslaafd raak je ook echt niet na twee keer proberen. Iedereen doet altijd zo normaal over het drinken van alcohol, maar tbh kan je nog veel beter wiet gaan roken.

Maar als je met vrienden bent en ze vertrouwt als er iets mis zou gaan, het rustig aan doet en van tevoren goed eet wordt het vast een betere ervaring dan die eerste keer. En eigenlijk kan je dus ook beter wat lichtere wiet nemen, omdat het de vorige keer zo mis ging. Dan kan je beter inschatten hoe jouw lichaam erop reageert.

Dankjullie wel voor alle tips, ik zit nu te overwegen het toch te doen en ik laat jullie nog wel even weten hoe het ging :slightly_smiling_face:

De wiet zelf is niet verslavend.

Het gebruiken is niet alleen het middel zelf. De beleving van de drugs is ook omgeving afhankelijk. Dus als jij in een niet prettige omgeving zit, is de kans veel groter dat je een bad trip hebt of er een traumatische ervaring aan overhoud.

Daarom is het belangrijk om het te doen in een omgeving waarbij jij je prettig voelt en niemand je onder druk zet.

Ik rook het af en toe. Maar alleen als als er iemand alleen thuis is, in een vertrouwde omgeving en met vertrouwde mensen. Als je bang bent wordt dat gevoel erdoor verergerd > alleen doen dus als je ontspannen bent. En doe het met mensen die je vertrouwt, mocht het fout gaan ben je in goede handen.

Waarom zou je zoiets in godsnaam aan andere mensen vragen, heb je er zelf twijfels over dus. En nee, als jij al twijfelt, niet doen. Ik snap dat nooit zo goed he. Zal ik vanavond alcohol drinken? Een pilletje nemen? Wiet roken? Allemaal is het niet goed voor je, en als jij zo twijfelt dat je op een site gaat vragen of je het wel of niet zou doen…

Beeld jullie even in dat hier een meisje vraagt of ze wel of geen seks zou moeten hebben. Iedereen zou hysterisch roepen ‘‘meid, je hebt twijfels, alleen doen als je er echt klaar voor bent!!1!1!’’. Dit meisje heeft twijfels of ze wiet zal roken of niet. In plaats van dan te roepen dat ze het niet moet doen als ze er zelf al over twijfelt, worden er tips gegeven. Het is lief bedoeld hoor, maar mijn mond valt open van dit topic.

Super dat een stel onbekende meiden jou hebben weten over te halen het wel te doen. Ik vind het eerlijk gezegd heel triest dat je het van ons af laat hangen of je wel of niet wiet gaat roken, die beslissing had je zelf moeten nemen zonder onze invloed.

Dat moet je zelf weten, wij kunnen niet raden of je er ‘klaar voor bent’ of niet.

Je kan wel doen alsof je het kan voorkomen dat mensen drugs gebruiken, maar ze kan die keuze zelf maken. En als ze er dan voor kiest om het wel te doen, is het inderdaad beter als ze tips heeft gekregen om het in ieder geval veilig te doen. Niemand hier zegt: ‘je moet echt wiet gaan roken!1!!!’, we zeggen alleen dat áls ze wiet wil roken, dat ze er dan voorzichtig mee moet zijn. Wat een bullshit dat je mensen kan beïnvloeden om geen drugs te gebruiken, iedereen is wel eens nieuwsgierig. En dan kan ze beter wiet proberen dan bijvoorbeeld cocaïne of zelfs ‘maar’ alcohol.