x

x

Zelfde probleem hier en weet zelf ook hoe dat komt bij mezelf. Heb prikkelbare darm syndroom en kan slecht tegen bepaalde voeding. Ik merk dat ik een bolle/opgezette buik krijg van suiker/witbrood/zetmeelrijke voeding zoals aardappelen, pasta etc. Als ik bv. voor ‘rust’ puur op fruit en groente leef en veel water en thee drinken (wat helemaal niet bijzonder leuk is want snak dan naar chocolade of patat maar het soms gewoon niet mag) merk ik echt dat na een paar dagen ik een hele platte buik heb zonder dat ik met een honger gevoel loop. Hij voelt dan ook veel minder strak aan als het ware. Veel comfortabeler ook! Dus misschien dat eens proberen?

Probeer inderdaad eens een maandje clean te eten en kijk of dat helpt. :slightly_smiling_face:

door eiwit tekort kan dat ook komen dacht ik

Heb je trouwens alleen een bolle buik of ook veel last van buikpijn, scheten, etc?

Verkeerd eten. Mijn buik zet bijvoorbeeld op als ik te weinig eet en drink op een dag en als ik te zout eet (sushi en soja bijv) en bij witbrood. Dus ga na bij welke producten je buik opzet.

Dat is alleen bij de kindjes in afrika zo hoor :stuck_out_tongue: Als je een normale voeding gebruikt, krijg je dat niet.

Ik denk eerder dat de TS last heeft van een opgeblazen gevoel.

Zou het kunnen komen dat je bepaalde dingen eet waar je niet tegen kunt? Bijv. melk of bepaalde koolhydraten?

Hier had ik dus ook een tijdje last van! Maar op het internet werd mij niet echt duidelijk welke producten ik nou moest vermijden of juist moest eten, omdat ze overal verschillende dingen aangaven. Ik heb nu meer vezels, fruit en minder zuivel in mijn dieet verwerkt en ik merk al wel wat verbetering.

Hee hee
Ik heb het zelfde probleem, en het komt inderdaad door wat je eet of drinkt, je krijgt zo’n bollebuik bijvoorbeeld van frisdrank, dat is wel de ergste, suiker wit brood bruinbrood, zet meel, melk producten en onnatuurlijke producten, ik ben ook vrij slank en als ik dat eet of drink dan lijkt het soms net of ik zwanger ben haha, ik probeer nu zo gezond mogelijk te eten door groente en fruit te eten
Xx

Vocht in je buik? Dat heb ik ook. Als ik op mijn buik druk dan borrelt het haha.

Misschien eet je te weinig complexe koolhydraten en vezels. Probeer zoveel mogelijk volkoren brood/pasta/etc te eten en veel fruit en groente :slightly_smiling_face: Als het goed is helpt dat wel bij de vertering, verminderen van opgeblazen gevoel.
Het kan ook komen van te veel prik (frisdrank) en light producten met kunstmatige zoetstoffen.

Naast de dingen die hier al zijn genoemd zou het ook iets heel anders kunnen zijn, namelijk: je houding!

Hier een pin met wat meer informatie:
http://www.pinterest.com/pin/367606388309227329/

ik heb hier zelf vorig jaar ook last van gehad, ik had een erg bolle buik en mn gewicht veel hoger dan normaal. Ook kwamen er veel gassen vrij :nauseated_face:

Ik ben toen naar de dokter geweest en die vertelde dat ik PDS had en dat ik veel moest sporten en volkoren moest eten. Dit heb ik dus gedaan en het werd alleen erger. Ben in die periode van 5 maanden geen gram afgevallen terwijl ik gezond at en 4 keer per week sportte ( minstens)

Wat bleek, ik kan dus niet tegen gluten. Na een week glutenvrij eten, was mn buik weer helemaal normaal, geen vieze scheten meer en het gewicht vloog er af! ( weer naar mijn normale gewicht)