x

(Inderdaad jullie hebben gelijk! Ik wacht nog even! Super bedankt (Sorry ik weet niet hoe je dit moet verwijderen) )

Ik denk dat je gewoon moet luisteren naar je moeder…

Wacht gewoon even. Ik snap niet waarom je dat per se nu moet hebben.

je bent pas 13, dus ik zou nog even wachten. Mensen kunnen anders weleens het verkeerde beeld van je krijgen, helaas.

Nu zeg gewoon tegen je moeder dat je haar even alleen wilt spreken.
Dan knoop je rustig het onderwerp aan, mam, had jij nooit iets wat je
echt graag wilde maar het toch niet kreeg? Dan weet ze waarschijnlijk
wel al waar dat je het over hebt. Zeg dat je het echt heel graag zou
hebben, en dat jij hem toch moet dragen? Als ze dan nog nee zegt
probeer dan eens te vragen waarom ze het echt niet wilt en misschien
begrijp jij het dan ook beter. Je bent inderdaad echt wel nog jong daarvoor!
Maar goed, ergens snap ik je wel en ik hoop je geholpen te hebben!

Neem het niet.

Ja ik wil een lippiercing maar zo lang ik nog thuis woon en mijn ouders het niet willen gaat dat niet gebeuren. Wacht gewoon even.

Zolang je onder hun dak woont, maken zij helaas de regels.

Je bent pas dertien en dan nu al een navelpiercing? Wacht gewoon even

Er zijn geen tips, mocht je het echt willen moet je het gewoon vragen en als ze nee zegt kun je hier niks aan doen.

Ik zou zeggen: nog even wachten!
Een navelpiercing laten zetten is NIET hetzelfde als zomaar even een oorbel laten schieten. Daarbij ben je nu nog volop in de groei, lijkt mij. Niet dat dat iets uitmaakt aan het laten zetten van de piercing, maar misschien vind je het later toch niet meer zo mooi staan bij je lichaam. Nu ben je toch echt wel wat jong meid, je moet er zeker van zijn dat het geen bevlieging is! Een tattoo kan je pas zonder toestemming van je ouders op je 18e krijgen, bijvoorbeeld. Daar is een reden voor, hoor! Zo ook wel bij een piercing zetten. Gewoon even wachten nog en zien of je het na een jaartje ook nog wil! Dan kan je het ook op je 14e laten zetten, zoals je zus.

Snap best dat het niet mag van je moeder, maar als je het echt graag wil vind ik de tips van animalfriend wel goed. En je moet het maar accepteren als het echt niet mag.

Dit.

Ze heeft een punt.

Luister gewoon naar je moeder, wat is het nut van zo’n navelpiercing? Je ziet het amper. Je bent trouwens nog jong over een paar jaar wil je het waarschijnlijk al niet meer :slightly_smiling_face:

maak je moeder wijs dat je een tattoeage wilt. Doe dit een maand en zeg dan oke, als ik een piercing mag beloof ik dat ik geen tattoe neem :beer:

ik hou ervan dat vic fuentes bij jou erbij staat oke dat moest ik evn kwijt. :grinning: